Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af HrJensen1
#318566
Pil samtlige HDMI enheder fra, pil strømmen fra fjernsynet og alle HDMI enhederne, og vent to timer inden du kobler en enkelt enhed på, som du vil køre HDR fra. Er der bare et kabel eller en enhed som laver lort i den, kan den blokere alle andre porte.
For det lyder meget mærkeligt at et helt nyt tv skulle have fejl på HDMI portene - det er mere sandsynligt at det er en anden enhed som måske ikke kan se præcis den opløsning, HDMI standard eller opdateringsfrekvens ud, som lige netop det nye fjernsyn understøtter, modsat dit gamle eller LG fjernsynet.

Virker det stadig ikke med kun en enhed koblet på, så skift kablet mellem tv og den ene HDMI enhed. Virker det heller ikke, så prøv en anden HDMI enhed med HDR og/eller Dolby Vision. På den måde kan du udelukke alle fejlkilder, en efter en
Brugeravatar
Af bbplayer
#318571
barslund69 skrev: 1. sep 2020, 17:22 Lige så snart jeg bare går ind i selve menuen i det nye tv og trykker forbedret tilstand går tvet i sort
Den kan du vel godt selv bortforklare med at stå på den aktuelle HDMI port som du ændrer. Så der kan du jo skifte til TV input mens du udfører dette?
bare for at sikre jeg ikke fortæller en ubekræftet løsning, så kan jeg vælge det her på digitalt TV signal.

Virker det så ikke, så har du rigtig nok et defekt tv men du kan vælge at tage alle kabler ud, og sikrer det stadig ikke er en konflikt med en enhed, inden du forsøger dig med digital TV tricket :)
Af barslund69
#318593
Det er meget mærkeligt det tv Har testet hele aften igår og forsat idag
Alt koblet fra hele natten det virker stadig ikke
Nu kører jeg jo alt over min receiver og så 1 hdmi ARC out til hdmi ARC på tv som man nu gør.
virker ikke kun i alm tilstand
Jeg har en 4k Yousee boks og en nivdia shield pro sat til receiver via hdmi
Tager jeg den ene eller den anden ud samme problem så snart Forbedret tilstand vælges.
Tager jeg så feks shield og tager arc stikket ud af forstærker og i shield og i arc i tv så virker vison/HDR men kører så kun lyd over tv
Tager du feks så ARC tv til ARC receiver som normalt og så tager feks shield til hdmi 1 på tv så kan tvet slet ikke se shield som det skal
Tager jeg mine 2 andre tv i huset virker alt med det samme med alle de forskel hdmi tilslutninger man kan gøre. Og mit gamle 75" virker alt også

feks knægtens sony arc tv til arc receiver og shield direkte i knægtens tv på feks hdmi2 så virker alt også som det skal uden problemer
Så det nye tv er der helt sikkert noget med de HDMI indgange
Jeg har snakket med sælger igår og de vil ringe i dag så må vi se
Det er sgu surt at hænge et 85" op og det så ikke virker
Det er ikke lige et tv man bare pakke samme og kører af sted Det kræver 3 mand og en stor varevogn
Nå ikke noget at gøre ved de må hente tvet der er 14 dags returret
Brugeravatar
Af bbplayer
#318596
Jeg synes ikke det er fair at sammenligne med 2 ældre tv, for det er jo nyt, så der kan være fejl på tv, der kan være anden opsætning du ikke har sat dig ind i, eller en anden årsag.

Ville da tro flere ville poppe op på det her forum eller andet dansk forum, hvis nye Sony XH modeller har de problemer du beskriver :)

Så det er nok bare tv, måske kan en tekniker modbevise det, det bliver spændende for så begynder den fornøjelse at koste dig penge.

udover det, helt enig, surt at have de problemer, for 75/85" er svære at arbejde med, og man skal have hjælp til at bugsere dem tilbage, hvis man fortryder eller så skal de da sende 2 teknikere som kan få den ned i bilen.
Af barslund69
#318601
Altså jeg har som sagt også et nyt oled C9 med fuld hdmi 2.1 på alle porte kontra det her med kun 2.0b på alle porte
Mit C9 virker på alle måder jeg har prøvet kontra det her som ikke virker på nogle
Jeg siger ikke det er et general problem på selve XH9505 modellen men det er sikkert det er på mit.
Kan ikke engang sætte feks min 2019 Sheild pro direkte på feks hdmi 1 udgang der kommer intet billede eller lyd
Nu er det jo ikke sådan et tv ikke kan have fejl på hdmi systemet.
Kender en der have fejl på selve arc på hdmi porten på hans nye tv det blev sendt ind og han fik nyt tv da der var fejl du kunne godt bruge porten bare ikke arc
Port 1 på mit XH virker slet ikke så er der port 3 som er arc som kun virker som omtalt i standart billede format.
Port 2 og 4 er ikke testet da tv hænger på væggen og man kan kun komme til dem når det står på gulvet
Af HrJensen1
#318609
Hvis der er en extern HDMI enhed som har lavet noget forkert, og derfor helt eller delvist blokeret en HDMI port, kan du ikke afgøre det før HDMI portene er nulstillet.

