Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bimha
#7108
Hej.

Jeg har købt et Sony KDL32V2000 Tyskland og købt en digital antenne.

Mit billede er perfekt, men der er ikke undertekster og texttv på alle mine digitale programmer. Er der noget der kan hjælpe mig med dette ??

Hvis jeg går over på analoge virker det hele.

Mvh

Birger
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#7126
Hej Birger

Er det den integrerede digitale tuner i Sony Tv'et du benytter dig af? Du skriver at du kun har undertekster på enkelte kanaler. Hvilke snakker vi om her? Og hvilken/hvilke fungerer det ikke på?

Som udgangspunkt burde den digitale tuner spille sammen med de danske standarder, hvert fald hvis man har en dansk model. Jeg er ikke sikker på hvor forskellig den er i Tyskland, men jeg synes det lyder underligt, at det kun virke på enkelte af kanalerne.
Af THXTEX
#7129
Det er kun TV2 der benytter sig af overlay undertekster. På enkelte udsendelser er de "brændt" ind i selve mpeg-streamen. Det kan eks. være hvis de viser trailer til en film de sender senere eller indslag i TV2-Nyhederne. DR benytter pt. ikke overlay-tekster. Det er i hvertfald det jeg har observeret.

Spørgsmålet er om den Tyske Sony KDL32V2000 understøtter overlay tekster.


Tekst-TV problemet har jeg ikke nogen ide til hvorfor det ikke virker.
Af bimha
#7192
Hej.

På tvét kan man vælge om man vil se kanalerne digital eller analog.

Hvis jeg vælger analog, er der både undertekster og texttv på alle kanaler, men hvis jeg vælger at se de samme kanaler på digital, er der ikke undertekster eller texttv på nogen af kanalerne.

Hvis jeg vil gå ind på texttv, skriver den i en lille rude i højre nederste hjørne: intet text tv.

Signalet ind på den digitale antenne er 100 %.

Under installationen af tvét skal man vælge hvilket land man bor i og der findes danmark som jeg så har valgt.

Mvh

Birger.
Af bimha
#7193
Og det er den integreret i tvét jeg bruger.
Af THXTEX
#7221
bimha skrev:...men hvis jeg vælger at se de samme kanaler på digital, er der ikke undertekster.....
På det analog signal ligger teksten inde i selve billedet. Det gør det nødvendigvis ikke på det digitale. Jeg ved det lyder lidt dumt, men det skyldes vel ikke at de ikke er slået til?
Ud fra denne liste, så burde du kunne se undertekster. http://www.digi-tv.dk/Forbrugerudstyr_o ... tagere.asp med mindre kommentaren i feltet ved siden af betyder at man pt. ikke kan.
bimha skrev: ... eller texttv på nogen af kanalerne.
Jeg kan ikke sige andet end det lyder mystisk.
bimha skrev: Under installationen af tvét skal man vælge hvilket land man bor i....
Det tror jeg ikke har noget med DVB at gøre, men kun hvilke sprog menuerne skal være i.
Brugeravatar
Af azrael
#7222
Det har før været oppe at vende, at flere DVB-T dekodere ikke fungerer korrekt, når Danmark vælges som land. Danmark identificeres simpelthen ikke som et land, hvor der udsendes DVB-T signaler. Flere har dog haft succes med at vælge lande som Tyskland eller Sverige. Måske virker det også for dig.

Hilsen,
az
Af bimha
#7294
Hej.

Tak for de mange forslag, jeg prøvede at sætte land til Tyskland og har nu undertekster og text tv.

Tak for hjælpen.

Mvh

Birger
Brugeravatar
Af azrael
#7302
Det er da godt, at du fik det ordnet! :D

Hilsen,
az