Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Beckham
#343948
Nu har jeg ikke personligt set de to skærme side om side, men hvis du læser anmeldelserne herinde fra år til år af diverse OLED skærme, så vil du kunne se at det ikke er sådan at der sker det helt vilde. Der vil måske være lidt mere lys på A80J og så som sagt et bedre motion system. Du vil selvfølgelig også få en nyere version af styresystemet og her vil du nok kunne mærke en væsentlig forskel i smoothness. Det kunne jeg i hvert fald da jeg gik fra XF90 til A80J.

Om det er værd at gå op til A90J er nok meget individuelt. Det er et spørgsmål om man er villig til at betale den ekstra mønt for de sidste 10-15% ekstra i billedkvalitet. Men som nævnt ovenfor, så prøv at se Vincent's sammenligninger mellem de to og måske du så kan vurdere om det er noget for dig at ofre de ekstra mønter. Ingen tvivl om at A90J er det bedste tv, men det er ikke alle som for alvor vil bemærke forskellen.
Af henrik.yde
#343952
ringnes skrev: 26. jul 2022, 19:28
jkn789 skrev: 26. jul 2022, 11:50 Du skriver i dit første indlæg at du er glad for Android systemet og så er det også et spørgsmål om hvad du har råd til.
har du overvejet Philips ? Som også har Android, du kan få deres 706 til 7990 ifølge tilbudsjagten her på siden.
for en 65 tommer og spare 4000. bare en tanke
Er det ikke et stort step down? Det er ikke fordi jeg ikke har råd til A80j eller A90j for den sags skyld. Det er mere om det er 6000kr mere værd at gå op fra A80j til A90j.

Er der forøvrigt sket noget siden Ag8 og til A80j i forhold til billede osv., eller er det “bare” samme under et nyt navn.
Altså uanset hvilket mærke/model du foretrækker i "OLED lejren", så vil forskellen være meget beskeden. Derfor kan du roligt købe det billigste, medmindre du har helt specifikke krav/ønsker/fordringer, og pungen er fyldt med mønt.
Af EmilP
#343964
Beckham skrev: 27. jul 2022, 12:08 Nu har jeg ikke personligt set de to skærme side om side, men hvis du læser anmeldelserne herinde fra år til år af diverse OLED skærme, så vil du kunne se at det ikke er sådan at der sker det helt vilde. Der vil måske være lidt mere lys på A80J og så som sagt et bedre motion system. Du vil selvfølgelig også få en nyere version af styresystemet og her vil du nok kunne mærke en væsentlig forskel i smoothness. Det kunne jeg i hvert fald da jeg gik fra XF90 til A80J.

Om det er værd at gå op til A90J er nok meget individuelt. Det er et spørgsmål om man er villig til at betale den ekstra mønt for de sidste 10-15% ekstra i billedkvalitet. Men som nævnt ovenfor, så prøv at se Vincent's sammenligninger mellem de to og måske du så kan vurdere om det er noget for dig at ofre de ekstra mønter. Ingen tvivl om at A90J er det bedste tv, men det er ikke alle som for alvor vil bemærke forskellen.
Hej Beckham

Holder stadig fast i mit XF90 som jeg er tilfreds med. :)

Er lidt nysgerrig på hvad din erfaring er med, at gå fra XF90 til A80J, i forbindelse med sport/fodbold udsendelser ?

XF90 er jo med rette blevet rost for netop at være et super TV valg, hvis man er til sport på tv.

