Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jacob_Bentzen
#5306
Jeg skal have et kabel fra min HTPC til mit TV, neb kan ikke rigtig finde et kabel med et DVI-D stik i den ene ende og et HD15 VGA stik i den anden ende.
Hvad kan jeg gøre??
Af Jacob_Bentzen
#5307
Eller kan man få en DVI-D til DVI-I adapter??
Af Jacob_Bentzen
#5308
Ok har fundet en DVI Adapter DVI-D Female/HD15 Male.
Så skal have fat på et DVI-D/DVI-D kabel.
Men hvad er forskellen på et single og dual kabel??
Brugeravatar
Af azrael
#5309
Undskyld jeg spørger dumt, men leder du efter et kabel der forbinder en (analog) DSUB15 VGA udgang med en (digital) DVI-D indgang? Det får du vist mere end almindeligt svært ved, medmindre jeg har misforstået noget?

Hilsen,
az
Af Jacob_Bentzen
#5310
Jamen jeg har fundet noget jeg kan bruge, så helt umuligt er det ikke :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#5311
Kan du så ikke dele dine erfaringer med os, så andre brugere der løber ind i samme problem ikke blot skal læse at du har løst problemet, men ikke hvordan...
Af Jacob_Bentzen
#5315
Men fik snakket med en fra http://www.computerstore.dk og han fandt et kabel til mig, så jeg ikke behøver en adapter.
Men han kunne desværre ikke give mig et link til det.
Brugeravatar
Af azrael
#5316
Såvidt jeg ved vil disse kabler kun kunne "konvertere" fra DSUB15 VGA til DVI-A; altså fra analog til analog. Jeg kan ikke forestille mig et kabel, der af egen kraft kan konvertere et digitalt signal til et analogt, eller omvendt. Men måske snakker vi også forbi hinanden? Det ville hjælpe hvis du kunne beskrive hvilke komponenter du vil forbinde med hinanden, helst med angivelse af modelnavn/nummer.

Hilsen,
az
Brugeravatar
Af azrael
#5319
Hej Jacob


Jeg har lige kigget på specifikationerne for hhv. Pioneer plasma-tv'et og Fujitsu-Siemens Scaleo E media center pc. Hvis specifikationerne holder, så har du på tv-siden et HDMI-stik til digital billed (og lyd) signal. Dette kan du kun anvende, hvis du har et DVD-I (eller DVI-D) stik bag på pc'en, hvilket jeg ikke er helt sikker på, da det iflg. Siemens kommer an på konfigureringen af pc'en (enten on-board grafik eller et Geforce 6600).

Hvis du kun har et VGA-stik bag på pc'en, så er jeg bange for, at du kun kan koble tv og pc sammen via SCART (RGB). Alternativt kunne du købe et grafikkort, der har DVI-I (eller DVI-D) udgang. Alt efter hvad du skal bruge det til behøver det ikke engang være særligt kraftigt, men det skal såvidt jeg lige kan udlede af de oplysninger jeg har, være med PCI-Express (tilslutning til bundkortet) og være af typen "low profile" (så det er lille nok til at være i din media pc).

Hvis du har et DVI-stik bag på pc'en skal du have et DVI til HDMI kabel, og der skal helst også være phono eller jack stik til lyden på pc-siden.

Håber det hjælper lidt.

Hilsen,
az

NB: Jeg kan se, at Sapphire er på vej med low profile ATI Radeon X1600 Pro kort med HDMI stik. Se her. Hvis du kan vente lidt, så var det måske en god ide?
Hov! Jeg tror faktisk, at Midt Data allerede har dem...