Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#337014
@jimme: Det fungerer på samme måde med tv som med telefoner. Så hvis appen er at finde i Play store, så kan du også installere den på dit Android tv. Det skal dog lige siges at det ikke er alle apps som findes in Smart TV udgave, så du skal have fundet ud af om der findes en Android TV udgave af NFL appen.
#337022
Så er der ved at være udsolgt af A80J. Det er alligevel gået stærkt. Det er nærmest kun click & collect som er tilbage enkelte steder. Gad vide om de gemmer et lager til fredag eller om der virkelig er helt tømt på lagrene nu.
#337025
jimme skrev: 22. nov 2021, 12:19 Tak for svar.
I den der sammenlignings database er den eneste forskel jeg kan finde mellem 706 og 806 at 806 har 4-sidet amlight i stedet for 3 sidet.
Der må vel være mere end det?

Vi har ikke fået systemchip (SoC) med i sammenligningsværktøjet endnu, men OLED806 er 1 generation nyere. I praksis vil det sige, at Android-delen burde køre lidt bedre. Potentielt kan det også give en ekstra Android-versionsopdatering i sidste ende.

Se også produktsiderne i TV-databasen her:
Philips OLED806: https://www.flatpanels.dk/philips_oled806_2021.php
Philips OLED706: https://www.flatpanels.dk/philips_oled706_2021.php


jimme skrev: 22. nov 2021, 12:19Og så et rigtigt noob spørgsmål. Kan man ligge android apps ind på sådan et TV? Jeg ser en del NFL ved brug af gamepass app'en, og det ville jo være super fedt hvis sådan en app kunne installeres på fjernsynet og køres direkte derfra. Synes ikke altid chromecast er lige godt.
Vi har for nylig fået NFL GamePass med i vores Streamingguide her, hvor man kan se hvilke streaming-apps, der findes til hvilke TV-platforme.

Vi har ikke erfaring med NFL GamePass på Android TV, men de angiver selv, at den virker internationalt på Android TV: https://support.nflgamepass.com/hc/en-g ... Game-Pass-
#337026
eliteMario skrev: 22. nov 2021, 13:47 Hvad er stemningen... er 22.999 kr for LG C1 77" et godt købt? Det er jo ekstremt at det er 10.000 kr i forskel fra A1 til C1 og godt dobbelt op i pris fra 65" til 77" C1... men nu er Black Friday/Week tilbud på 65" jo ikke rigtigt kommet endnu, men forventer den ender på ~11.000 kr.

Jeg havde afsat max 20.000 til skærm og ville gerne ha' 77" tommer OLED og 85" hvis der skulle vise sig en ordentlig LCD skærm som alternativ men de "gode" ser ikke ud til at være nede i omkring de 20k.

Skal jeg trykke på aftrækkeren på C1 77" til 22.999kr? Alternativt skal jeg selvfølgelig gå på kompromis med størrelsen og gå efter et 65", da det vel er her der er mest value for money ift. skærmareal vs. pris... det er svært :)
Der er også en nytteværdi, som er værd at tage i betragtning her, men forgængeren 77" LG CX var nede i 15.555 kroner et par gange, så vidt jeg husker. Jeg tror vi skal hen til forår / sommer 2022 før det sker på 77" LG C1.
#337044
Opdateret 23.11.2021 kl. 09.57: Tilbud på UHD Blu-ray og PlayStation/Xbox-konsolspil fra flere forhandlere. Skriv 'UHD', 'PlayStation' eller 'Xbox' i skrivefeltet for Model.

P.S: Vi får oplyst, at der ved køb af en Panasonic 2021-model medfølger 10 lejefilm hos Rakuten (som har 4K HDR udvalg). Det skal indløses på denne side: https://panasonickampagne.dk
#337045
Rasmus Larsen skrev: 23. nov 2021, 05:52
eliteMario skrev: 22. nov 2021, 13:47 Hvad er stemningen... er 22.999 kr for LG C1 77" et godt købt? Det er jo ekstremt at det er 10.000 kr i forskel fra A1 til C1 og godt dobbelt op i pris fra 65" til 77" C1... men nu er Black Friday/Week tilbud på 65" jo ikke rigtigt kommet endnu, men forventer den ender på ~11.000 kr.

Jeg havde afsat max 20.000 til skærm og ville gerne ha' 77" tommer OLED og 85" hvis der skulle vise sig en ordentlig LCD skærm som alternativ men de "gode" ser ikke ud til at være nede i omkring de 20k.

Skal jeg trykke på aftrækkeren på C1 77" til 22.999kr? Alternativt skal jeg selvfølgelig gå på kompromis med størrelsen og gå efter et 65", da det vel er her der er mest value for money ift. skærmareal vs. pris... det er svært :)
Der er også en nytteværdi, som er værd at tage i betragtning her, men forgængeren 77" LG CX var nede i 15.555 kroner et par gange, så vidt jeg husker. Jeg tror vi skal hen til forår / sommer 2022 før det sker på 77" LG C1.
Mig bekendt, og ifølge pricerunner, nåede CX 77" ned i 19.999 da den var billigst sidste sommer. Det var lige deromkring jeg købte et 55" CX til 6.666 kr og overvejde nemlig dengang om jeg skulle købe 77", men da jeg først skulle bruge det her til efterår/vinter valgte jeg istedet at vente og afsætte 20.000 til at C1 kom derned i pris. Håbede det blev her til black friday/week... jeg tror ikke C1 77" kommer under de 19.999 heller ikke til sommer. Der var et overskud af CX sidste sommer da der var leveringer forsinket og påvirket af covid og nedlukninger, derfor var modellen på markedet længere end normalt ift. overlap med den nye model. Jeg tænker jeg må bide i det sure æble og købe C1 77" til de 22.999 kr ... det er så godt 3000 over det jeg forventer den kommer ned i, men så har jeg skærmen ½ år tidligere.. det er nok de 3000 kr værd :)
#337048
Det var i forbindelse med nogle kampagnetilbud, vist nok med rabatkoder, og så et lokalt tilbud ved en butiksåbning på et tidspunkt. Jeg kan ikke huske de præcise omstændigheder længere, men det er derfor priserne ikke fremgår af Pricerunners prisudvikling.

