Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af barslund69
#318363
Ok Så XE og XF modellen er ramt.
Håber ikke mit ny 85XH9505 jeg lige har fået Idag for samme problem
Brugeravatar
Af bbplayer
#318368
Med dine 85", så kan du hurtigt få plads til en lille spider familie, hvis mit 75" kan, og så aner jeg ikke hvordan den fandt vej, det er ikke i fronten der er problemer, så det må komme bagfra. Skyggen af den synes også at være lidt utydelig som om den vandrer mellem lag inde bagi?
Måske bygges de store skærme bare anderledes og er tunge nok til at skabe åbninger?

En tordenflue og så en edderkop, altså.. der er mange størrelser til forskel :)
Af Beckham
#318369
Det er da øv.....vildt at sådan en fætter kan komme ind!! Håber den enten selv finder ud eller at Sony håndterer den\det på samme måde som tordenfluerne.
Af barslund69
#318370
Det er sådan set lige meget med str på ens tv.
Mit gamle tv var 75" samme problem
knægten tv 49" samme problem

Panelet i sig selv skal være forseglet "lukket" fra resten af systemet
Det er slået fast via domstolene for 5-6 år siden hvor forbruger klagenævnet tog det til domstolene og vandt.
Så alt det med jeg har hørt feks en forhandler siger ja men det varme luft fra tvet skal kunne komme og når noget kan komme ud kan noget også komme ind. Den holder bare ikke når panelet er/skal være forseglet fra resten af systemet
At så nogle tv mærker/modeller har et stort problem er en anden sag.
Så kan godt sige bla Sony XE/XF har store problemer og det samme med bla nogle Samung modeller sikkert flere
Brugeravatar
Af bbplayer
#318371
Jeg er ikke 100% enig i at et panel på 49" agerer som et på 75". Jeg har ALDRIG før været ude for at man kunne skabe skygger på ens tv, bare ved at tørre panelet af for støv. Mit panel lider af denne form for skygger når jeg rengører det med tør klud. Der virker det klart som panelet bevæger sig ujævnt og skaber disse "cloud" lignende skygger men forsvinder ved små slag på panelet så det retter sig op igen, og "slag" er med en kno blødt på panelet.
Så ens er de ikke, for dette har jeg ikke set , og så tror jeg de store skærme er for nye og mange ikke den fornødne erfaring.

Anyways, jeg håber den edderkop finder ud af skærmen :) Vil hellere bare forsætte med at se tv uden problemer. Blev bare chocked når den kravlede rundt og skabte den bevægelige skygge.

Og så er episoden da lidt sjov, når vi taler tordenfluer, som er meget små og kan komme ind, og jeg så synes at observere en stor fed edderkop, som dækker rigtig mange pixels vil jeg formode. man kan jo begynde at tælle på mit billede som er langt op <B
Brugeravatar
Af bbplayer
#318512
Update,
tror min ven er smuttet ud af panelet, eller så sidder den så langt ude i kanten, at skyggen ikke er særlig tydelig, så jeg er forhåbentlig sluppet for at bytte i denne omgang, eller den er gået i hi, og vågner op til foråret :(
Brugeravatar
Af Pede8000
#318514
bbplayer skrev: 31. aug 2020, 19:06 Update,
tror min ven er smuttet ud af panelet, eller så sidder den så langt ude i kanten, at skyggen ikke er særlig tydelig, så jeg er forhåbentlig sluppet for at bytte i denne omgang, eller den er gået i hi, og vågner op til foråret :(
Den sidder på lur efter tordenfluer ude i rammen! :D :D
Af capi
#318515
barslund69 skrev: 28. aug 2020, 09:29 Ok Så XE og XF modellen er ramt.
Håber ikke mit ny 85XH9505 jeg lige har fået Idag for samme problem
Er du tilfreds med dit 85XH9505?

Har du overskud til en lille hurtig anmeldelse? :D
Af barslund69
#318526
capi skrev: 31. aug 2020, 19:18
barslund69 skrev: 28. aug 2020, 09:29 Ok Så XE og XF modellen er ramt.
Håber ikke mit ny 85XH9505 jeg lige har fået Idag for samme problem
Er du tilfreds med dit 85XH9505?

Har du overskud til en lille hurtig anmeldelse? :D
Er først lige ved at få det justeret ordenligt så vender tilbage
Der er så bare en virkelig nedtur med tvet.
HDMI portene virker ikke som de skal :( :(
Kan ikke slå forbedret billede tilstand til så du feks kan se HDR og dolby vision igennem hdmi portene :( :(
Når du slår det til bliver skærmen bare sort..
Så Det er virkelig surt Har ventet 1 mdr på det tv :(
Så sælger må hente tvet og giv mig et der virker
Der er 14 dags returret
Gider sgu ikke vente på det evt skal laves på værksted eller noget
Af barslund69
#318548
Ja så nu skal man igennem alt det med sælger og Sony som ikke fatter en skid
En eller anden kundeservice arbejder som kommer med nogle standard svar
Man ikke kan bruge
Surt
Brugeravatar
Af bbplayer
#318551
Normalt er rådgivningen her på forum at hvis man får sort skærm på HDMIx , så er det jo bare kablerne som er ringe til det nye tv, hvorfor skulle det være tv som er fejlen, hvis kabler kommer fra en XE model som altså er nogle generationer bagud?
Det ville da være enkelt at teste med et nyt fungerende kabel, også selvom man mener ens egne ældre kabler burde være hdmi2.1 kompatible :) (som de nok ikke er i hdmi forbedret tilstand).
Der er jo også fejlsøgningen at man på ATV / PS4 og andet, forcer en lavere opløsning og finder ud af hvornår man får sort skærm? altså en diagnose inden man forhastet mener tv har en fejl?

slår tv fra når HDR/DV aktiveres i en film, så tror jeg mere på kabler end tv fejl, det har da ikke været tilfældet her på forum førud.
Nærmere kabel som flere har skiftet med held på det område, når de fik problemet.
Af barslund69
#318564
Mine hdmi kabler er naturligvis tjekket flere gang og er 100% i orden. Jeg tjekker altid mit egen udstyr inden noget andet.
Har allerede for 6 mdr siden købt 2.1 hdmi kabler til mit suround setup
Du skal faktisk kun have et highspeed hdmi kable så er du kørende både med XE eller for den sag mit XH som kun er hdmi 2.0b men med earc
Jeg har et LG c9 Oled der har været sat til mit setup den sidste mdr mens jeg har ventet på det XH vil komme hjem hvor alt virkede.
Og for at sige at gamle hdmi kabler nemt kam bruges. Har jeg testet mit 8 år gamle cord high speed hdmi kable jeg kørte med før jeg købte nyt de virker uden nogle problemer også på mit LG c9 med 2.1 hdmi port
Så det er 100% sikkert de hdmi porte i det XH der er noget galt med.
Lige så snart jeg bare går ind i selve menuen i det nye tv og trykker forbedret tilstand går tvet i sort
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 13