Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af bendix
#329386
Det håber jeg bliver løst, hold os endelige opdateret. Det er Nordisk Film man sender til ik?

I PS appen kan man indløse spil selvom man ikke har en konsol, så er det sikret i ens biblioteket
Af Beckham
#329391
bendix skrev: 9. apr 2021, 06:41 Det håber jeg bliver løst, hold os endelige opdateret. Det er Nordisk Film man sender til ik?

I PS appen kan man indløse spil selvom man ikke har en konsol, så er det sikret i ens biblioteket
Tak for tippet omkring PS Appen!

Og jov...havde først fat i Coolshop, som gerne ville tage sig af det, men anbefalede at jeg tog fat i Nordisk Film direkte da det ville gå hurtigere. Jeg sendte så en video til dem og de kunne ikke rigtig konkludere noget omkring det, men de indvilgede jo så i at tage den ind. Hvad jeg har set ude på det "internationale" net er der ikke rigtig nogen konklusion på dette problem. Enkelte har haft den inde og fået den tilbage igen med en melding om at der ikke er noget galt. Så er da lidt spændt på hvad de kommer tilbage med. Heldigvis hører jeg det sjældent når jeg er igang med et spil. Det er mest i selve PS hovedmenuen og i menuerne inde i spillene, hvis baggrundsmusikken er lav.
Brugeravatar
Af bendix
#329393
Jeg har lige læst en bruger på reddit sige at der er en høj buzzing sound i menuen når han spiller Oddworld.

Kan det egentlig være noget spil relateret halløj?

Af Beckham
#329395
Hmm..mærkeligt at det kun lige er et spil og det kun er i menuen.

Jeg har så opdaget noget andet sjov. Når jeg spiller mine gamle disc spil, så ud af ingenting starter disc drevet op på fuld knald. Det kører på et par minutter og så stopper det igen. Her er det så også lidt med foden. Min vandret og når disc drevet er på fuld knald kan foden godt give lidt vibrationer ned i glasset den står på.
#329397
Min PS5 har vidst en ok blæser. Syntes ikke der er så meget piveri, den suser selvfølgelig, men er til at leve med.
Min PS5 kører også i små perioder fuldt op for gassen på drevet, ved spil af PS4 spil. Et par minutter af gangen, og bliver lidt mere stille igen, men når der er noget i drevet larmer blæseren/drevet mere, uanset om den er i fuld gas eller ej ( drev/blæseren )

Tænker ikke det er en defekt. Mon ikke de kan løse lidt af det, med en softwareopdatering.?
Brugeravatar
Af bendix
#329398
Jeg oplevede også i fortnite 120hz da jeg fik konsollen i December at der var en buzzing (elektrisk spænding) men jeg syntes den kom fra fjernsynet. Jeg kan prøve igen i weekenden og se for at være helt sikker.

Borderlands 3 i 120hz syntes jeg ikke havde den lyd. Og omkring Borderlands 3 så er jeg virkelig begejstret for det spil. Man kommer godt omkring i forskellige verdener/planeter. Og det er nogle sjove typer med i spillet. Vanvittige våben 😳
Af Sploink
#329420
Jeg tror ikke som sådan den kommer i handel lige forløbig. Udover at man skal være hurtig når der er en sending der kommer til salg online. Som er udsolgt på få minutter 😐
Af Beckham
#329430
Det er meget svært at sige. Men eftersom situationen vel mere eller mindre er den samme i det meste af verden, så kan der nok godt gå noget tid ind den bliver fast inventar på hylderne rundt omkring. Det er jo ikke kun i DK at den ikke er lagervare. Man har tidligere snakket om at det ville ske henover sommeren. Tvivler dog på at det bliver allerede til maj.
#329484
Bloomberg har kigget bag facaden i Sonys spilstudier. De skriver bl.a. at der arbejdes på remake af The Last of Us. Der har også været snak om remake af Uncharted.

De skriver også, at Sony fremover vil satse endnu mere på store Blockbuster-spil til PlayStation, på bekostning af antallet af spil.

Sony’s Obsession With Blockbusters Is Stirring Unrest Within PlayStation Empire
Af Beckham
#329490
Lidt trist hvis man man satser alt for ensrettet på de store blockbuster titler. Personligt ser jeg gerne at der stadigvæk bliver plads til de mindre og ofte nyskabende indie titler...
Brugeravatar
Af TBC
#329500
Mens vi går og venter på Next gen updates af GTA 5, Witcher 3 mv, så faldt jeg over endnu en video i går (der har været andre tilsvarende tidligere), der viser hvad lidt højere renderopløsning og Raytracing kan gøre for en 3 år gammel titel hvad angår realisme.

Det er [endnu en video] om den efterhånden sagnomspundne kvalitet på skoven i Betaudgaven af Kingdom Come Deliverance (en 3 år gammel PS4/XBox One/PC titel). Der er tale om en Beta udgave og Raytracingen nåede aldrig det færdige produkt grundet optimeringer til datidens hardware og Betaen mangler helt klart også stadig nogle forfinelser mht framepacing (den fryser med jævne mellemrum) mv og bærer også tydeligt præg af at have ret åbenlyst last-gen textures. Men det er dog alligevel slående mht hvad lidt tweaks og en højere renderopløsning sammen med Raytracing alene kan gøre for en ældre titel, så den hurtigt kan komme til at ligne noget der næsten ligner next-gen.

Så jeg krydser virkeligt fingre for at man ikke kommer til at holde sig tilbage i forhold opgraderingerne af GTA 5 og Witcher 3 og at optimiseringerne til konsollerne og 'anden realistisk hardware' ikke holder ambitionerne tilbage i forhold til hvilke setting der bliver tilgængelige og mulige at vælge på PC udgaven, så det også kan holde sig bedre mange år frem i tiden. Alene det store hop der hardwaremæssigt er taget fra last-gen på de nye konsoller giver et vist håb for at højere barre end i forbindelse med designet af Kingdom Come: Deliverence. Når man ser sådanne last gen textures og gameengines nyde så stort gavn af Raytracing, så kan man altså ikke undgå at blive ret optimistisk i forhold til hvad fremtidige spil designede til next-gen hardware og med f.eks. Nanite micropolygon geometry som i UE5 ville kunne drive det til sammen med Raytracing :D

Højere renderresolution og RayTracing på en 3 år gammel last-gen titel:


Det faktiske non-raytracede og hardware optimerede produkt fra 2018:
  • 1
  • 104
  • 105
  • 106
  • 107
  • 108
  • 205