Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Blaha
#9905
Hej alle!
I har nok set denne slags tråd en milliard gange før. Jeg søger et nyt tv. Jeg er åben overfor LCD vs. Plasma. Det skal være mindst 37" og højst 40" da der ellers ikke er plads :)
Har haft kig på Acer's med indbygget mediacenter, da jeg nok gerne vil kunne bruge sådan noget, men ikke et krav.
Den skal selvfølgelig vise et godt billede, og ikke hakke ved sports udsendelser og andet hurtigt tv.
Hvis i vil hjælpe mig bliver jeg super glad, i behøver kun lige skrive model samt evt egen erfaringer eller viden.

takker på forhånd!
Af Blaha
#9907
endnu en ting, vi forventer nok først at købe omkring det nye år, så hvis der kommer produkter i nærmeste fremtid er de også inkluderet :)

Prisen er forresten max 15k
Af Blaha
#10382
nogen som kan hjælpe?
Overvejer også en ny dvd afspiller med i købet, men ikke sikker endnu. Men derfor må der gerne linkes til det også..
Af Hubert
#10385
Af DVD afspiller kan jeg varmt anbefale Denon DVD1930. Fantastisk billed kvalitet!!
Af Spook
#10389
Jeg har lige opgraderet derhjemme, og valget faldt på JVC LT-37M60ZU - sammen med en Denon DVD1930, og lidt andet lir.

Jeg er VILDT imponeret! TV ser godt ud på det, både fodbold, Moto GP og WRC rally er uden de mindste fejl i billedet, og ikke så meget som antydningen af ghosting er der at se! Opsætning og indstillinger er supernemt, og som en biting kan det bemærkes at det zapper faktisk satans hurtigt :)

Men når man så smider en god dvd-afspiller på via HDMI, så er det så kæben rammer gulvet, og savlet ødelægger tæppet! Billederne er så man kan skære sig på dem, og selv meget klare farver der bevæger sig hurtigt (Madagascar) giver ikke problemer overhovedet. Så Lucky Number Slevin (FED FILM!) på det i aftes, og sagde nok 10 gange "Det var dog satans så godt billede der er på!"

Kan kun anbefale det tv, men det er på vej ud, så hvis du først køber i det nye år, så kan det være du skal gå efter Acers MGW3705 som du selv nævner. Det er jo også et 1080P panel, og den Denon DVD jeg bruger (DVD1930) kan upscale helt op til netop 1080P. Så begynder tingene altså at se godt ud... Mere om Acer modellen her. En Vanvittigt lang tråd fra en Australsk version af Flatpanels, med VIRKELIG kompetente folk der diskuterer dette tv. Mange af dem køber det i løbet af tråden, så der kommer en masse forskellig indtryk af det. De er dog alle ret vilde med det! Jeg ville gerne selv have haft det også, men konen sagde nix til designet, desværre. - Har dog ikke fortrudt købet af mit JVC!
Af Blaha
#10391
Jeg har læst meget af den lange tråd.. Og ud fra det lyder det som en meget god skærm!! ;)
Kæresten siger også her, at højtalerne ser grimme ud, men de kan heldigvis pilles fra.. Fandt en tråd hvor en havde lavet et billede af den uden dem på så ser det rigtig fedt ud..!! 8)

Men det ser ud til at begge jer to har kastet jeres kærlighed på den denon.. så den tjekker jeg lige.. :)
Af Kyro
#10394
Jeg har lige anskaffet mig et LG LC2R 37"

http://nordic.lge.com/dk/prodmodeldetai ... el=NOTHING

Havdet før et 32" DiBOSS og jeg er 1000x gladere for LG'eren, troede ikke et normalt analog signal faktisk kunne se pænt ud.

Flot design, rigtig god fjernebetjening, og et godt menu system.

Gav 13699,- kr for det hos Electric City.
Af Spook
#10420
Blaha skrev:Jeg har læst meget af den lange tråd.. Og ud fra det lyder det som en meget god skærm!! ;)
Kæresten siger også her, at højtalerne ser grimme ud, men de kan heldigvis pilles fra.. Fandt en tråd hvor en havde lavet et billede af den uden dem på så ser det rigtig fedt ud..!! 8)

Men det ser ud til at begge jer to har kastet jeres kærlighed på den denon.. så den tjekker jeg lige.. :)
Aceren ser nemlig rigtig lækker ud (synes jeg, men ikke konen) uden højttalere på, og især når foden også bliver cuttet af, og det bliver hængt op på væggen. Og så accepterer det jo 1080P input via HDMI... Og lur mig, om ikke den fantastiske DVD-1930 kan upscale til 1080P? 8)

Den kan så også afspille Mp3, WMA, DivX, Jpeg, SACD og DVD-audio. Eller rettere: ALT! Og den gør det satans godt. Den er også udviklet til at have en ordentlig kvalitet på cder, og det lyder også SATANS godt når den spiller! Eneste ulempe er at den ikke er kodefri... endnu ;)
Af Blaha
#10432
har du evt nogle billeder af din egen nye dejlige dvd afspiller ?? :) hvordan med lyd når den afspiller, "larmer" den?