Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#340961
Her Eclipse Mk I - A1 SoundCenter.
Billede
Blev der ændret noget på Eclipse Mk II - A2 SoundCenter. ?

Måske sælger B&O ud af Eclipse Mk II (se øverst på siden)
fordi en Eclipse Mk III - A3 SoundCenter kunne være på vej.
Brugeravatar
Af Millemis
#340962
Det kunne jo tænkes, at ASE-modulet bliver udskiftet med et Mozart-modul…..hvis der overhovedet bliver tale om en MK3-version.
(Husk dog lige på, at komponentmangel meget vel kan forsinke eventuelle planer).

Bortset fra det kan jeg ikke se noget behov.
Der er jo fuld integration mellem ASE-produkter og Mozart-produkter nu efter den seneste opdatering……så det er vel ikke nødvendigt at ændre noget, før der - måske - sker noget helt nyt.
Og LG-tv’et kan man jo skifte ud en gang om året, hvis man synes det er umagen værd.

MM
#340963
Genopfrisker Eclipse historie:

Billede
B&O's Sound Center/ Eclipse bruger LG's C7 (2017-generation) som skærm.
Har det din interesse, læs - Side 1 - indlæg af Rasmus Larsen. 28. jul 2018.
____________________
22. jun 2019. side 68 -
Lige nu: Store rabatter og rentefri finansiering hos Bang & Olufsen.
BeoVision Eclipse kampagnepris fra kr. 50.000,-*
Eclipse 55", få kr. 13.700,- i rabat - Før kr. 63.700,- NU kr. 50.000,-
Eclipse 65", få kr. 16.200,- i rabat - Før kr. 91.200,- NU kr. 75.000,-
*Prisen er inkl. front i stof samt fjernbetjening, men ekskl. stand/vægbeslag.
___________________
24. jul 2019. Side 71.
Apple AirPlay 2 og HomeKit udrulles på LG TV fra i morgen d. 25. juli,
men kun til 2019-modellerne, så Eclipse er dømt ude.
________________________
Fra Bang & Olufsen 7.5.2020. Side 98. (B&O's sidste forsøg på at slippe af
med Beovision Eclipse 55” MK I med LG's C7 = 2017-generation TV)

I en begrænset periode: Beovision Eclipse 55” inkl 5 års garanti fra kr 50.000
i stedet for fra kr 63.700. Eller 1.389 pr. md. rente- og gebyrfrit.
_________________________
2. nov 2020. Side 122. Det nye Beovision Eclipse MKII. -
Nyheder: Eclipse 2nd Generation - Ved lancering i denne måned findes
'Beovision Eclipse 2nd Gen' kun med 55-tommer LG GX, men den vil senere
kunne købes med 65-tommer LG GX. Eclipse kan stadig både vægmonteres
og stå på gulvet. Løsningen starter på 75.000 kroner i vejledende pris.

Læs her.
#340995
Millemis skrev:Ja, det har vi jo hørt om nogle gange allerede:

Billede
MM
Lidt nyt er der da kommet til gennem årene.
Billede

Jeg har gennem årene brugt mange penge både på B&O, og andre producenters
produkter. Nu er det en hobby, at få det bedste ud af det jeg gennem åerne har købt.

Billede
#341018
Bang & Olufsen har indstillet alle leverancer til det russiske marked, efter at landet
invaderede naboen Ukraine, ligesom Struer-koncernen har lukket for muligheden for
at bestille varer til Rusland via sin hjemmesid. - Læst her.
Brugeravatar
Af Millemis
#341022
Skulle der være en eller anden, der er interesseret…..så er der gang i den nye udgave af Beoworld-forummet igen:
https://forum.beoworld.org/forums/

Det vil blive udvidet og rettet til i løbet af den næste tid.
Det gamle (det, som blev hacket for nyligt) vil blive gjordt tilgængeligt som ‘read only’ - og vil være fuldt Google-indekseret, så enhver kan søge dér.
Her findes svar på masser af de spørgsmål, som B&O-interesserede måtte have.
Vedhæftede filer
F7C5A22D-EFDF-4949-9322-175287041B8A.jpeg
F7C5A22D-EFDF-4949-9322-175287041B8A.jpeg (454.58 KiB) Vist 1193 gange
Brugeravatar
Af Millemis
#341023
Peter Pan skrev: 13. mar 2022, 14:04 Bang & Olufsen har indstillet alle leverancer til det russiske marked, efter at landet
invaderede naboen Ukraine, ligesom Struer-koncernen har lukket for muligheden for
at bestille varer til Rusland via sin hjemmesid. - Læst her.
Man kunne jo også bare have læst B&O’s egen pressemeddelse fra 02.03.2022
https://press.bang-olufsen.com/d/gKpSD ... ng-olufsen

Altid bedst at høre tingene fra ‘hestens egen mund’ :)

MM
#341027
dumb skrev: 4. mar 2022, 20:36 Så kom de op og testet til UG+. Det spiller perfekt sammen med Sonos, ingen forsinkelse, som jeg frygtede. Har en Play5 i umiddelbart nærhed og der er ingen "ekko" når de spiller sammen, så super lækkert. De spiller langt bedre i min stue, end de gjorde i butikken, så er virkelig glad :) Og den spiller "Band on a wall", uden core.

