Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kabri
#322047
Kun 5,5fps i A-creed valhalla. Skandale!! :)

Spøg til side. Jeg glæder mig til at prøve 120 hz på Xbox en dag men det kører Valhalla ikke, gør det? Er det bare fordi Xbox er sat overordnet til 120 hz output??
#322049
Ja det er fordi Series X står til 4K 120Hz output som udgangspunkt. De 5.5Hz ved jeg ikke hvor kommer fra. Kigger man i en anden HDMI debugmenu så rapporteret 0.0Hz. Rapporteringsværktøjerne i LG TV ser ikke ud til at fungere korrekt med HDMI 2.1.

Hvis nogen har luret hvordan man får debug-menu frem på Xbox Series X, så råb endelig op :)
#322066
Naiera skrev: 12. nov 2020, 19:33 Min er død, og den har ikke røget noget som helst...
Hvad skete der? Blev den overophedet, eller hold den pludselig bare op med at virke?
#322068
Efter de første 3 dage med Series X må jeg sige, at jeg er mere end tilfreds.

Især quick resume er en game changer ift. det man har været vant til fra Xbox One. Og det virker både med Series X/S titler og backwards compatibility spil, der er installeret på SSD'en.

Ift. backwards compatibility er der nogle spil som virkelig får et boost, hvis de ligger på SSD'en. Det gælder bl.a. Kingdom Come: Deliverance som loader på under 30 sekunder, hvor det før tog langt over et minut. Spillet understøtter også quick resume, så man helt kan undgå lange load tider.

Må sige, at jeg er fan :-)
#322072
aalb1970 skrev: 13. nov 2020, 12:40 Hvad skete der? Blev den overophedet, eller hold den pludselig bare op med at virke?
Den virkede bare slet ikke på tredje dag. Der kommer ingen strøm i den overhovedet. Forhåbentlig har Microsoft nogle på lager til udskiftning...
#322073
Lyder som en defekt strømforsyning. Håber at du får en ny maskine snart.
#322074
Ja, det gør jeg også. Fallout 76 er virkelig nederen på One X efter at have prøvet det på den Seriøse X :(
Brugeravatar
Af TBC
#322169
Digital Foundry har lavet nogle interessante sammenligninger af en multiplatfortitel, hvor de har haft viden om de specifikke Next-gen konsol settings i den ray-traycede titel Watch Dogs: Legion. De har også tidligere estimeret X-Box series X ydelse i en non-raytraced titel (Gears 5), så man kan få en foreløbig fornemmelse af de nye konsollers ydelser i hhv raytraced og non raytraced titler.

Fra disse titler lader det til at den nye Seris X yder noget i retning af en PC med et RTX 2080 uden raytracing og noget i retning af et RTX 2060 Super med Raytracing. PS5 ligger har i denne 30 fps titel mange af de samme setting som Series X, med en smule større besparelser hist og her på bla. distance. Det er jo ikke så tosset taget prisen på konsollerne vs PC i betragtning.

For dem der har interesse i at se deres fund, er der denne video - Den giver også en god fornemmelse af kvalitetsforskellene på settings imellem series S og X og PC :

For dem der har travlt og vil have den helt korte version (sammenligninger Series X vs S vs 4K PC):
https://photos.google.com/album/AF1QipN ... 8uJEArC7fH
https://photos.google.com/album/AF1QipN ... Pk5uH9Nb7I
Fra https://www.eurogamer.net/articles/digi ... nvidia-rtx
#322186
aalb1970 skrev: 13. nov 2020, 12:44 Efter de første 3 dage med Series X må jeg sige, at jeg er mere end tilfreds.

Især quick resume er en game changer ift. det man har været vant til fra Xbox One. Og det virker både med Series X/S titler og backwards compatibility spil, der er installeret på SSD'en.
Enig. Quick resume tilfører virkelig noget positivt i dagligdagen. Det er fedt at kunne komme i gang så meget hurtigere end hidtil.

Dog lidt knas med Valhalla her (lyden mangler til tider når man starter op). Det ser ud til pt. at være deaktiveret på DiRT 5.
Brugeravatar
Af TBC
#322203
bendix skrev: 15. nov 2020, 11:08 Valhalle skulle være ret godt udført i HDR ikke, med en ret fin peak luminance?
#322222
Rasmus Larsen skrev: 15. nov 2020, 10:34
aalb1970 skrev: 13. nov 2020, 12:44 Efter de første 3 dage med Series X må jeg sige, at jeg er mere end tilfreds.

Især quick resume er en game changer ift. det man har været vant til fra Xbox One. Og det virker både med Series X/S titler og backwards compatibility spil, der er installeret på SSD'en.
Enig. Quick resume tilfører virkelig noget positivt i dagligdagen. Det er fedt at kunne komme i gang så meget hurtigere end hidtil.

Dog lidt knas med Valhalla her (lyden mangler til tider når man starter op). Det ser ud til pt. at være deaktiveret på DiRT 5.
Rigtigt. Der er lidt knas med lyden i Valhalla, men kun når spillet starter op.

Quick resume virker ikke i alle spil. F.eks. virker det ikke i CoD Black Ops Cold War, fordi spillet mister serverforbindelsen, når man hopper ud på dashboardet eller ind i et andet spil. Heldigvis er loadtiderne ret korte.

Det lader også til, at CoD BO CW understøtter ægte 3D lyd, dog mest tydeligt, hvis man anvender hovedtelefoner og enten Atmos eller DTS:X indstillingen. Med Sonic indstillingen er det som om, at den vertikale placering af lydkilder ikke er så præcis.
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 42