Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af azrael
#7547
Personligt ville jeg nok foretrække den sidstnævnte model, Toshiba 32WL66Z, som i en lille uge endnu kan fås billigt som fælleskøb over på recordere.dk. Den har dog ikke 1:1 pixelmapping, men det er der vist ingen af de nævnte modeller, der har.

Umiddelbart tror jeg dog, at du vil blive ret skuffet over billedkvaliteten på LCD generelt, når du kommer fra et Sony tv.

Hilsen,
az
Af masterdbj
#7555
Ups, ja.

Hvis man kigger under bedømmelserne af Acer'en kunne det godt lyde som om, at denne har 1:1 pixelmapping.

Ang. 1:1 pixelmapping. Er dette i realiteten ligemeget, hvis jeg kan få mit grafikkort til at spytte signalet ud af DVI-udgangen i 1366 x 768?
Af Kief
#7556
masterdbj skrev:Ups, ja.

Hvis man kigger under bedømmelserne af Acer'en kunne det godt lyde som om, at denne har 1:1 pixelmapping.

Ang. 1:1 pixelmapping. Er dette i realiteten ligemeget, hvis jeg kan få mit grafikkort til at spytte signalet ud af DVI-udgangen i 1366 x 768?
Jeg har fået min Toshiba skærm til at fungere fint via HDMI/DVI ... Billedet er ret klart og fint. Man kan dog ikke benytte den til eks. tekst, men fungerer fint til spil og video..

Nogen spørgsmål så spørg blot, men Tosh'en er et lækkert tv! :)

Casper
Af azirath
#7559
masterdbj skrev: Ang. 1:1 pixelmapping. Er dette i realiteten ligemeget, hvis jeg kan få mit grafikkort til at spytte signalet ud af DVI-udgangen i 1366 x 768?
NEJ! Der er masser af TV(inkl. Toshibaen) der alligevel vil skalere billedet en smule!

Se min signatur, jeg har lige idag skrevet en udførlig forklaring af 1:1 pixel mapping.
Af masterdbj
#7597
Nu har jeg læst din(azirath) forklaring af 1:1 pixelmapping.

Jeg har også læst et review af Acer'en: http://www.trustedreviews.com/article.a ... 774&head=0. Da denne har 1:1 pixelmapping. Som umiddelbart virker som den bedste skærm for mig.

Jeg smider ikke min Sony væk, det kommer bare ind på soveværelset.

Hovedårsagen til at jeg vil have et nyt fjernsyn er at jeg vil se film og spille spil på den. Ser i forvejen ikke meget fjernsyn.

Så er Acer'en ikke det rette valg så?
Af masterdbj
#7716
Nu har jeg læst lidt mere om de forskellige TV'er og er så småt ved at overveje Toshiba'en, efter at have læst nogle anmeldelser af den.

Lige et spørgsmål ang. 1:1 Pixelmapping. Har læst rundt andre steder, og der siger folk at 1:1 Pixelmapping kun er aktuelt hvis man vil bruge skærmen som computerskærm, altså til internet, word, og lign.

Så når jeg kun skal bruge den til at vise film, og spille spil, så er 1:1 pixelmapping, stort set lige meget??? Eller hva?
Af Kief
#7722
masterdbj skrev:Nu har jeg læst lidt mere om de forskellige TV'er og er så småt ved at overveje Toshiba'en, efter at have læst nogle anmeldelser af den.

Lige et spørgsmål ang. 1:1 Pixelmapping. Har læst rundt andre steder, og der siger folk at 1:1 Pixelmapping kun er aktuelt hvis man vil bruge skærmen som computerskærm, altså til internet, word, og lign.

Så når jeg kun skal bruge den til at vise film, og spille spil, så er 1:1 pixelmapping, stort set lige meget??? Eller hva?
Jeg har et Toshiba 32 LCD og jeg kan gennem HDMI/DVI få et rigtig godt billede igennem!
Til spil og film er det flot, men det er sandt at man ikke kan bruge den som egentlig computerskærm pga skalering...

Men det er et lækkert tv uden tvivl...
Af masterdbj
#7767
Jeg har fået mulighed for at købe et Sony Trinitron 32" 100Hz fjernsyn til under 1500kr. Vil dette give et bedre billede end et LCD når vi snakker film fra DVD og computer? Hvad med spil fra xbox (ikke 360'eren) og pc?

Det er selvfølgelig er stort monstrum, men det er ikke pga. LCD-tv'enes størrelse at jeg ville vælge sådan en, men fordi jeg tror/troede de havde bedre et bedre billede end alm. CRT.

Kunne jo godt spare de 7000kr(ift. Toshiba'en) nu, og vente til LCD skærmene bliver bedre. Synes ofte der bliver skrevet at CRT skærmene har bedre billedkvalitet.