Grunden til at 77" OLED har taget store spring ned i pris fra 2020 og frem skyldes ikke overskudslager pga. covid, men i stedet LG Displays nye fabrik i Kina. Det er den kun anden fabrik til produktion af OLED TV-paneler, og for første gang kan de udskære forskellige størrelser af OLED-paneler fra moderpanelet. Det sænker omkostningerne på særligt de store paneler. Produktionskapaciteten på denne fabrik er ved at blive udvidet.

Det er ikke fordi jeg vil tale dig fra det for jeg er selv tilhænger af nytteværdi fremfor at vente i al evighed. Jeg siger det blot for at det kan være med i overvejelserne. Jeg er ret overbevist om, at 77" LG C1 kommer væsentlig under 20.000 kroner før den udgår næste år.
#337049
Rasmus Larsen skrev: 23. nov 2021, 11:03 Det var i forbindelse med nogle kampagnetilbud, vist nok med rabatkoder, og så et lokalt tilbud ved en butiksåbning på et tidspunkt. Jeg kan ikke huske de præcise omstændigheder længere, men det er derfor priserne ikke fremgår af Pricerunners prisudvikling.

Grunden til at 77" OLED har taget store spring ned i pris fra 2020 og frem skyldes ikke overskudslager pga. covid, men i stedet LG Displays nye fabrik i Kina. Det er den kun anden fabrik til produktion af OLED TV-paneler, og for første gang kan de udskære forskellige størrelser af OLED-paneler fra moderpanelet. Det sænker omkostningerne på særligt de store paneler. Produktionskapaciteten på denne fabrik er ved at blive udvidet.

Det er ikke fordi jeg vil tale dig fra det for jeg er selv tilhænger af nytteværdi fremfor at vente i al evighed. Jeg siger det blot for at det kan være med i overvejelserne. Jeg er ret overbevist om, at 77" LG C1 kommer væsentlig under 20.000 kroner før den udgår næste år.
Æv altså Rasmus :D det gør det jo ikke lige nemmere... Med til historien hører at jeg de sidste 4 år har arbejdet på at bygge hus, hvor jeg har lavet 99% af alt arbejdet selv. I huset, som jeg selv har tegnet og projekteret, har jeg en ekstra stue (udover stue der er i forbindelse med køkken) hvor jeg skal lave "hjemmebiograf" . Jeg har allerede købt Denon surround reciever og højtalere, bla. indbygget i loftet så jeg mangler kun skærmen. Vi flytter ind her den kommende uge, så timingen var perfekt med black friday. Jeg havde afsat de 20k i budgettet, men pengene er sluppet op :) som de jo gør i sådan et projekt... det er bare ærgerligt at vente ½ år når nu alt andet er klart... og hvis det blot er 3.000 så tænker jeg ikke det betyder noget... men hold kæft jeg vil også blive ærgerlig hvis 77" C1 kommer ned i 15.000 til foråret ;;)
#337061
Hold fast der har været knald på derude idag i forhold til A80J. Har fået cancelled hele 3 click og collect ordrer de seneste timer. Og det er selvom jeg har været i kontakt med kundeservice for at bekræftet det ikke er bare er udstillingsmodeller. Bilka skal have ros for at ringe og sige at de havde en på lager, men det var en udstillingsmodel, efter jeg havde gennemført en bestilling igår aftes.

Nu tror jeg så måske jeg har sikret mig en click og collect i Sønderborg.....men hold da op det har været en kamp.
Af steadi
#337068
Måske et lidt mærkeligt spørgsmål, men hvor stor er forskellen reelt i billedet fra vores nuværende KS7005 og så fx et LG C1?

Udover enkelte streger, hvor bagbelysningen er stået af, så giver vores 7005 stadig et fint billede. Altså udover HDR, som bare er mørkt.

Men fruen har allerede udtalt, at hun sandsynligvis ikke kan se forskel, og det fik mig så til at overveje hvor stor forskellen faktisk er?

Elgiganten smider i hvert fald C1’eren (55”) på tilbud i løbet af ugen, så måske. Jeg har faktisk ikke rigtig set på andre skærme, synes ofte jeg ser C1’eren anbefalet som en god all-round model.
Af steadi
#337073
eliteMario skrev: 23. nov 2021, 17:59 Så kom prisen lige på c1 65" i Elgiganten ... 8.888 kr ... Det er da en god pris.
Åh, jeg ved nok egentlig godt, at vi ikke har brug for et nyt tv herhjemme, men derfor kan man vel godt drømme :D :(

Opdatering: fruen er mistænkeligt lidt imod et nyt tv, hmmm :o
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 11