11. jan 2022, 07:30
#339049
Første del er bestemt ikke en nyhed, men en del af B&O's historie
mange har glemt, og lige så mange aldrig havde set komme.
___________________________________________________________________
Bang & Olufsen indgår et strategisk teknologi samarbejde med LG Electronics
om udvikling og produktion af Bang & Olufsens fremtidige TV.
Strategisk partnerskab med LG Electronics Inc ("LG")
Som tidligere annonceret igangsatte Bang & Olufsen a/s ("Bang & Olufsen") en
gennemgang for at identificere strategiske og strukturelle muligheder for at øge
skalaen og yderligere reducere kompleksiteten i Bang & Olufsen.
Som et resultat af denne gennemgang har Bang & Olufsen indgået et strategisk teknologi
samarbejde med LG, en af ??verdens største producenter af tv og en teknologisk frontløber
med sin førende OLED-teknologi og WebOS. Aftalen indebærer, at Bang & Olufsen vil
fokusere på sine unikke kompetencer inden for design, akustik og smart home integration
inden for tv-udvikling og kombinere dette med LGs teknologiske lederskab inden for OLED-
teknologi.
”Dette partnerskab med LG vil gøre det muligt for Bang & Olufsen at forblive på forkant med
innovation i TV-kategorien, en kategori, som i øjeblikket er under markant forandring, og som
er meget vigtig for Bang & Olufsen. Partnerskabet vil løse Bang & Olufsens nøgleudfordringer
relateret til skala og kompleksitet”, siger administrerende direktør Tue Mantoni.
Partnerskabet vil hjælpe med at løse en central strategisk udfordring, da Bang & Olufsen vil
opnå de teknologiske muligheder og skala, der er nødvendig for at forbedre virksomhedens
langsigtede rentabilitet. Partnerskabet vil give Bang & Olufsen mulighed for at fokusere på
kernekompetencer inden for akustik og design, samtidig med at virksomhedens forsynings-
kæde, udvikling, produktion og service optimeres yderligere.
Det første OLED-tv produceret af LG for Bang & Olufsen som følge af partnerskabet forventes
at blive lanceret i 2017. Partnerskabet involverer endvidere samarbejde på andre områder
såsom licens- og produktbundtaktiviteter. Som en konsekvens af partnerskabet forventer
Bang & Olufsen at forbedre bruttomarginerne og reducere kapacitetsomkostningerne. Aftalen
har et årligt besparelsespotentiale på 150-200 mio. kr., når det er fuldt implementeret over de
næste tre år. Som sådan er partnerskabet et vigtigt skridt i retning af at nå de finansielle mål
for 2017/18 om en EBIT-margin på cirka 7 procent og et positivt frit cash flow.
Bang & Olufsen forventer som følge af partnerskabet at realisere restrukturerings omkostninger
på 10 til 15 mio. kr., hvoraf op til 5 mio. kr. vil blive realiseret i 4. kvartal 2015/16.
Omstrukturerings omkostningerne er ikke medtaget i de nuværende forventninger for regnskabs
året 2015/16.
Dialog omkring en potentiel lancering af et overtagelsestilbud.
I forlængelse af selskabsmeddelelse nr. 15.07 af 26. november 2015, kan Bang & Olufsen oplyse,
at der er en dialog i gang med én potentiel tilbudsgiver, der eventuelt kan føre til et tilbud på hele
eller dele af den udstedte aktiekapital i Bang & Olufsen.
Bang & Olufsen har på nuværende tidspunkt ikke indgået bindende tilsagn, og der er fortsat
usikkerhed om udfaldet af dialogen med den potentielle tilbudsgiver.
Ole Andersen Tue Mantoni. - Bestyrelsesformand - CEO. - Tryk her.
Så må vi se om der bliver nogle Bang & Olufsen 'adaptioner' af LG's 2022 TV versioner.
LG's 2022 TV: LG udvider sit modelprogram af OLED TV i 2022 med både mindre
og større skærme, så OLED strækker sig fra 42- til 97-tommer. C2 får OLED Evo-
panel mens G2 får et endnu mere lysstærkt panel.
2022-programmet består af A2, B2, C2, G2 og Z2, der erstatter sidste års A1,
B1, C1, G1 og Z1. LG fokuserer fortsat primært på 4K-opløsning. Den eneste
model med 8K er Z2. Den største nyhed i 2022 er, at LG føjer nye formater til
linjen. C2 kommer i en mindre 42-tommer version og topper på 83-tommer.
