Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#337781
Hvis du har set noget med Quantum Apotheosis på YouTube, så skal du trykke på den mentale reset-knap før du går videre. Helt generelt vil jeg anbefale dig at være varsom med videoer på YouTube, da der er store mængder misinformation. HDR er kun "washed out" hvis man har et TV, der ikke kan fremvise HDR (eller har en enhed i kæden, der ikke kan læse HDR-signalet). F.eks. de mange LCD-modeller, du overvejede i første indlæg. Du har valgt det rigtige TV til HDR med LG C1.

HDTVTests anbefalinger til opsætning af PS5 og LG C1 kan du godt følge. De vil være på linje med vores her på Flatpanels, men jeg synes stadig du bør følge mit indlæg ovenfor, som indeholder nogle betragtninger, der er værd at få med.
#337809
Tak for forklaringen.

På mit Samsung ks7005 har jeg sådan en “one connect” boks, hvori der er en masse forskellige indgange (hdmi, usb osv.) så jeg ikke skal om og rode bag fjernsynet når jeg skal skifte et stik. Er det en mulighed med C1’eren?
#337832
I forhold til burn-ins, er det smarteste jo nok bare at slukke skærmen, så snart man ikke bruger den.
Vi kan godt finde på at have News kørende bare som baggrundsstøj. Kan man ikke “slukke” skærmen og stadig have lyd? Altså, skrue helt ned for lyset, eller er det omsonst?