George1 skrev: ↑21. maj 2024, 18:32
Kunne flatpanels ikke overveje at lave om på minus point pga. manglende opdatering, synes ikke det er særligt relevant længere, mange har ekstern boks og virker skævt at en skærm der faktisk er et bedre TV, nogle gange vil ende med lavere samlet karektere når flatpanels tester. Mener det er forkert og ikke iorden at blande det ind i testen, hvad bliver det næste minus point for manglende burn in garenti.
Torben og jeg har snakket om det og vi har overvejet, om det skal laves om. Hvad der sker, kan jeg endnu ikke sige.
Min opfattelse er, at mange her på siden har bokse, men kigger man i statistikker, så streamer langt de fleste forbrugere fra apps indbygget i Smart TV.
George1 skrev:Beckham skrev: ↑23. maj 2024, 21:51
Hvordan det lige gøres bedst ved jeg ikke, men synes bestemt stadigvæk at det er meget relevant det her omkring opdateringer. Langt de fleste har jo ikke nogen streaming boks.
Tror nu der er flere der har en ekstern boks, men anyway hvor mange har fornøjelsen af de såkaldte opdateringer hm boks eller ej, synes ikke det gør noget godt for en objektiv flatpanels test.
Opdateringerne sikrer, at apps i Smart TV bliver ved med at fungere, idet der kræves opdatering af app-standarder, DRM, codecs mv. At apps bliver ustabile eller ophører med at fungere efter få år er et meget udbredt problem. Mange vil nok pege fingrene af streamingudbyderne, fordi de opfatter det som om, at de har opgivet at udvikle apps, men skylden skal ofte placeres hos TV-producenten, som ikke har holdt TV-platformen ajour.
Vi har en tidslinjerne over nogle af de sager, der vedrører Danmark:
https://www.flatpanels.dk/fokusartikel. ... 1474020238