G2 lanceres i større formater på 83-tommer og for første gang 97-tommer med
4K-opløsning. - Læst her.
mange har glemt, og lige så mange aldrig havde set komme.
___________________________________________________________________
Bang & Olufsen indgår et strategisk teknologi samarbejde med LG Electronics
om udvikling og produktion af Bang & Olufsens fremtidige TV.
Strategisk partnerskab med LG Electronics Inc ("LG")
Som tidligere annonceret igangsatte Bang & Olufsen a/s ("Bang & Olufsen") en
gennemgang for at identificere strategiske og strukturelle muligheder for at øge
skalaen og yderligere reducere kompleksiteten i Bang & Olufsen.
Som et resultat af denne gennemgang har Bang & Olufsen indgået et strategisk teknologi
samarbejde med LG, en af ??verdens største producenter af tv og en teknologisk frontløber
med sin førende OLED-teknologi og WebOS. Aftalen indebærer, at Bang & Olufsen vil
fokusere på sine unikke kompetencer inden for design, akustik og smart home integration
inden for tv-udvikling og kombinere dette med LGs teknologiske lederskab inden for OLED-
teknologi.
”Dette partnerskab med LG vil gøre det muligt for Bang & Olufsen at forblive på forkant med
innovation i TV-kategorien, en kategori, som i øjeblikket er under markant forandring, og som
er meget vigtig for Bang & Olufsen. Partnerskabet vil løse Bang & Olufsens nøgleudfordringer
relateret til skala og kompleksitet”, siger administrerende direktør Tue Mantoni.
Partnerskabet vil hjælpe med at løse en central strategisk udfordring, da Bang & Olufsen vil
opnå de teknologiske muligheder og skala, der er nødvendig for at forbedre virksomhedens
langsigtede rentabilitet. Partnerskabet vil give Bang & Olufsen mulighed for at fokusere på
kernekompetencer inden for akustik og design, samtidig med at virksomhedens forsynings-
kæde, udvikling, produktion og service optimeres yderligere.
Det første OLED-tv produceret af LG for Bang & Olufsen som følge af partnerskabet forventes
at blive lanceret i 2017. Partnerskabet involverer endvidere samarbejde på andre områder
såsom licens- og produktbundtaktiviteter. Som en konsekvens af partnerskabet forventer
Bang & Olufsen at forbedre bruttomarginerne og reducere kapacitetsomkostningerne. Aftalen
har et årligt besparelsespotentiale på 150-200 mio. kr., når det er fuldt implementeret over de
næste tre år. Som sådan er partnerskabet et vigtigt skridt i retning af at nå de finansielle mål
for 2017/18 om en EBIT-margin på cirka 7 procent og et positivt frit cash flow.
Bang & Olufsen forventer som følge af partnerskabet at realisere restrukturerings omkostninger
på 10 til 15 mio. kr., hvoraf op til 5 mio. kr. vil blive realiseret i 4. kvartal 2015/16.
Omstrukturerings omkostningerne er ikke medtaget i de nuværende forventninger for regnskabs
året 2015/16.
Dialog omkring en potentiel lancering af et overtagelsestilbud.
I forlængelse af selskabsmeddelelse nr. 15.07 af 26. november 2015, kan Bang & Olufsen oplyse,
at der er en dialog i gang med én potentiel tilbudsgiver, der eventuelt kan føre til et tilbud på hele
eller dele af den udstedte aktiekapital i Bang & Olufsen.
Bang & Olufsen har på nuværende tidspunkt ikke indgået bindende tilsagn, og der er fortsat
usikkerhed om udfaldet af dialogen med den potentielle tilbudsgiver.
Ole Andersen Tue Mantoni. - Bestyrelsesformand - CEO. - Tryk her.
Så må vi se om der bliver nogle Bang & Olufsen 'adaptioner' af LG's 2022 TV versioner.
LG's 2022 TV: LG udvider sit modelprogram af OLED TV i 2022 med både mindre
og større skærme, så OLED strækker sig fra 42- til 97-tommer. C2 får OLED Evo-
panel mens G2 får et endnu mere lysstærkt panel.
2022-programmet består af A2, B2, C2, G2 og Z2, der erstatter sidste års A1,
B1, C1, G1 og Z1. LG fokuserer fortsat primært på 4K-opløsning. Den eneste
model med 8K er Z2. Den største nyhed i 2022 er, at LG føjer nye formater til
linjen. C2 kommer i en mindre 42-tommer version og topper på 83-tommer.
G2 lanceres i større formater på 83-tommer og for første gang 97-tommer med
4K-opløsning. - Læst her.
Tryk her. - Mvh. Peter Pan.