Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af sd2100
#343829
Millemis skrev: 20. jul 2022, 17:29
Peter Pan skrev: 20. jul 2022, 10:15 Et emne kan være: Hvorfor flytter fokus fra 'et setup skal spille godt,
og må ses' til 'det skal gemmes væk = være usynligt'.
Måske er det fordi folk primært bruger musik som lydkulisse…..og ikke - som de få nørder blandt os - lytter til musik og de desuden forventer, at det skal kunne ske i alle rum i huset/lejligheden.
At bruge musik som ‘lydkulisse’ er dog ikke noget nyt - tidligere havde man blot ikke de muligheder, som man har i dag.
Man var tvungen til at have et sæt større eller mindre højtalere…….hvis ikke lige man nøjedes med en transistorradio.

Desuden er der en tendens til, at indretning skal være temmeligt minimalistisk - man ser ikke ret mange bøger, cd’er, skivefilm på hylderne mere.
Derfor ønsker folk heller ikke, at ‘det med lyd’ fylder (det må gerne ‘være usynligt’)……og hvorfor da også, når nutidens små højtalere leverer det, som folk ønsker hhv ‘spiller godt’ i forhold til, hvad de skal bruges til.

Bliver vi i ‘B&O-universet’…..i gode gamle link-dage var højtalerne i køkkenet eller badeværelset såmænd og små - tænk blot BL3500 eller BL2000, de fyldte ikke meget. Der var vist ikke nogen, der forventede andet end ‘baggrundsmusik’ fra dem.

Hver fugl synger med sit næb - nogle foretrækker det minimalistiske/usynlige andre vil gerne have store potente højtalere.

Nogle gange kan de to ting kombineres…..personligt har jeg da både et større ‘spille godt’ setup og små højtalere til baggrundsmusik eller radio- hhv podcast-lytning.
Jeg skifter fokus alt efter, hvad jeg har behov for!

MM
Fint indlæg og temmelig spot-on. Før var muligeheden stort stereo skrummel eller transistor radio i situationer, hvor der kun var brug for lydkulisse - nu er mulighederne meget bedre - kombineret med synkront musik via multirum, på en simpel og billig måde.
Af sd2100
#343830
Peter Pan skrev: 20. jul 2022, 10:15 SØGES: Glade forum medlemmer, der kan lide at debattere
lyd og andre emner relateret til vores HiFi / TV interesse, samt
med ønsket at læse, og dele viden. Kom også her for at have
det lidt sjovt, være klar til at blive drillet lidt, evt. via en lille tegning.
Måske skulle du have en lidt mindre negativ indstilling til alt de nye B&O, der kommer, og B&O som virksomhed i det hele taget, hvis du ønsker en diskussion (i hvert fald i denne tråd).
Brugeravatar
Af Millemis
#343833
Nu er det lidt svært at blive klog på det setup.
Højtalerkonfigurationen kunne godt begejstre mig 👍
Hvilken ‘motor’ driver værket?
Tydeligvis er det ikke et BV7…….men hvad er det så?
Ville være fint, hvis Peter Pan kom med lidt information herom hhv med en kilde til billedet.

Hvor godt et setup med de højtalere er rent lydmæssigt, er alvorligt afhængigt af hvilken lydprocessor, der bruges.
Personligt ville jeg i det tilfælde have valgt et Beosystem 4, når/hvis det drejer sig om det lydmæssige.

N.B.
Det er ikke nogen nem opgave at få ordentlig lyd i et sådant rum.
Men designmæssigt er det da til UG med kryds og slange.

Iøvrigt ser det ud som om billedet er redigeret, sammensat af to billeder.

MM
Brugeravatar
Af Millemis
#343837
Det var ikke megen debat fra din side - du opfordrede jo til debat!
I det mindste kunne du jo have præsenteret lidt mere information om det billede, du postede ovenfor.

P.S.
I bund og grund er du dog nok mere til sjov og ballade end til debat 🥴

MM
#343846
@ Millemis, og skulle kommer fra dig :-)

Billede
sd2100 skrev:Nu er mulighederne meget bedre - kombineret med
synkront musik via multirum, på en simpel og billig måde.
Her en billig stereo løsning !

Billede
#343848
Hej, jeg vil gerne lave en update på BM 7 Adapter.

Først - Beomesteren har skiftet navn til NeoMesteren. Bang & Olufsen havde det rigtigt svært med, at vi hedder Beomesteren (og de har det jo ind imellem svært i forvejen), så vi har skiftet navn til Neo Mesteren.

Vi har sat BM 7 Adapteren i drift og den kører allerede på marked med en del installationer. Den opgraderer et Beovision 7 system, så du får nyt TV på Beovision 7 standen. Vi understøtter lige nu LG, Samsung, Loewe og Sony TV - vi er på vej med Philips også.

Du får nu et nyt system på din stand med en Beolab 7 soundbar - og det hele kan betjenes med din Beo4 eller Remote One fjernbetjening fra B&O.

