Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Reonekot
#89204
FriisN skrev:Først og fremmest forstår jeg ikke helt problemet? - nogle der vil forklare mig "den dumme" det? :)

Er det KUN med yousee at problemet er?
Bestiller nemlig TDC i morgen...
Problemet er at EPG ikke opdateres i baggrunden når man tænder for fjernsynet. Dvs. du skal sidde og kigge på en mere eller mindre tom skærm i 15 sek. når du skal bruge EPG og vente på den opdatere en kanal af gangen. Næste gang du så skal bruge EPG, så er oplysningerne forældede og ubrugelig og man skal vente på den opdatere igen. Desuden så kan man ikke gå frem og se hvad der kommer om f.eks. 2 timer. Funktionen er i praksis tæt på ubrugelig!
Af FriisN
#89321
Tak :)

Er det kun med YouSee problemet opstår?
Af dieseldk
#89672
Har det samme på mit LH7000 så det er måske det samme på alle LG.

Men er det kun LG som har problemer med at vise mere end nu og næste.

At epg ikke opdateres i baggrunden så det er klar til brug burde være noget LG kunne løse
Af Kapper Kuul
#89673
Difference skrev:Problemet er delvist løst.

Jeg har stillet Land til Sverige, var før "--" (det gør muligvis en forskel)

.
Hey, har et 47sl8000 (samme skærm ca)

Hvis du stiller dit land til svensk kan du så vælge hvad rækkefølge de digitale kanaler skal komme i?

Kunne jeg nemlig ikke...

Men ja den EPG er ikke mega god, men stadig bedre end før (er vant til analog tv) hvor man skulle ind på hver kanal og så vente på ttv var klar, hvor man kunne se nuværende program og næste...

Kunne være nice hvis man kunne se hvad der kom resten af dagen i stedet for kun nu og næste...
Af Reonekot
#89694
Kapper Kuul skrev:Hvis du stiller dit land til svensk kan du så vælge hvad rækkefølge de digitale kanaler skal komme i?
Når du går ind under auto indstillinger og har valgt kabel, så er der en checkbox der hedder noget med auto nummerering. Husk at slå det fra, hvis du vil ændre i sortering.
Af billen
#89715
Ja drøn irriterende med den epg men kan kun opfordre folk til at klage til Lg i håb om at de gider gøre noget ved problemet for epg`en i mit gamle panasonic plasma spillede 100% så har svært ved at se at det er yousees problem.
Af billen
#89716
Johnjohn skrev:
billen skrev:Hej igen.

Har snakket flere gange med en tekniker og han har også været forbi og opdatere til den nyeste firmware uden det har hjulpet på problemet.

Hos Lg siger de at problemet ligger hos yousee selvom mit tidligere panasoic fungerede fint med yousee.

Der er ikke mere de kunne gøre her i dk så vil opfordre jer alle til at kontakte Lg omkring problemet for hvis vi er mange kan det være at de er lidt mere samarbejdsvillige.
Det var da en bekvem undskyldning LG havde!
nå men ellers nogen forandringer/ forbedringer med den nye firmware?
hvilken version er den opdateret til ?[/quote

Den er opdateret til :V03.45.00

Kan ikke finde nogen forandring eller forbedring.
Af jaffi
#90067
Er der sket noget i sagen? Det har ikke noget med hvilket CAM modul man bruger, eller kører EPG uden CAM ?
Af thyme
#90088
Nogen der ved om problemet også findes ved Stofa?
Og findes problemet også ved SL9000/9500 serien?
Af jaffi
#91044
Jeg er lidt spændt på om der er nogen der har haft fat i LG ? Jeg har nu modtaget mit tv. Jeg kan godt se hvad det er folk er "trætte" af. Det virker med Sony , så det er da underligt at det ikke virker med LG ??
Af thyme
#94253
Er der kommet nogen løsning? Og er der som sagt nogen der har oplevet de samme problemer med Stofa?
Af jaffi
#94261
Jeg skrev til Lg og fik dette svar:

Hej Claus,

At EPG'en kan være langsom til at opdatere skyldes måden hvorpå YouSee har lagt EPG-dataen ind i signalet, hvor der kommer lidt data af gangen. Det kan tage op til 60 minutter at opdatere EPG'en uden at det har med dit LG tv at gøre.

Med venlig hilsen,
LG Support

Så det ligner mudderkast, hverken Yousee eller LG vil indrømme at det er deres fejl. Det er bare underligt at det virker perfekt med Sony og med Yousee's egen Samsung boks :-(

Så det er nok Tv'et det er galt med da det åbenbart også er det samme problem med Stofa.

Gid man kunne få det lavet. Det ligner en software opdatering. Er der ingen fra LG der læser herinde, der kan hjælpe ??
Af Reonekot
#94274
Ja det genere stadig voldsomt i daglig brug. Og det er en lidt sjov forklaring, for som du siger, så virker EPG ved Yousee fint på andre TV mærker.

Og 60 min. om at opdatere EPG?
1. EPG opdateres tilsyneladende slet ikke i baggrunden.
2. EPG bliver opdateret inden for 2-3 min. når EPG er slået til.
3. EPG information bliver forældet, så er ikke up-to-date ved næste brug.
4. EPG indeholder tilsyneladende kun nuværende og næste program.

Mht. til software opdatering, så kan det selvf. også være at LG's hardware bare ikke er bedre og ikke kan kører den slags ting i baggrunden? (TekstTV vises fullscreen, EPG fullscreen - den slags er halvside / overlay på Sony tv i hvert fald)
Af ValUs
#94768
Jeg vil lige hører om nogen har prøvet at opdatere firmware med den nyeste 3.63 fra LG..