Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#4068
Selvfølgelig skal du det. Du returnerer jo en vare og forlanger alle de penge retur du har givet firmaet (dvs. penge for skærm plus 1 gang forsendelse). Du kan ikke forvente at de vil sende en ny skærm uden at opkræve det gebyr de selv bruger på at sende en skærm via postdk.
Af techmaster
#4097
Angående jeres indlæg omkring edbpriser.dk og e-mærket.
superman2006 skriver "kan man ikke klage til e-mærket". Det ville undertegnede da ihvertfald gøre hvis jeg havde været ude for denne horrible behandling.

Problemet med hhv. e-mærket og edb-priser er at de giver forbrugerren falsk sikkerhed hhv. mht. at få laveste pris samt mht. sikkerhed.

e-mærket er et rent profit foretagende og giver ingen sikkerhed overhovedet. For at blive e-mærket skal man efterleve nogle ganske simple og elementære forbrugerretslige regler på sin netbutik. Så kan man "få lov til" at blive e-mærket, vel at mærke imod en betaling på minimum kr. 1500,- i oprettelse og derefter kr. 3000,- om året. Hvordan forretningen herefter behandler sine kunder har e-mærket ikke en jordisk chance for at kontrollere.

Stort set samme regler(med undtagelse af disse vanvittige gebyrer) gør sig gældende når man vil have lov til at modtage Dankort, så hvis man handler i en butik der modtager Dankort har man samme sikkerhed som med e-mærket. Derudover stiller PBS økonomiske krav til forretningen, hvilket er en ekstra sikkerhed set i forhold til e-mærket. Derudover gør det formentlig mere ondt på forretningen at blive "uvenner" med PBS end med e-mærket.

EDBpriser.dk er lidt den samme historie. Forretningerne betaler kr. 400,- om måneden for at blive optaget, så dermed har man overhovedet ingen sikkerhed for at den billigste butik er tilmeldt. Det er sansynligvis ikke tilfældet da de 400,- til månedsabonnementet kun kan hentes et sted nemlig ved kunderne.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#4100
Ensitamentet for at være tilmeldt EDBpriser er jo en øget merindtjening og de 400 kr. vælter nok ikke pengekassen hos forhandleren idet de sandsynligvis får mindst et par kunder eller 20 mere i hus af den vej.

Heldigvis er folkene bag EDBpriser gode til at hive fat i en forhandler der ikke opfører sig efter reglerne og idet mange er bange for at ryge ud af databasen igen, så det kan have en positiv effekt at klage sin nød til den rette moderator.
Af techmaster
#4101
Du har helt ret de 400,- vælter ikke budgettet, og jeg anklager ikke edbpriser for at fuske, det eneste jeg siger er at edbpriser ikke, som mange tror, er en slags uvildig søgemaskine der holder øje med hvor priserne er billigst, men derimod en listning af tilmeldte betalende butikker.
Af SLL
#6789
Torsdag d. 29/6 fik jeg en LG L2000C skærm. Den virkede dog overhovedet ikke. Så jeg sendte en mail til Getmore support og fik svar dagen efter, altså om fredagen. Getmore lovede, at sende en fragtseddel til mig, så jeg kunne sende den tilbage og få en anden. Indtil videre har jeg ikke set nogen fragtseddel, og der er gået en weekend + 3 dage mere. Jeg har også sendt mail til dem, men heller ikke noget svar der.

Spørgsmålet er, om Getmore er en enkeltmands- virksomhed? Måske i sommerperioden?

EDIT:
Har efterhånden fundet ud af, at supporten er noget sløv og manglende hos Getmore. Hmm... måske nok første og sidst gang jeg handler der.

Mvh. Moef
Af Dyg
#7003
Har også kun dårlige erfaringer med Getmore og deres leveringstider!!
Af Sacuni
#7006
Getmore er en skændsel af en forretning. Har kun dårlige erfaringer med dem. Handler der aldrig mere. Sidste gang sendte de kun halvdelen af hvad jeg havde bestilt og betalt for !:(
Brugeravatar
Af yksa
#7011
sjovt at jeg kun har gode erfaringer der med salg, retur og reparation.
måske har jeg bare været heldig?
Af SLL
#7017
Hvordan er reglerne for ombytning af en defekt helt ny skærm. Kan Getmore tillade sig, at sende den til rep. og derefter sende den til mig igen, eller måske sende den til en anden kunde?