Og ja, der kommer en kabelskinne....og fodlister op :D

Det er faktisk lige før, jeg tror at hvis man skærer lidt, på indersiden, i den "Tile" hvor B&O Core skal sidde, så er der plads til Sonos connect, men er ikke 100% sikker, men det kunne være prikken over I'et.

IMG_20220304_202747.jpg
Hvad er Sonos forbundet til forstærkeren med? Core sidder på en SPDIF-forbindelse, som jeg husker det. Er det også den udgang du bruger fra Sonos? Og uden Core er du vel tvunget til altid at bruge “band on the Wall”?

Konen er ikke 100% afvisende og AR-app’en gør det lidt nemmere at vise hvordan sådan en hvis væg tager sig ud med Shape på.
Brugeravatar
Af Millemis
#341042
Peter Pan skrev: 13. mar 2022, 20:23 Ja ja, så er de igang igen. Men deres nye layot er bestemt trist. ;-(
Ja nok som det er nu……..men siden/layoutet er ikke færdig endnu.
Keith’s første prioritet var/er at få siden op at køre på alle platforme/alle browsere.
Samt at gøre det nemmere at uploade billeder - noget der (for nogle) var lidt bøvlet ved den nu gamle version.

Jeg tænker, at der vil ske noget hen ad vejen.
Meget afhænger dog af, om folk poster interessant stof/spørgsmål/svar, så der kommer liv i siden.

Tip!
Brug browserens mulighed for at zoome op på siden…..så kan man undgå at se bjælken (som for det meste er tom) i højre side.

Husk iøvrigt på, at på Beoworld-forumsiden er du fri for at betale med dine informationer (cookies-fri), den er gratis (dvs det anbefales at blive betalende medlem/donationer er meget velkomne).
Og den er tilgængelig for alle (er ikke et lukket forum som de discord-/fjæsbog-grupper, der er dukkert op med B&O-indhold.
Og Beoworld-forum-siden indekseres (Google), så alle nemt kan søge informationer.
Det samme er tilfældet med de to tidligere forum (Old Archived og det nyligt stoppede forum) - de er så kun ‘read-only’.
Disse rummer en guldgrube af informationer for ‘alle slags’ B&O-interesserede :)

MM
Af dumb
#341051
Torben Rasmussen skrev: 13. mar 2022, 20:46
dumb skrev: 4. mar 2022, 20:36 Så kom de op og testet til UG+. Det spiller perfekt sammen med Sonos, ingen forsinkelse, som jeg frygtede. Har en Play5 i umiddelbart nærhed og der er ingen "ekko" når de spiller sammen, så super lækkert. De spiller langt bedre i min stue, end de gjorde i butikken, så er virkelig glad :) Og den spiller "Band on a wall", uden core.

Og ja, der kommer en kabelskinne....og fodlister op :D

Det er faktisk lige før, jeg tror at hvis man skærer lidt, på indersiden, i den "Tile" hvor B&O Core skal sidde, så er der plads til Sonos connect, men er ikke 100% sikker, men det kunne være prikken over I'et.

IMG_20220304_202747.jpg
Hvad er Sonos forbundet til forstærkeren med? Core sidder på en SPDIF-forbindelse, som jeg husker det. Er det også den udgang du bruger fra Sonos? Og uden Core er du vel tvunget til altid at bruge “band on the Wall”?

Konen er ikke 100% afvisende og AR-app’en gør det lidt nemmere at vise hvordan sådan en hvis væg tager sig ud med Shape på.
Ja, den er tilsluttet via SPDIF. Da jeg ikke har en Core, kan jeg ikke skifte lydindstillingerne. Men da jeg satte det op, med den lånte Core, skiftede jeg lidt frem og tilbage mellem de tre lydsettings og synes Band on a wall lød bedst, så det er fint. Hvis man ikke vil undvære Core, så kan man bare tilslutte den via USB og Sonos via SPDIF. Så kommer lyden via Sonos og samtidig kan man så styre diverse indstillinger via B&O App'en og Core. Men så vidt jeg lige kunne se, var der kun de 3 settings man kunne stille på
#341064
Bang & Olufsen Beosystem 72-22. - B&O-anlæg kommer kun i begrænset oplag.

Billede
Når man laver noget i et begrænset antal, bliver prisen ofte pebret, og når Bang & Olufsen
gør det, er det nærmest garanti for en høj pris. Se bare her. Beosystem 72-22 er et komplet
anlæg i anledning af, at det i år er 50 år siden, B&O lancerede pladespilleren Beogram 4000.

Navnet betyder altså 1972-2022. Pladespilleren er hjertet i anlægget, som også består af et
par aktive, trådløse Beolab 18-højttalere, en Beoremote Halo fjernbetjening og et håndlavet
møbel med plads til vinylplader. Med en prisseddel, der matcher. Der laves kun 30 sæt af
Beosystem 72-22 og kun til det nordamerikanske marked, og dér er prisen sat til 45.000
dollars. Plus skat. = (Budget B&O ;-) - Læs mere her. - Læs her.
  • 1
  • 248
  • 249
  • 250
  • 251
  • 252
  • 326