@Torben
Jeg er som udgangspunkt enig, og burnin + pixelfejl er jo ikke dækket af garantien her (ikke Elgigantens i hvert fald). Jeg ved så ikke, hvor åbne Elgiganten ville være over for et revurderet prisnedslag efter selve købet, eller om man kan argumentere for dette (at de gav mig et inkompatibelt vægopslag og glemte at vedlægge den lille fjernbetjening er den største irritation lige nu
). Men jeg sejlede + kørte ikke i alt 180 km for at forvente en totalt burn-in-fri E6V-demomodel. Der var dog intet synligt TV2-logo eller en TV2 News-banner på kanalerne som på mit gamle VT60-plasma. Så dét jo altid noget
Har nu kørt den indbyggede panelstøjfjerner et par gange, men de samme "efterladenskaber" er fortsat på skærmen, så de må være opstået over den 8 mdr tv-kørsel i selve butikken
Jeg ved ikke, hvor effektiv autofunktionen "Skærmskift" er til at fjerne panelstøj, men nogen på avsforum påstår, at man bør sætte sin lid mere til den og ikke køre den manuelle funktion så ofte (hvad argumentet er for det, ved jeg pt ikke).
Men mit "burn-in" ligner måske nærmere noget vertikal/horisontal
banding, som LG's OLEDs kan lide under (svjv)?
(billede vedhæftet i stedet)
@bbplayer
Mange tak! Jeg fortryder absolut ikke skiftet, men "sejler" lidt rundt i menuerne, der kræver tilvænning efter at have haft to Pana-TV i en 8 års tid
Jeg kunne forstå på vedlagte LG-papirer til min E6V-demomodel, at den tynde/slanke remote burde følge med, så det er lidt æv, at den mangler :l (det gjorde de to 3D-briller til gengæld ikke, men kunne godt bruge 1 ekstra!).
Jeg siger også tak til McD for at få blodsukkeret op igen efter turen i Elgiganten, der var noget udmarvende på tom mave
EDIT: Nyt, mere eksakt billede taget (E6V kan ikke vise IRE30-grå-mønsteret uden menuvisningen nede til venstre, ser det ud til)