Your browser is not Javascript enable or you have turn it off. We recommend you to activate for better security reasonPrime Video vil udrulle pause-reklamer - FlatpanelsDK

Prime Video vil udrulle pause-reklamer

09 May 2024 | Rasmus Larsen |

Kun få måneder efter at have proppet reklamer ind i Prime Video, gør Amazon klar til næste skridt. Seerne vil møde pause-, karrusel- og paratviden-reklamer.

I februar 2024 introducerede Prime Video reklamer i USA, Canada, Storbritannien og Tyskland. Seere skal betale yderligere $3, €3 eller £3 månedligt for at fjerne reklamerne. Derudover er Dolby Vision og Atmos blevet rykket til den dyrere pakke.

Der er ikke sat dato på dansk udrulning af reklamer på Prime Video.

Amazons tilgang står i kontrast til, hvordan Disney+, Max, Netflix og andre har implementeret reklamer. Prime Video har mast reklamer ind abonnementet for alle, mens andre tjenester tager en mere balanceret tilgang med lancering af ny særskilt pakke, typisk til en lavere pris.


Reklamer når filmen pauses

Prime Video har i denne uge meddelt, at de snart udruller pause-reklamer, karrusel-reklamer og paratviden-reklamer i tillæg til de reklamer, der afbryder filmen eller serien undervejs. Når en film sættes på pause, vil der blive vist "en gennemsigtig reklamer med et budskab fra annoncøren og billeder sammen med en 'Tilføj til kurv' og 'Lær mere'". I dag får seeren, når en film pauses på Prime Video, præsenteret den IMDb-baserede X-Ray funktion, der giver yderligere information om filmen, skuespillere mv. Det står ikke klart, hvad der vil ske med X-Ray efter introduktionen af pause-reklamer.

Prime Video X-Ray

Farvel X-Ray?

Karrusel-reklamer fremvises i brugerfladen, hvor brugeren præsenteres for en "række af produkter, som kunderne kan udforske på Amazon og tilføje til deres indkøbskurv ved hjælp af de fleste fjernbetjeninger i stuen". Paratviden-reklamer "hjælper annoncører med at løfte deres historiefortælling ved at underholde kunder med fakta om deres brand, samtidig med, at de giver dem mulighed for at shoppe på Amazon, lære mere om tjenester og produkter og endda låse op for belønninger". Amazons onlinebutik findes endnu ikke i Danmark.

Pioneer på området

Amazon var ikke først på banen med reklamer på streaming, men selskabet slår sig nu op over for annoncørerne som en pioner indenfor nye reklameformater. Det er i stigende grad annoncørens behov, der prioriteres, frem for brugeroplevelsen, på trods af, at det er tale om en betalt streamingtjeneste. - "Amazon Ads fortsætter med at genopfinde streaming-tv oplevelsen med interaktive reklame-formater, der gnidningsfrit gør det muligt at købe og hjælper annoncører med meningsfuldt at komme i kontakt med kunderne," sagde Alan Moss, VP for globalt reklamesalg for Amazon Ads. "Vi udvikler innovative oplevelser for at hjælpe brands med at få bedre kontakt til kunderne, mens vi arbejder på at transformere streaming-reklamer gennem vores differentierede kombination af rækkevidde, førstepartssignaler og reklameteknologi. Reklamer i Prime Video giver annoncører en enestående mulighed for levere ethvert markedsføringsbudskab – uanset om det er opmærksomhed, overvejelse eller konvertering." Nyd filmen. Læs også: YouTube overvejer udrulning af pause-reklamer

Tilmeld dig Flatpanels Nyhedsbrev

Seneste nyheder, artikler og anmeldelser i indbakken.

Flere nyheder

Hvordan Netflix kan udfordre PlayStation og Xbox

26 Jul 2024 |

Hvad er Google TV og hvilke TV-skærme har det?

25 Jul 2024 |

Hollywood øger indsats mod pirateri: Vil kunne blokere tjenester

24 Jul 2024 |

Hvad er Dolby Vision IQ og hvilke TV har det?

23 Jul 2024 |

Max: Alle abonnenter kan se OL med nye funktioner

23 Jul 2024 |