Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Henrik_B
#116704
Hej

Nu ved jeg godt át det er begrænset hvor længe sony NX810 har været i handlen, men jeg vil nu aligevel forsøge mig med spørgsmålet om, om der skulle være nogle som har fundet frem til en god kalibrering af dette lækre tv ?

Måske en kalibrering fra et andet tv med samme panel kunne anvendes ind bedre dukker op ?

Byd ind med forslag.

På forhånd tak

Henrik
Af THM
#116710
du kan jo prøve at bruge indstillingerne fra anmeldelsen af NX700... iøvrigt et fedt tv, er ret vild med designet :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#116716
Jeg kunne godt forestille mig, at der var synlige forskelle på NX700 og NX810 da 3D-TV ofte er noget mere lysstærke. Det kan dog også være at lysstyrken blot boostes når der ses 3D-indhold og at panelet ellers er det samme.
Af Henrik_B
#116776
du kan jo prøve at bruge indstillingerne fra anmeldelsen af NX700... iøvrigt et fedt tv, er ret vild med designet
NX700 instillingerne fra anmeldelsen her på siden, er en klar forbedring i forhold til standard instillingerne.

Tak for forslaget

Venter spændt på om der skulle være en "nørd" eller 2 der laver en mere konkret kalibrering - ind til da er NX700 kalibrering acceptabel
Af THM
#116779
det var så lidt, glad for at kunne hjælpe :)
Af PeterD
#116781
NX700...Fedt design og godt billede, men hold da op hvor der er genskin i skærmen...og husk at vinke tilbage :)

Check: http://www.youtube.com/watch?v=V0Yyh2F44hA

Er det virkeligt så svært for producenterne af fladskærme at lave et godt billedet og en skærm UDEN genskin? Her taler vi om LG, Panasonic, Samsung og ja..ALLE producenter...

Utroligt: Et 5 år gammelt Medion har mindre genskin end NX700. Måske er det dér alle de store producenter skal ligge deres udviklingsmillioner i forbedring af skærmene.....
Af THM
#116784
panasonic har fra G20 og op, i deres plasmaserie ikke længer så meget genskin.
i tilfældet sony NX700 er det nok hovedsageligt et design mæssigt valg at der skal være en glasplade for. det samme er tilfældet med LG's top serier. derudover vil jeg mene at glas fron giver forbedre billedkvaliteten frem for mat front, som nogle lcd tv har.
Af Steen Bay
#116812
THM skrev:i tilfældet sony NX700 er det nok hovedsageligt et design mæssigt valg at der skal være en glasplade for. det samme er tilfældet med LG's top serier. derudover vil jeg mene at glas fron giver forbedre billedkvaliteten frem for mat front, som nogle lcd tv har.
Kunne godt forestille mig at det gør en forskel om selve LCD panelet har en mat eller en blank overflade (som på f.eks. Samsung C635 vs. C655), men at sætte et stykke glas foran panelet, det tror jeg ikke kan bidrage med andet end reflektioner.
Brugeravatar
Af michelskovbo
#116827
Har selv ledt og ledt og ledt efter en udenlansk test af netop denne eller noget tilsvarende XBR-55NX813 og hvad de ellers hedder, uden held :(
Så lytter gerne med her, hvis der er en sjæl som støder på en et sted...

Er det evt en Rasmus tester engang i fremtiden?
Af THM
#116830
Steen Bay skrev: Kunne godt forestille mig at det gør en forskel om selve LCD panelet har en mat eller en blank overflade (som på f.eks. Samsung C635 vs. C655), men at sætte et stykke glas foran panelet, det tror jeg ikke kan bidrage med andet end reflektioner.
det var i grunden også det jeg mente, men fik vist ikke formuleret mig helt klart :)
Af THM
#116849
tak for tippet...
Af Henrik_B
#116995
Hele debatten omkring genskind synes jeg generelt er ekstremt overdrevet.

Nu kommer jeg godt nok fra et "gammelt" billedrør tv, som jo også havde genskind, og som helt almindelig bruger har jeg intet problem med det. iøvrigt synes jeg også problemet er begrænset på NX810... billederne af NX700 i anmeldelse her på siden, ser langt værre ud en de oplevelser jeg har med NX810
Brugeravatar
Af michelskovbo
#117011
Henrik_B skrev:Hele debatten omkring genskind synes jeg generelt er ekstremt overdrevet.

Nu kommer jeg godt nok fra et "gammelt" billedrør tv, som jo også havde genskind, og som helt almindelig bruger har jeg intet problem med det. iøvrigt synes jeg også problemet er begrænset på NX810... billederne af NX700 i anmeldelse her på siden, ser langt værre ud en de oplevelser jeg har med NX810
NX810 har også OptiContrast Panel som mindsker reflektionerne betydeligt i forhold til NX700/NX800 som har Deep Black Panel.