Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#337269
Lækkert. Tillykke med dit kommende herlige TV :)

Der arbejdes på JZ1500 testen, men der går lidt endnu før den er online. Vi skal nok inkludere et forslag til kalibrering. Panasonic har dog et par profiler, som er ret præcise direkte fra boksen, så du skal nok blive glad for TV'et allerede ved levering.
Af jimme
#337272
Rasmus Larsen skrev: 23. nov 2021, 05:45 Philips OLED706: https://www.flatpanels.dk/philips_oled706_2021.php
Hej.

Så er det OLED 706 65" TV kommet ind af døren, og jeg kommer i tanke om at man jo skal have noget harddisk til at optage på.
Den jeg har brugt til mit gamle TV er nok 15 år efterhånden, så vil have noget andet.

Vil jeg kunne mærke forskel på en ekstern SSD disk og en almindelig disk når dne er tilsluttet sådan et TV? Man får jo lidt flere GB ved en standard disk, og hvis der ikke er nogen ydelsesforskel.
Brugeravatar
Af Naiera
#337284
Har der slet ikke været tilbud på UHD BD-afspillere?
Brugeravatar
Af Naiera
#337286
Tak. Det var lige mindst dobbelt så meget, som jeg havde håbet på at bruge ;)
Af Giffel
#337301
Når nu LG C1 77" ikke er kommet under de 20.000 jeg havde håbet på herhjemme så er det godt man bor tæt på grænsen, fik købt et i Mediamarkt i Flensborg til 18.500,- :)
Af Gromit
#337304
Faldt tilfældigt over nedenstående tilbud, hvis det skulle have nogen interesse.

Hvorvidt , der rent faktisk er tale om et godt tilbud eller ej, har jeg ingen anelse om.

Star Wars: The Skywalker Saga Limited Edition Complete Box Set 4K UHD til ca. 850.-

Bemærk: Tysk udgave

https://www.amazon.de/Star-Wars-Skywalk ... B084ZQVSRM
#337309
Rasmus Larsen skrev: 26. nov 2021, 09:22 Lækkert. Tillykke med dit kommende herlige TV :)

Der arbejdes på JZ1500 testen, men der går lidt endnu før den er online. Vi skal nok inkludere et forslag til kalibrering. Panasonic har dog et par profiler, som er ret præcise direkte fra boksen, så du skal nok blive glad for TV'et allerede ved levering.
Tak for gode svar. Jeg vil vente i spænding på testen af JZ1500.
#337311
Rasmus Larsen skrev: 26. nov 2021, 09:32 PS: Når du får JZ2000 opsat så vil det nok også spørge, om du er klar på at opdatere systemet. Det bør du gør, for det er denne opdatering: https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?sub ... 1637751602
Yes, tak. Jeg har nu haft 2 stk. Pana'er og har været vældig tilfreds med dem begge. Så jeg er bekendt med opdateringer - i hvert fald i den første tid.

Det er også derfor, jeg stædigt har holdt fast i Panasonic. Det er bare eminent gode fjernsyn, i hvert fald dem jeg har haft. Selvom de er noget dyre i det i det øvre segment.

Men jeg har nu tænkt og tænkt og stået hos forhandlerne og kigget på både LG C1 og G1, Sony og Philips, men jeg må holde fast i det, jeg kender.

Egentlig gik jeg oprindeligt efter JZ1500, men den kom ikke rigtig på bud. Jeg ville have sat en soundbar, sub og 2 * baghøjttalere til den, men Sonos kom heller ikke rigtig på banen. Nu prøver jeg i første omgang uden 'ekstra' lyd, og så må vi se, om JZ2000 kan præstere noget lyd, som jeg synes er acceptabelt.

Indtil videre er den kvindelige beboer på matriklen vældig tilfreds med, at der ikke skal flere højttalere ind i stuen. Faktisk har jeg fået en lille sejr ved at få tilladelse til at installere en 55". Den nuværende er 47" og den før var 42", men det har så også taget 15 år :)
#337341
Var en her i tråden som spurgte til dimming på A80J. Den er nu spottet. Har lige nu kampen Arsenal-Newcastle kørende på Max. Efter ganske få minutter var der skruet ned for lyset. Tydeligt at se hvis man lige skifter væk og tilbage igen. Havde ventet det, men alligevel lidt øv at det fortsat er nødvendigt.
Brugeravatar
Af bendix
#337344
Beckham skrev: 25. nov 2021, 15:39 Jeg så også noget af Besiktas-Ajax på Max. Det var ret ringe generelt set, ikke kun på motion. Men tror mere det skyldtes signalet\optagelsen i sig selv. City kampen så fin ud på 3+ (HD).
Prøv at smæk Ghost of Thushima, R&C rift apart eller Returnal på. Så skal du se løjer 😊 Tillykke med dit nye TV. Husk at indstil HDR fra ny på PS5 og kør sort helt i bund i den kalibrering.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11