Your browser is not Javascript enable or you have turn it off. We recommend you to activate for better security reasonViaplay overvejer reklamer på streamingtjenesten - FlatpanelsDK

Viaplay overvejer reklamer på streamingtjenesten

19 Jan 2024 | Per Fanefjord Laursen |

Det er ikke utænkeligt, at Viaplay følger de andre streamingtjenester og indfører nye billigere produktvarianter med reklamer i 2024.

Først og fremmest er reklamemarkedet langt fra nyt for Viaplay Group. Tværtimod, selskabet har 36 års erfaring, for det udspringer af TV3 og flere andre kommercielle tv-kanaler i Sverige, Danmark og Norge. 

- "Viaplay er primært en SVoD-tjeneste, men vi har altid haft reklamer på lineære Viaplay-kanaler, også eksempelvis i kanalsektionen, hvor TV3, TV6, TV8 og TV10 streames, og i forbindelse med visse sportsudsendelser," sagde Sara Uddståhl, Viaplays svenske salgschef, til Dagens Media. 

- "Når det er sagt, ser vi altid på mulighederne for at videreudvikle både reklameprodukter og vores tilbud til kunderne, hvor HVoD  kunne være et af flere alternativer," tilføjede Uddståh. 

Viaplay udelukker ikke HVoD, men kan ikke bekræfte, at det kommer i 2024, præciserede Viaplay Kommunikation overfor C21Media. 


Efter et turbulent 2023

Det giver ganske god mening at åbne nye indtægtskilder for Viaplay i 2024; i kølvandet på et meget uroligt 2023, der bl.a. har betydet neddroslede ambitioner med egenproducerede tv-serier.   I begyndelsen af januar annoncerede den svenske viceprogramdirektør, Alexander Tanno, nye meget moderate produktionsmål for 2024. Viaplay vil bestille op til 10 serie originals om året til Sverige, Danmark, Norge og Finland. Viaplay vil dog også bestille flere non-scripted programmer, som vil omfatte flere dokumentarer. Læs også: Viaplay-krise fører til mere sport og reality, mindre drama I 2021 havde Viaplay premiere på mindst 40 egenproduktioner.

Reklamer på (næsten) al streaming

Med Viaplays ulmende interesse har næsten alle større streamingtjenester – med undtagelse af Apple TV+ – annonceret, at de vil indføre reklamevarianter i Norden. Læs også: Den næste streamingfase kommer til Danmark i 2024 Svenske TV4Play lancerede for nylig en annonceversion, og Prime Video og Max forventes at introducere deres annoncevarianter i 2024. Netflix indførte reklamer i 2022, men der er endnu ikke sat dato på den nordiske entré.

Tilmeld dig Flatpanels Nyhedsbrev

Seneste nyheder, artikler og anmeldelser i indbakken.

Flere nyheder

Max afslører priser: Bliver dyrere uden reklamer

19 Apr 2024 |

Sonys 2024-funktioner kommer også til A95L (QD-OLED)

19 Apr 2024 |

'Auto-kalibreret' Prime Video-profil introduceres i Sony TV

19 Apr 2024 |

Første kig: Nintendo retro-spil på Apple TV 4K og TV via AirPlay

19 Apr 2024 |

Danske priser på 2024 Sony TV og lydprodukter

18 Apr 2024 |

YouTube vil blokere tredjeparts apps som SmartTube & NewPipe

18 Apr 2024 |