Læs gerne mere her
[link fjernet af moderator]

God fornøjelse - Rudi
#343849
Hej

Jeg vil gerne oplyse om, at vi har lavet en løsning til B&O folket, som er til B&O - men ikke 100%

Vi har lavet Neo TV. Produktet giver mulighed for at sætte et andet TV - end B&O - til dine B&O højttalere og betjene det hele med din Bang & Olufsen fjernbetjening.

Løsningen overfører digital lyd fra TV'et - som kan være LG, Samsung, Loewe, Sony og Philips (er på vej) - til din Beolab 7 soundbar.

Vi har tilstræbt, at betjeningen svarer til at du betjener et B&O tv - eks Eclipse. Den vender sig mest til Beo4 eller Remote one, men du kan bruge Beolink 1000, Beolink 5000, Beolink 7000, Beo5 eller Beo6 - dog med begrænset betjening.

Der er udgang til højttaler med et Power Link stik, som kan fordeles til flere højttalere.

Læs mere her
[link fjernet af moderator]
Brugeravatar
Af Millemis
#343866
Hej Rudi

Det glæder jeg mig (stadigvæk) til at opleve i fuld aktion :)

P.S.
Hvordan forholder det sig med betjening af eksterne kilder - ATV-boks hhv blurayafspiller - med B&O-fjernbetjeningen?
Da der ikke er HDMI-forbindelse (toslink er til lyd), kan der jo ikke bruges CEC-styring af eventuelle eksterne enheder.

MM
Brugeravatar
Af Millemis
#343875
Man skal nok lige være opmærksom på, at det her drejer sig om to produkter.
Som jeg kan forstå det, er forskellen dog blot, at man med BM7 adapteren også kan dreje tv’t….såfremt det altså er monteret på en BV7-stand.
Noget, der nok vil tiltale en del - der er stadigvæk mange, der ikke ønsker væghængt tv.
Og så er der lige en prisforskel på 500 kr.

Spørgsmål til alle de flittige læsere :p O-O
Vil du give 1995 kr for at kunne betjene dit nye fladskærms-tv med en B&O remote…..måske har du stadigvæk et sæt egnede (Beolab) højtalere?
Henholdsvis vil du give 2495 kr for også at kunne dreje det…..hvis du altså har en stand plus monteringspladen og en BL7-x?


Alternativ-produktet til en Neo TV-boks er Hall Audio’s steamer:
https://hallaudio.com/produkt/traadloe ... -streamer/
Ca 200 kr dyrere - med en noget anden funktionalitet….men stadigvæk med fokus på at kunne tilslutte Beolab-højtalere til et ‘ganske almindeligt’ moderne fladskærms-tv.


MM
#343876
Millemis skrev: 23. jul 2022, 11:06 Hej Rudi

Det glæder jeg mig (stadigvæk) til at opleve i fuld aktion :)

P.S.
Hvordan forholder det sig med betjening af eksterne kilder - ATV-boks hhv blurayafspiller - med B&O-fjernbetjeningen?
Da der ikke er HDMI-forbindelse (toslink er til lyd), kan der jo ikke bruges CEC-styring af eventuelle eksterne enheder.

MM
Hej
Du er meget velkommen til at komme forbi i Herning og få en demo af den omtalte setup.

Før vi igangsatte udviklingen af BM 7 Adapter, så inddrog jeg flere af de erfarne B&O forhandlere (med mange års erfaring).
Deres input var, at 75-80 % af alle Beovision 7 installationer var en stand med en Beolab 7 (eller i nogen tilfælde side-højttalere som Beolab 8000 etc).
Hvis vi kunne lave en løsning, som kunne opgradere dette med et nyt Tv, så ville de fleste være tilfredse. Det har vi forsøgt.

Jeg har selv oplevet, at efter jeg påsatte et TV fra LG, så behøver jeg ikke længere et Apple TV, da LG tv'et har App til det hele. Den har Apple TV app, den har DR app osv.

Vi ved godt, at der findes - måske 10-20 % - som gerne vil have surround sound med flere højttalere og en sub - og det tænker vi også som en fremtidig løsning - en såkaldt Adapter Plus.
Det er dyrt at udvikle - og ender vi meget at skulle implementere mange setup muligheder - ja, så ender vi i samme setup som et B&O Tv. I disse tilfælde er brugerne måske bedre tjent med at købe en Eclipse og lignende.

Vi vil gerne prøve at forstå, hvilke andre funktioner, man kunne ønske sig - eks PUK koder osv. Er der brug for det og i hvilken omfang. Er der andet også ?

Jeg håber vi med nuværende BM 7 Adapter kan tilfredsstille rigtig mange, så de kan få en god oplevelse igen med Beovision 7 systemet
Senest rettet af NeoMesteren-Rudi 24. jul 2022, 07:17, rettet i alt 1 gang.
  • 1
  • 264
  • 265
  • 266
  • 267
  • 268
  • 326