Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Vasen
#334677
Tror ikke du pt kan hive 4K 60fps med raytracing ud af hardwaren i en PS5.
Brugeravatar
Af bendix
#334686
Vasen skrev: 14. sep 2021, 16:34 Tror ikke du pt kan hive 4K 60fps med raytracing ud af hardwaren i en PS5.
Ratchet og Clank Rift Apart lå hovedsageligt på 2160p med dyp til 1800 i RT 60fps. Hvilket nok er det bedste der pt er hevet ud af maskinen.

Insomniac lavede dog en 40fps i fuld fidelity som kun kan bruges på 120hz skærme.
Brugeravatar
Af TBC
#334687
bendix skrev: 14. sep 2021, 16:32 TBC: Eller overvurderet hvor meget Bathesda gør ud af ydelsen på PS5 da de ikke får behov for udvikling længere på den platform.
Ah, det slags smålighed tror jeg ikke på. Så stort og professionelt et firma vil naturligvis præsentere sin titel så godt som muligt, så den har fået alt den optimering der normalt gives multi-platform spil, måske endog med større fokus på PS end hvis det havde været både PS og XBox der skulle optimeres til. Det lugter det jo også af ved de 3 modes det har fået på PS5. Det er bare 'my mistake' at jeg har glemte at tage højde for Raytracingen og dens sædvanlige impact. Det svarer jo ganske til andre multiplatformtitler med en eller anden grad af Raytracing - Så fejlen var bare min og den har jo også fået en 60 Hz mode med rekonstrueret 4K uden Raytracing.
Brugeravatar
Af TBC
#334694
Sploink skrev: 14. sep 2021, 19:45 Det er flotte anmeldelser Deathloop for, men det siger mig umiddelbart ikke noget det spil. Der er andre spil jeg hellere vil bruge tid på
Sådan havde jeg det også pre-release før anmeldelserne. Det var ikke noget er tændte eller inspirerede mig - nærmest tværtimod mht konceptet. Men efter at have set de helt usædvanligt gode anmeldelser har jeg alene af den grund revurderet - Det er jo dårligt noget jeg personligt kan sidde overhørigt, siden der trods alt er langt imellem spil der gives den slags skudsmål - Så nu er det med ét kommet på min rader og noget jeg overvejer som et spil at kaste mig over - Og lige som med film er det imho heller ingen skade til at komme ud af de rammer og genrer man normalt fortrækker eller holder sig til, hvis nu produktionen holder så god en standard som det påstås at den gør. Så udvider jeg gladeligt horisonten i forhold til hvad jeg tidligere havde forventet at gøre.
Af Sploink
#334696
Jeg har så mange spil på min liste jeg gerne vil igennem, og tiden er sparsom, så det her ryger bare nederst i bunken.
Keena kommer også snart, og det vil jeg hellere spille
Brugeravatar
Af bendix
#334717
TBC skrev: 14. sep 2021, 18:42
bendix skrev: 14. sep 2021, 16:32 TBC: Eller overvurderet hvor meget Bathesda gør ud af ydelsen på PS5 da de ikke får behov for udvikling længere på den platform.
Ah, det slags smålighed tror jeg ikke på. Så stort og professionelt et firma vil naturligvis præsentere sin titel så godt som muligt, så den har fået alt den optimering der normalt gives multi-platform spil, måske endog med større fokus på PS end hvis det havde været både PS og XBox der skulle optimeres til. Det lugter det jo også af ved de 3 modes det har fået på PS5. Det er bare 'my mistake' at jeg har glemte at tage højde for Raytracingen og dens sædvanlige impact. Det svarer jo ganske til andre multiplatformtitler med en eller anden grad af Raytracing - Så fejlen var bare min og den har jo også fået en 60 Hz mode med rekonstrueret 4K uden Raytracing.
Der er ihvertfald bemærkelsesværdigt at andre multiplatformtitler kan gøre det markant bedre.

Det kunne være Cold War med 1800p og Raytracing, Doom Eternal (fra samme firma) i 1800p og Raytracing , Resident Evil Village i Dynamisk 4K med Raytracing og en hel del andre spil allerede her 10mdr efter lancering.
Alle i 60fps selvfølgelig.

Playstation har 1 års eksklusivitet på PS5, mon ikke de nu arbejder på XSS og XSX udgaven.
Senest rettet af bendix 16. sep 2021, 08:14, rettet i alt 1 gang.
Af Jonassen
#334721
Jeg har tilsluttet en ekstern SSD til min PS5, hvor jeg har spil fra min gamle PS4 på.
Jeg har Last of Us og Last of Us 2 på disk, og har spillet dem på min PS5. Når jeg tjekker den interne lagerplads på min PS5, kan jeg se at disse to spil har taget hhv. 40 og 98 GB plads! :s
Er der nogen der kan forklare mig, hvordan de kan tage så meget plads, når selve spillene er på disk. ;;)

Det glæder mig at man efter den nye software opdatering, kan udvide interne lager, selvom det er ret dyrt.
#334727
Skiven indeholder komprimerede filer. Spillene skal udpakkes og installeres – og have seneste opdateringer. Selv hvis en Blu-ray skive har høj nok kapacitet til spillet, så har den ikke høj nok søgetid og overførselshastighed til at et avanceret spil kan afvikles direkte fra skiven.

Ift. den eksterne lagerplads, så kan man kun afvikle PS4 spil fra denne. Idet The Last of Us har fået PS5-patch, så går jeg ud fra, at spillet skal afvikles fra intern lagerplads på PS5.

What you can do with a formatted USB extended storage drive

- You can store PS5 games and PS4 games.
- You can play PS4 games directly from USB extended storage, which lets you save space on your PlayStation®5 console storage for PS5 games.
- To play PS5 games, you need to copy game data from your USB extended storage drive back to your PS5 console's internal SSD storage. It's much quicker to copy a PS5 game from USB extended storage than to re-download it.

Kilde: https://www.playstation.com/en-us/suppo ... d-storage/
Af Jonassen
#334746
Tak for svaret.
Jeg køber tit spil på disk, istedet for download..for ikke at optage intern lagerplads..og så alligevel ryger en del plads, men sådan er det.

Må holde et øje med priserne på M2 SSD’er..
  • 1
  • 133
  • 134
  • 135
  • 136
  • 137
  • 205