Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#344793
Jeg tænker, at kombinationen af egne medietjenester, partneres videotjenester, spilkonsolmarkedet og andre segmenter såsom hjemmefitness, TV-lydprodukter og smart home er en stor forretningsmulighed. Nok ikke lige så stort som software/tjenester på mobil, men godt deroppe af. Så selvom hardwaresalget ikke kommer i nærheden af iPhone, så tror jeg godt det kunne give mening for dem.

Men de mangler nok stadig en unik funktion eller to, som kun de kan levere i en TV-skærm.
#344810
elcom skrev: 25. aug 2022, 23:27 Ikke uenig med dine betragtninger GeekyDayDreamer. En ting der dog kunne tale for er Apples skift i fokus til services og tjenester. Det kunne åbne for ideen at have endnu flere forskellige hardware enheder som stod i folks hjem eller som de kørte rundt i på gaderne. Endnu større mulighed for at sprede øko systemet og få folk med på diverse services/tjenester.
Rasmus Larsen skrev: 26. aug 2022, 06:26 Jeg tænker, at kombinationen af egne medietjenester, partneres videotjenester, spilkonsolmarkedet og andre segmenter såsom hjemmefitness, TV-lydprodukter og smart home er en stor forretningsmulighed. Nok ikke lige så stort som software/tjenester på mobil, men godt deroppe af. Så selvom hardwaresalget ikke kommer i nærheden af iPhone, så tror jeg godt det kunne give mening for dem.

Men de mangler nok stadig en unik funktion eller to, som kun de kan levere i en TV-skærm.
Nutidens Apple har absolut mange tjenester som de kan inkludere i et tv, og fortsætte med at tjene penge på flere år efter TV’et er købt. Det kunne hjælpe med at gøre et Apple fjernsyn interessantå

Jeg tænker mere på for 15-11 år siden da rygterne om et Apple TV var på sit højeste med Steve Jobs’ udmelding om at han havde “finally cracked it” hvordan man revolutionerede TV’et. Det var jo længe før de kunne tjene penge på Apple TV+, Apple Music, Apple News, Apple Fitness, HomeKit-enheder.
Dengang kunne de måske have haft solgt tv-kanaler som streaming ala YouTube TV, men who knows.
#344815
steadi skrev: 26. aug 2022, 06:27
kabri skrev: 25. aug 2022, 10:02 Den der invitation, kunne det ikke henvise til augmented reality? eller er det for tidligt med headset?
Jeg tænker nærmere astrofotografi, når jeg læser "Far Out", som undertitel på seneste invitation. Men VR er selvfølgelig også en mulighed :)
Astrofotografi, den måtte jeg slå op :D det kan godt være du får ret.
#345142
De nye iPhone 14 modeller har Bluetooth 5.3 som er den nyeste version, men “kun” Wifi 6 (i modsætning til Wifi 6E) og stadig intet ord om AV1 i den nye A16 chip.
Man kan da håbe at de til næste måneds event med fokus på iPad og Macbook begynder at tale om AV1.
Ellers ser det helt håbløst ud med AV1 på næste Apple TV boks.
#345144
Det virker ikke som om, at A16 er specielt meget hurtigere end A15. Det er stagneret, men mon ikke de tager et spring igen næste år, når de rykker til TSMC's 3nm proces-fabrikation.

Fin teaser for Severance efter præsentationen sluttede :)

Jeg tror egentligt, at A16 og andre udgaver er kraftige nok til at klare AV1 uden en dedikeret chip, men lad os se, hvad der sker. Jeg forstår ikke, hvorfor de er så afholdende mht. AV1.
#345160
Rasmus Larsen skrev: 7. sep 2022, 06:45 Jeg regner ikke med ny Apple TV hardware i aften, men måske vi får en opdatering på Matter og Apple TV+.
Matter support og den nye Home app er stadig sat til "senere på året".

Som omtalt tidligere, så kræver Apples nye platform for hjemmestyring, at man har Apple TV eller HomePod. iPad vil ikke længere være supporteret: Kun Apple TV & HomePod virker som HomeKit-hub fra iOS/tvOS 16
Vedhæftede filer
Screenshot.png
Screenshot.png (66.23 KiB) Vist 1282 gange
#345161
For nogle uger siden lejede jeg Watcher fordi den stod til $0.99, og 4K-streaming er jo mindst ligeså godt som en normal Blu-ray.

Nu har jeg så endelig fået 4K igen, og nu siger Æble, at filmen ikke findes på US iTunes store på nuværende tidspunkt. Der er ti dage tilbage af lejeperioden.

:(
#345182
Det er nyt for mig, at man kan genstarte fjernbetjeningen til Apple TV.

Hvis I oplever problemer med f.eks. HDMI CEC eller volumenstyring, så prøv følgende:
1. Tryk på knappen TV/Kontrolcenter og knappen Lydstyrke nede på samme tid. Hold knapperne nede i ca. 5 sekunder, eller indtil statuslyset på Apple TV slukkes og tændes igen.
2. Slip knapperne, og vent derefter 5-10 sekunder. Der vises en meddelelse om manglende forbindelse på tv-skærmen.
3. Når fjernbetjeningen er genstartet, vises en meddelelse om tilsluttet på tv-skærmen.

Kilde: https://support.apple.com/da-dk/HT203777
#345232
Rasmus Larsen skrev: 8. sep 2022, 06:29 Det virker ikke som om, at A16 er specielt meget hurtigere end A15. Det er stagneret, men mon ikke de tager et spring igen næste år, når de rykker til TSMC's 3nm proces-fabrikation.

Fin teaser for Severance efter præsentationen sluttede :)

Jeg tror egentligt, at A16 og andre udgaver er kraftige nok til at klare AV1 uden en dedikeret chip, men lad os se, hvad der sker. Jeg forstår ikke, hvorfor de er så afholdende mht. AV1.
Der er kommet benchmark, som viser 9-14% forbedring i A16 ift. A15. Håber stadig Apple TV på et tidspunkt får en dedikeret chip, der ikke er udviklet med henblik på at sidde i en batteridreven enhed. Sammensætningen af chip-kerner ville givetvis også se anderledes ud i en sådan chip.
  • 1
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 48