Du skriver ikke om du har haft pillet alle enheder fra, og haft slukket for strømmen til tvet og enhederne i 2 timer. Ellers skal du gøre det, inden du kan konkludere om det ene eller andet er defekt. For en HDMI port kan sagtens "hænge" selvom tvet har været i standby. Så den og alle HDMI enhederne skal være helt afbrudt fra strøm i 2 timer - og så start igen fra en ende af.
Af barslund69
#318618
HrJensen1 skrev: 2. sep 2020, 22:53 Hvis der er en extern HDMI enhed som har lavet noget forkert, og derfor helt eller delvist blokeret en HDMI port, kan du ikke afgøre det før HDMI portene er nulstillet.

Du skriver ikke om du har haft pillet alle enheder fra, og haft slukket for strømmen til tvet og enhederne i 2 timer. Ellers skal du gøre det, inden du kan konkludere om det ene eller andet er defekt. For en HDMI port kan sagtens "hænge" selvom tvet har været i standby. Så den og alle HDMI enhederne skal være helt afbrudt fra strøm i 2 timer - og så start igen fra en ende af.
Har skrevet 2 september alt pillet fra hele natten
Brugeravatar
Af bbplayer
#318637
barslund69 skrev: 2. sep 2020, 15:51 Altså jeg har som sagt også et nyt oled C9 med fuld hdmi 2.1 på alle porte kontra det her med kun 2.0b på alle porte
My bad, jeg mente eller XH9505 var 2.1 , det kan jeg så se ikke er tilfældet. Så er det jo dårligere som du skriver end C9 på den front.

Så bliver det bare en mærkelig historie.
Af lassekilde
#319004
En lille opdatering om mit philips, nu er vi lige over en måned inde i min rep tid. Tvet afventer stadig reservedele, og bilka vil kontakte værkstedet igen. Men mener det ikke tæller i reparations tiden, da det afventer reservedele.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#319006
Det er en kreativ måde at udregne reparationstid. Har de TV’et inde til rep - ja eller nej...
Af lassekilde
#319008
Ja lige præcis, men ifølge ham hos bilka, havde værkstedet 21 dage, og hvis de afventer reservedele tæller det ikke. Men de skulle have svar imorgen, så jeg må snakke med dem der. Loven siger jo rimelig tid, men nedsat tid sa det bruges hver dag. Men længere tid da der skal bruges dele, men mener nu over en måned ikke rigtig er rimelig tid længere.

Men ja de har tvet inde
Af barslund69
#319011
Alt over 14 dage er forlænge
Af jrasmussen1985
#319019
lassekilde skrev: 14. sep 2020, 16:33 Ja lige præcis, men ifølge ham hos bilka, havde værkstedet 21 dage, og hvis de afventer reservedele tæller det ikke. Men de skulle have svar imorgen, så jeg må snakke med dem der. Loven siger jo rimelig tid, men nedsat tid sa det bruges hver dag. Men længere tid da der skal bruges dele, men mener nu over en måned ikke rigtig er rimelig tid længere.

Men ja de har tvet inde
Kan som jurist hurtigt afkræfte, at det at "vente på reservedele", sætter reperationstiden i stå. Hele pointen er, at du skal have dit produkt repareret uden særlig gene for dig. Dvs. det skal repareres inden for rimelig tid. Rimelig tid er forskellig, men vil normalt være en uges tid. Ved produkter, der kan være særligt svære at lave, kan det være i orden med en længere reparationstid. Det samme kan være tilfældet, hvis du får stillet et låne tv til rådighed. Igen efter princippet, til så lidt gene for dig som muligt. En måned er skudt over målet, især med tanke på, at tv'et endnu ikke er repareret, og at du ikke har fået nogen tidshorisont.

Du bør nu give Bilka en rimelig frist til at ordne tv'et. Fx 1 uge. Hvis dette ikke kan lade sig gøre, kan du kræve at ophæve købet. (Medmindre Bilka kan bevise, at dette vil være uforholdsmæssigt dyrt for dem - så kan de i stedet vælge ombytning).

Hvis de ikke overholder noget af ovenstående, er der kun en vej; klage til Forbrugerklagenævnet.

Dbh

Jens
Af lassekilde
#319070
Hej Jens.

Jeg havde lige snakket med taenk før du skrev, jeg har snakket med bilka, og de vil lige have svar fra værkstedet, før det vil gøre mere. Jeg forventer svar imorgen, hvis de fortsat holder på at køre reparationen videre, vil jeg kontakte dem skriftlig med en uges frist, og hvis de ikke overholder denne umiddelbart kræve mit køb ophævet. Hvis de stadig intet vil, må jeg oprette en forbruger sag.

Mvh
Lasse
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13