Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej,

Jeg er på udkig efter et TV. Det skal nok bruges 60/40 til PC/TV(luft)

Mit budget er max 12.000 så det skal bare være så stort og godt som muligt inden for den grænse.

Jeg havde kig på et Sharp og læste lidt anmeldelser for at finde den rigtige model.

Her faldt jeg over priserne i England!! De er noget lavere end her i lille danmark.

http://www.pricerunner.co.uk/sound-and- ... s?q=42xd1e
£1075 = ca. 12.000 danske kr.

Jeg er godt klar over at man skal passe på udenlandske netbutikker, men prisforskellen gør da at man får lyst til at tage springet.

På geco.dk koster en 42XD1E 18.999 (incl. et beslag og gratis fragt)
http://geco.dk/product.asp?product=858&sub=2&page=1

Det er små 7.000 kr i forskel.

Skal jeg være på vagt over for noget?

Jeg er lidt bekymret over at Pixmania i England har TV'et, men at det ikke er listet på deres danske site.

Virker et TV fra England i Danmark m. signaler, strømforsyning m.m.?

Hvad siger I?
Af miri
Stikket (230 V) er lidt anderledes, men der kan bruges en adapter, så man ikke behøver at klippe i ledningen. Herudover er der forskel på tekst-tv i UK og DK, og tekst-tv vil derfor med stor sandsynlighed ikke virke i Danmark....
Af lassel
Jeg skal have en PC tilsluttet, så er der internet. Det gør nok at text-tv ikke vil blive brugt alligevel.

Fra sharp.dk står der at TV'et understøtter alle "slags" PAL/SECAM.

PAL-B/G, PAL-D/K, PAL-I • / • / •
SECAM-LL´, SECAM-B/G, SECAM-D/K • / • / •

http://www.sharp.eu/cps/rde/xchg/SID-0A ... N_HTML.htm

Men på den engelske side står der kun at den understøtter PAL/SECAM, uden at angive hvilken "slags".

http://www.sharp.co.uk/invt/LC42XD1E

Mit gæt er at Sharp kun laver model udgave som de sælger i hele EU - evt. med lidt forskellige ledninger til.

Bare jeg er sikker på at det kan vise TV, så er jeg klar.

Hehe. Pengene brænder i lommen på mig! :s
Af lassel
Nå, jeg hører vist ikke blandt de mest tålmodige... ;)

Nu har jeg bestilt det fra KRISH AV.

* Deres site er OK professionelt med de rigtige oplysninger på.
* De har masser af gode reviews på pricerunner.
* De sender (som nogen af de eneste) til udlandet

http://www.krishav.co.uk/store/prodView ... tegory=497

Jeg melder tilbage når jeg får (eller ikke får!) pakken.
Af SimBomBOm
Hehe lyder spændende..

Glæder mig til at høre hvad det ender ud med.. Held og lykke :p
Af lassel
Så vidt jeg kan regne ud på ups.com vil den koste små 2.000 kr at sende.

Det skal man jo liiige regne med.

Men 5.000 er da også en slags besparelse.

De bliver lidt "nederen" hvis der er noget galt med det!
Af panch
Du er ikke blevet opkrævet dansk moms af produktet, da du betalte?

Man må jo ihvertfald sige at det er en del billigere end både herhjemme og i tyskland. Så er også spændt på at høre hvordan det hele forløber for dig.

Vi venter spændt! :)
Af Blaha
Man skulle meget gerne ikke betale dansk moms, når du handler i et andet EU land..
Men lyder meget billigt..:)
Af panch
I visse tilfælde vil sælgeren kræve dansk moms og evt. dansk punktafgift
Taget fra Skat. Men det er nok i de mere sjældne tilfælde. Og hvis man ikke har fået oplyst noget ved købet, så skal man vel heller ikke regne med nogen ekstraudgift i den forbindelse.
Af lassel
Der er betalt engelsk moms på 17.5% og pga. af EU, så er det ok.

Jeg fik en mail fra dem i dag. Det kommer kun til at koste £140 at sende det, så det var også en positiv overraskelse. Mailen var skrevet af ejeren af butikken, så det er et godt tegn på hurtig service.

En lidt mærkelig ting er at jeg skal sende et billede af noget med mit navn og adresse på. Jeg har tænkt mig at tage et billede af mit sygesikringsbevis.

Jeg tror at det med ID er fordi at reglerne for internet-betaling er blevet strammet i udlandet. Der er kommet krav om at varer kun kan sendes til kort-indehaverens fysiske adresse. Det kan de så sikkert ikke checke elektronsk på en dansker. Det er så derfor at de kræver et billede af noget ID. -- bare et halvkvalificeret gæt...
Af mamut5
Hey Lassel,

ved du hvornår du modtager tvét?? det hele lyder meget spændende :)
Af lassel
Jeg har ikke fået det endnu, men der er sket noget andet.

Min bank ringede og sagde at PBS havde lukket mit visa-kort for en sikkerheds skyld. De synes åbenbart at det var lidt mistænkeligt at der blev trukket 1220 GBP (tv incl. transport) fra mit kort. Der gik lige en dag før de fik fat på mig og jeg kunne sige at alt var i orden.

Jeg tror ikke så meget at det var beløbet eller modtageren der gjorde at PBS's advarselslamper lyste. Det var ret sikkert det faktum at jeg inde på siden ikke kunne beregne transport. Derfor var det beløb jeg godkendte på siden mindre end det de senere trak fra mit kort. Den slags giver altid problemer, men det skal man kun være glad for for ellers kunne alle jo lige trække et par 1000 mere end det aftalte.

Jeg fik først godkendt beløbet sent fredag eftermiddag, så jeg håber at det bliver sendt mandag. Der er i hvert fald ikke nogen mail med et pakkenr endnu.

Så erfaring hermed givet videre: Giv banken besked på forhånd, så jeres kort ikke bliver lukket.
Af panch
Jeg er spændt på at høre dine reaktioner når du modtager dit monster :)

37" passer mere til min stue, men jfr pricerunner så koster de jo faktisk det samme... gad vide om man så skulle vælge 42" i stedet? O_O

Når du modtager det kunne jeg godt tænke mig at høre følgende:
- Det strømstik der kommer med, som passer til UK stik, er det ikke bare et standard PC/LCD strømkabel? Så man bare kan bruge det i stedet?

- Om der er nogen forskel på TV'et fra UK og DK, mht tekst-tv, signal-modtagelse, valg af OSD sprog osv...

Du kan nok svare mig på allerede nu: Hvad gør du hvis det er defekt når du får det? Kan du gå ind til en forhandler i DK eller? Så bliver returnering da en betragtelig udgift...eller?
Af lassel
Faktisk var jeg på udkig efter et godt 32", 37" hvis pengene kunne strækkes. 42" vil sikkert være alt for stort til min stue, men nu er det jo en *flad*skærm, så det er ikke lige så grim en fejl som det var i gamle dage.

Når jeg går i biografen så sætter jeg mig også altid i den første 1/3-del af salen, så det vil sikkert kun være andre end lige netop mig der synes der er for stort til stuen.

Hvis der er noget i vejen med det når jeg får det, så græder jeg. Når jeg har grædt ud, så kommer der nok en panik tråd her på forumet hvor jeg efterspørger gode råd!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 33