Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af dkstonecold
Jeg har nettop sat min pc til mit nye tv via hdmi stikket. Desværre kom der ingen lyd ud og efter flere forsøg har jeg måtte opgive....
I stedet satte jeg mit jackstick fra lydkort op i lcden men det gav heller ingen lyd til trods for jeg kunne se i lydegenskaber at der burde være lyd.
Jeg kan kun få lyd ud hvis jeg fjerner hdmi stikket.
Hvordan løser jeg disse problemer??

På forhånd tak.
dkstonecold
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Er du sikker på at dit grafikkort understøtter lyd via HDMI?
Af dkstonecold
Det er jeg i tvivl om, og desværre kan jeg ikke finde noget om det pågældende kort.
mit grafikort et gainward 8600GT 512mb ddr3 pci-e hdmi dvi, om det siger nogen noget.
Men hvorfor kan jeg så ikke få lyd ud via jackstik?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg skal nok ikke kloge for meget i det, men en forsigtig teori kunne være at Windows opfatter at du har et HDMI kabel i og derfor skulle lyden sendes dén vej. Du kan ikke hive lyd ud af mere end én lydudgang.
Af dkstonecold
Jeg må prøve finde rode med det pis...
Af hapseleg
evt check din bios og se om lyden er sat til noget eller opdater drivers?
Af Ney
Sørg for at det du bruger til at afspille video/spil med står til rent faktisk at bruge den analoge udgang. De fleste nye laptops skifter f.eks. selv til lyd via hdmi når man sætter et stik i.
Nogle Graffikkort med hdmi udgang har en optisk indgang på selve kortet og mixer derefter lydsignalet og billedsignalet til hdmi udgangen, kender ikke gainwards kort, men prøv at se om det er det der er i vejen. Ellers kunne du jo åbne manualen O_O