Efter min egen mening, hvis man modtager en defekt vare, skal denne ombyttes med en helt ny skærm. Ikke en skærm der har være repareret.

Hvad siger i?

Jeg tror der cykler meget "brugt" hardware rundt i systemet, som sælges som helt nyt. Selv vil jeg ikke finde mig i, at få noget som har være købt af andre kunder, selvom det jo nok er praksis i dag.

Mvh. SLL
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#7019
Brug returretten hvis noget er defekt. Jeg ville ikke risikere at få en "repereret" model tilbage. Men ja, de har lov til at forsøge at reperere den - du har ikke ret til en ny model.
Af PowerJ
#7026
Jeg vil holde mig væk fra Computerne.com og Getmore

Det fandt jeg ud af da jeg skulle købe min ViewSonic VX2025wm skærm i sidste uge

Computerne.com skrev at de havde den på lager, men så da jeg bestilte så fik jeg en ordre bekræftelse, hvor der stod at den var i rest ordre.
Hvis man vil i kontakt med deres Salgsafdelingen & Supportafdeling, så skal man ringe til et 90 nummer, som koster 4 kr pr min ;;) (fik aldrig fat i nogen) Og man skal betale 15 Kr (hvis man vil have svar) hvis man skriver til deres Salgsafdelingen & Supportafdeling

samme historie med getmore, de skrev at de havde den på lager, men så da jeg bestilte så fik jeg en ordre bekræftelse, hvor der stod at den var i rest ordre. De er heller ikk til at få fat på pr telefon O-O

Det blev jeg træt af og så at prc-data (har handlet med dem mange gange gennem år'ne, der har aldrig været noget med dem) havde den på lager, så ringede jeg til dem og spurte om de havde den på lager, og de havde sørme 1 tilbage, så fluks ind og bestille den.
Der gik 20 min fra jeg havde ordre bekræftelse til jeg fik et track & trace nr, se det er sku service :) Og det var kun 51 Kr mere i forhold til Computerne.com

Så summa summarum: Det kan ikke altid betale sig at handle hos de billigste
Af Dyg
#7040
Jeg vægter helt sikkert også service højere end billige priser!


Mange e-forhandlere glemmer at e-mails og telefonsamtaler er deres kommunikationsled mellem kunderne og dem, og dér skal være den samme service som i en fysisk forretning!
Af SLL
#7045
Jeg har fundet ud af via - Infocare.dk, at min nye LG L2000C (som var død da jeg fik den), er oprettet hos Inforcare som en "DOA" sag. Altså "dead on arrival", hvilke betyder, at jeg får en ny skærm. Altså ikke noget med at lodde på en ny skærm.

Så håber jeg bare på, at det faktisk er sådan at tingende forholder sig. Det er min nr. 2 L2000C skærm. Den første havde et par pixel fejl, og jeg benyttede 14 dage pengene retur muligheden. Men nu hvor jeg skulle mene, at få en ny skærm, vil jeg ikke bøvle med at få pengene tilbage. Dertil kommer, at L2000C skærmen er i restordre alle steder pt., så jeg alligevel ikke kunne få nogenny lige pt.

SLL
Af Thomas.N
#7058
Nu vi er inde på dårlige forhandlere så har jeg følgende på min "shitlist" på edbpriser (forhandlere der ikke søg på når man bruger indkøbslisten)

Ã…rhus PC-lager
CompuMail
Computerne.com
Express Delivery
Getmore

Ovenstående forhandlere er på min shitlist netop pga fusk med "10 stk af vare X på lager" så bestiller man og får mail om restordre/7-xx dages leveringstid. Det pis gider jeg ikke.

Har rimelig gode erfaringer med
Shg.dk
Proshop.dk
hsdata.dk