25. maj 2006, 00:55
Kan man få en liste over de LCD-TV der har 1:1 pixelmapping så vil det være super?
Rasmus Larsen skrev:Så vidt jeg lige huske, så hedder det sig:Hej Rasmus
Der er ydermere forlydender om, at de nyeste drivere til Nvidia kortene kan løse problemet. Jeg har endnu ikke selv forsøgt mig, primræt fordi jeg ikke har et Nvidia kort, men det kunne da være spændende at undersøge nærmere.
Hvad er det for et "problem du omtaler"? Er selv meget nysgerrig i debatten omkring 1:1 pixelmapping VGA><DVI, og derfor spørger jeg.Ja præcis. Jeg snakker om problemet med at sende signaler i 1:1 over HDMI eller DVI til Tv'et.
Jeg går udfra du mener problemet folk har med at deres fjernsyn der kun understøtter 1:1 pixelmapping over VGA, men de vil gerne køre digitalt hele vejen fra HTPC til monitor.
Rasmus Larsen skrev: Jeg har ikke hørt det endeligt bekræftet, men jeg vil også mene, at LGs nye serier har 1:1 pixelmapping over DVI.Hvilke nye serier hentyder du til her? LB1? Eller er der kommet/kommer der nyt fra LG?
yakken skrev:Jeg gør opmærksom på at vores eget testprogram her på siden også har en 1:1 pixelmapping struktur der kan bruges til at justere fjernsynet efter. Den kører desuden altid i fuldskærm så man behøver ikke rode med baggrundsbilleder i windows.Det havde jeg faktisk glemt, info er nu tilføjet til Wiki.