Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af miri
#15214
...også til cagra

...og hvordan er det med dvb-underteksterne. Skal de slås til: for hver kanal, når den har været på stand-by, når strømmen har være taget eller hyr???
Af IvRak
#15216
Jeg har ikke den nævnte skærm, men så vidt jeg ved er det da kun på den indbyggede DVB-T tuner man skal stille sproget på tekst-tv hver gang man tænder TV'et?

På almindelige analoge stationer kan man jo ikke ændre sprog, da det er sendt ud som en del af TV-signalet.

Hvis jeg har ret synes jeg det er et ret minimalt problem, som nok kan være irriterende, men ikke skulle afholde mig fra at købe apparatet.

Særligt da jeg ikke har noget at bruge DVB-T tuneren til da jeg får mit signal via kabel-tv.
Af AndreC
#15219
Min 42" er blevet leveret idag, bestilte den 31/1.

Desværre går der nok en uge eller sådan før jeg får den hjem og hængt op...

Noget med maling osv der lige skal klares når man nu skal ommøblere for at få plads til sådan en sag...
Af Gr3y
#15235
Cagra hvad synes du om betragtningsvinklerne på din v701?
Jeg har en 611, og skæve vinkler får sort til at virke mindre sort.

Jeg har hørt at det skulle være udbedret på senere versioner.

Jeg ved godt at du ikke har noget at sammenligne med, men gider du lige kigge på den sort, fra forskellige vinkler?
Brugeravatar
Af Cagra
#15247
Gr3y skrev:Cagra hvad synes du om betragtningsvinklerne på din v701?
Jeg har en 611, og skæve vinkler får sort til at virke mindre sort.

Jeg har hørt at det skulle være udbedret på senere versioner.

Jeg ved godt at du ikke har noget at sammenligne med, men gider du lige kigge på den sort, fra forskellige vinkler?
jeg har lige prøvet at kigge på den sorte baggrund på DR's teksttv, og selv i 60° højre/venstre er den stadig sort.

Da jeg får tvsignal via kabel har jeg ikke leget med DVB-T endnu
Af Krogsgaard
#15264
IvRak skrev:Særligt da jeg ikke har noget at bruge DVB-T tuneren til da jeg får mit signal via kabel-tv.
Med mindre du vil have DVB-T kanalerne digitalt.
Får du dit kabel-tv signal ind analogt bør det alt andet lige give et bedre signal at hente de kanaler du kan med DVB-T i stedet.
Af IvRak
#15276
Det er selvfølgelig rigtigt, men så skal jeg jo også have fat i en antenne til at modtage signalerne med.

Jeg har set man kan få nogen til at stille op i stuen, men ved ikke hvor gode de er?

Desuden er problemet vist egentligt at _underteksterne_ skal stilles til dk? Hvis dét er det reele problem, er det mig helt ligemeget, da jeg helst ser engelskesprogede film helt uden undertekster. Og den sjældne gang jeg ser film i et sprog jeg ikke forstår, overkommer jeg nok at lave den indstilling.

Men for at vende tilbage til det originale problem, så var det at man skulle indstille tekst-tv til dk hver gang tv'et havde været slukket. Det kan ikke være et problem på de analoge kanaler, da tekst-tv her er en integreret del af tv-signalet, og man ikke skal/kan vælge sprog.

Det jeg egentlig vil sige er at en fejl som den nævnte ikke ville kunne afholde mig fra at vælge TV'et, hvis det i øvrigt har så gode egenskaber som det siges. Det kan være nogen synes det er en mærkelig holdning, men i mine øjne er det en ret ubetydelig fejl, hvis resten af apparatet er i orden.

Men selvfølgelig skal sådan noget principielt virke efter hensigten.

Desuden varer det en del måneder endnu inden jeg selv får sparet sammen til et fladsskærms-tv så jeg har lov at håbe at fejlen er rettet inden da. Kan også være det er et helt andet apparat man skal kigge efter til den tid.
Af Mr Topshot
#15318
Nu er jeg ved at være godt SUR på GECO.dk

Har lige snakket med Martin fra geco igen i dag (kl 13.22)

Her fortalte manden(martin) mig, at jeg nu var nr 18 i køen på en sharpen 37xd1e...
- hvilket jeg overhovedet ikke kunne forstå, da jeg snakkede med ham den 29.januar, - her var jeg nr 14 !!!

Yderlig kunne han fortælle at det måske kunne gå så langt til 5-6 marts før der skete noget... DET ER JO HELT UACCEPTTABELT!!!!!!!!!!!!!!!!!! :(
Af fruen
#15326
Mr Topshot skrev:Nu er jeg ved at være godt SUR på GECO.dk

Har lige snakket med Martin fra geco igen i dag (kl 13.22)

Her fortalte manden(martin) mig, at jeg nu var nr 18 i køen på en sharpen 37xd1e...
- hvilket jeg overhovedet ikke kunne forstå, da jeg snakkede med ham den 29.januar, - her var jeg nr 14 !!!

Yderlig kunne han fortælle at det måske kunne gå så langt til 5-6 marts før der skete noget... DET ER JO HELT UACCEPTTABELT!!!!!!!!!!!!!!!!!! :(
Det er jeg da ked af at høre O_O
Jeg fik vores igår 42", men vægbeslaget kommer først imorgen!
Super billede, det er værd at vente på, havde et sony 40" på prøve -det rene vand ved siden af!!! YES endelig noget der lykkedes.
Hvergang jeg har ringet har jeg fået en besked, og d har ikke skuffet mig :) nu mangler jeg bare de rigtige indstillingerne, er der nogen der ved hvor de er???
Af centric
#15327
fruen skrev:nu mangler jeg bare de rigtige indstillingerne, er der nogen der ved hvor de er???
Her!

Når du så har fundet dine optimale indstillinger eller andre tips, så skriv dem venligst i tråden så os der skal vente lidt længere kan få endnu flere gode råd :)
Af larssoe
#15328
Jeg har sendt dem en mail vedr. leveringstermin i mandags, men har stadig ikke hørt noget. Hvis det blive primo marts, så bliver jeg sgu meget skuffet...

Specielt over at Geco ikke løbende melder ud til de kunder som har bestilt. !:( Nu er det en måned siden jeg bestilte og de har endnu ikke sendt noget information ud.
Af SIMONL
#15335
Jeg bestilte et 37XD1E den 18 Januar og har idag modtaget en mail om at den er sendt af sted fra Geco.dk og forventes leveret hos mig imorgen (22-2-07).

Jeg glæder mig også som et lille barn. Har næsten kun hørt gode ting om denne XD1E serie. Jeg var også lige ved at hoppe på Samsungs 40F71, men faldt over nogle dårlige kommentarer om den.

Så denne weekend står helt sikkert på en ordenligt omgang "finetuning".

Leveringstiden har fustreret mig en lillesmule, men på den anden side, når et produkt har så lang leveringstid og så mange flatpanels entusiaster står i 'meterlange' køer efter denne skærm, kan den ikke være helt ringe.
Så jeg har væbnet mig med tålmodighed og har set frem til imorgen.

Bare tanken om at åbne den gives me the chills :)