Er A80J på mindst samme niveau som XF90, eller endnu hurtige ?
Af Beckham
#343972
A80J klarer sport/fodbold rigtig godt når det kommer til motion. Det var en af de ting jeg var nervøse for i forhold til OLED, da jeg ikke har været imponeret over denne del på tidligere generation af OLED. Men idag vil jeg sige den er mindst fuldt på højde med XF90 på motion delen. Til gengæld har den jo en dimming algoritme som kan være lidt agressiv til til tider afhængig af hvilken logo og scoreboard som benyttes. Men det er åbenbart meget forskelligt hvor meget folk ligger mærke til den del. Har snakket med nogle andre herinde som slet ikke ser det, hvor jeg synes det ret tydeligt til tider at billedet er blevet mørkere.
Af ringnes
#343996
Så endte jeg med at købe A80j på tilbud i Bilka. 12000kr i 65” modellen. Det var squ billigt. Havde ellers set A90j til 18500kr men kunne ikke helt retfærdiggøre de ekstra 6500kr over konen 😅
Nå, men det er lige så godt som jeg forventede. En smule bedre i billedkvalitet end Ag8 som det erstattede. Og så er lyden i det også langt over forventning. Bedre end mit A1 og langt bedre end mit Ag8.
Styresystemet er godt nok også blevet enormt bedre/hurtigere.
Kan godt være A90j gav en smule mere brightness, men synes ikke jeg mangler det.

Indtil videre er jeg tilfreds :)

Mange tak for input.

Btw. så virkede elektronik manden i Bilka i Hillerød noget mere kompetent end alle andre steder jeg har været for at spørge, herunder Hi-fi klubben, Elgiganten, Power og lyd-og-billede eksperten.
Det synes jeg er rimeligt vildt nok. Så tumbs up til ham 👏
Af Beckham
#344010
Fedt...tillykke med købet!! Og ja...en rigtig fin pris. Selv fik jeg det til omkring 13k lige lidt før BF sidste år.

Personligt savner jeg heller ikke brightness. Hvis jeg skulle opgradere til A90J, så skulle det være hvis den ikke var så agressiv i dimming, men det har jeg ikke rigtig kunnet finde noget ordentlig sammenligning på.
Af Jonassen
#344023
Jeg havde besluttet mig at købe A90J i HiFi klubben, bare for at slippe fri for de irriterende sælgere hos Elgiganten…men kan se at de har sat prisen op igen.
Jeg kom til at tænke på Black Friday, tør man vente, eller er der en risiko for at modellen udgår.. O_O
Af Beckham
#344025
Nu ved jeg ikke hvad Hifi klubben havde den til, men mener de har prismatch. Så hvis prisen fortsat er lav hos Elgiganten eller lignende burde de matche den. Og ellers kan du vel bare lave en click og collect hos Elgiganten...:-)

Modellen burde stadigvæk være tilgængelig ved BF. Den er jo en officiel del af 2022 programmet hos Sony.
Af Jonassen
#344037
Det stod til 18,490, og nu koster det 21,990.
Elgiganten sælger det til 18,490, ved ikke om HiFi Klubben stadig vil matche prisen.

En ven lige har købt sig et LG C1 til under det halve af det A90J koster, han prøver at overbevise mig at spare den store prisforskel og tage et C1.
Jeg er klar over at der ikke vil være noget synlige forskel på billedkvaliteten, men jeg synes at jeg tit læser om burn in på netop LG TV'er.
Og det andet er at jeg ikke kan fordrage Web OS, og det hæslige fjernbetjening der følger med.. :s
Af Beckham
#344038
Der står på Hifi klubbens hjemmeside at de prismatcher Elgiganten bl.a., så det burde de da.

Men ja...en C1 er også et rigtig godt bud. Men det er jo lige hvad man er til. Jeg tror en af grundende til at vi hører mere om burn-in på LG tv er at der sælges langt flere af disse pga. den lavere pris. Sony har så også en ekstra agressiv dimming algoritme til at beskytte tv'et....det spiller nok også ind.
Af Jonassen
#344097
Skrev til HiFi Klubben i weekenden, og afventer svar mht. deres prismatch.
Men nu kan jeg se at Elgiganten har sat deres pris op til 21.990..damn it...jeg skulle have slået til. :s
Af allo
#344099
Jonassen skrev:Skrev til HiFi Klubben i weekenden, og afventer svar mht. deres prismatch.
Men nu kan jeg se at Elgiganten har sat deres pris op til 21.990..damn it...jeg skulle have slået til. :s

det gode ved et tilbud, det er...- at...der...ALTID...KOMMER...ET...NYT