Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af Rune B
#309540
Millemis skrev:Kablerne kan du jo ikke undgå og den konverter fylder ikke meget, men selvfølgelig skal den også have en strømforsyning.
Men ok, du skal selvfølgelig have et ekstra kabel til den digitale opkobling.

Hvad mener du med om det er umagen værd?

P.S. Hvilket tv har du?

MM
Umagen = er forskellen i lydkvalitet mærkbar (hørbar?)?

Er igang med at finde TV vakler mellem LG B9 og C9. Pt er det et Pana VT50.
Brugeravatar
Af Millemis
#309549
Umagen værd.....uha - der er delte meninger om det.
Personligt tænker jeg, at det nok er umagen værd - det er jo ikke megen umage, der skal til.
Hvilken forskel, man så kan høre, er et andet spørgsmål.
Jeg plejer at blive næsten lynchet her, når jeg skriver, at det er ok at drive 5’erne med PowerLink-tilslutning :o

En anden sag - du nævner også et eventuelt nyt tv.........har du da tanker, om at ville bruge 5’erne på de nævnte tv?

MM
Af Rune B
#309550
Millemis skrev:Umagen værd.....uha - der er delte meninger om det.
Personligt tænker jeg, at det nok er umagen værd - det er jo ikke megen umage, der skal til.
Hvilken forskel, man så kan høre, er et andet spørgsmål.
Jeg plejer at blive næsten lynchet her, når jeg skriver, at det er ok at drive 5’erne med PowerLink-tilslutning :o

En anden sag - du nævner også et eventuelt nyt tv.........har du da tanker, om at ville bruge 5’erne på de nævnte tv?

MM
Jeps. Forestiller mig at køre digitalt input fra tv og ind i Core.

Idag sidder mit Panasonic VT50 på den analoge indgang på Playmakeren og så bruger jeg Airplay til musik. Fungerer fremragende. Og så har jeg en Beo4 custom der kan styre Panasonic.

Så har et fint setup idag. Ønsker bare at modernisere lydkilden og TV'Et
Brugeravatar
Af Millemis
#309552
Normalt har et tv et fixed lydniveau på den digitale udgang.
Men heldigvis kan Core’n volumeregulere det input!
Det betyder dog, at du kunne ende med at få brug for to fjernbetjeninger.
Jeg ved nemlig ikke, om der bliver lavet costum Beo4 til LG’s nyere tv....men det er da til at finde ud af hos OneRemote.
Core’n har ikke ir-styring - den er født bluetooth-baseret (dertil bruges BeoRemote One/BT).
Men der findes et ir-øje til den - vær dog opmærksom på, at ikke alle versioner af Core’n understøtter brugen af ir-øje.....du skal gå efter de nyere versioner: type no. 3051.
Se også denne tråd:
https://forum.beoworld.org/forums/t/321 ... ageIndex=2
Du skal nok regne med, at du får brug for en Beo4 med navigationsknap.....hvis din ikke allerede er sådan.
Update: når jeg tænker mig om, bliver det nok ikke så nemt at betjene, som du har det nu med Pana/Playmaker-kombinationen 😏

P.S.
Jeg ville gå efter en C9, hvis det var mig.....man ved jo aldrig om der kommer noget smart fra B&O - og det ville forudsætte C-modellen.

MM
Senest rettet af Millemis 26. jan 2020, 18:56, rettet i alt 1 gang.
Af Rune B
#309557
Millemis skrev:Ja, det er ikke noget problem!
Problemet bliver nok, at du skal ha’ gang i to fjernbetjeninger....hvis det er et problem?

MM
Bruger ikke tv-delen i fjernsynet. Så sætter tv til at starte når Apple TV starter. Så kan BeoRemote styre både ATV og Core. Så burde jeg kunne nøjes med en.

Alt kører gennem apps på ATV.
Af sd2100
#309572
Millemis skrev: 26. jan 2020, 14:04
sd2100 skrev: 26. jan 2020, 10:48
Millemis skrev: 26. jan 2020, 09:50

Og hvordan har du tænkt dig at styre hele herligheden....inklusive tv’ets funktioner?
Eller er det måske ikke så vigtigt?

MM
Lidt dumt spørgsmål - men hvad skal “styres”? Når alt er sat op, så kører det “af sig selv”. Tv’et, vi har et 5 år gammelt LG, bliver styret af LGs magic remote, det samme gør lyden, via HDMI arc. Når der høres musik, er det vha. Spotify- eller SONOS-app.
Jamen, så er den ged da barberet - jeg tror bare ikke, at du skal forvente sådan en løsning fra B&O.

MM
Jamen, hvad skal B&O så gøre?! B&O har mulighed for at være/blive en slags luksus SONOS.
Det giver ingen mening at forsætte som hidtil med, at TV (som B&O sælger færre og færre af) skal være centrum for et B&O.

Det bizarre ved det hele er, at markedet har bevæget/bevæger sig lige i armene på B&O?!
Hvem køber traditionel hifi efterhånde (cd-afspiller, forstærker og passive højttalere)? Det er ikke så mange som tidligere. Lige nu burde det være gyldne tider for B&O.
Få nu lavet en lækker B&O Beam, hvor man eksempelvis kan smide en Beolab M3 på som surround eller lignende.
B&O skal så selvfølgelig fortsætte med at lave prestige modeller som Beolab 50/90 eller specielle produkter som Beolab Shape (der også ville være genial som baghøjttaler).
#309573
BeoSound Shape som fuld bagvæg i et surround-setup ville efter min mening være vanvittigt spændende. Vha. både fysiske enheder og processering kunne man sende lyden i forskellige retninger. Det ville dog kræve, at B&O først får greb om objekt-baseret lyd, hvilket er en forudsætning for at arbejde meget mere fleksibelt med lydspor. Det er mig stadig en gåde, at B&O ikke gør sig mere i objekt-baseret lyd hvad angår både TV-lyd og musik.

Det er den type fleksibilitet som bl.a. trådløs lyd giver. Dem der ikke vil bruge Shape sådan kan jo bare opbygge det anderledes - eller udbygge det senere, hvis de ændrer mening. Med trådløs lyd sættes placeringerne i højere grad fri og jeg har før sagt, at jeg tror trådløs lyd er hvad der skal til for at få bedre lyd ind i hjemmene. Receiver + højttalere har ikke løst opgaven - det er åbenlyst.

Det var netop noget, som B&O kunne før. Lave nogle vanvittigt fede link-systemer, som gav kunderne fleksibilitet. Løsningerne var dyre, men nu er teknologien næsten moden nok til at det kan lanceres til det brede segment.
Af sd2100
#309581
Rasmus Larsen skrev: 27. jan 2020, 10:31 BeoSound Shape som fuld bagvæg i et surround-setup ville efter min mening være vanvittigt spændende. Vha. både fysiske enheder og processering kunne man sende lyden i forskellige retninger. Det ville dog kræve, at B&O først får greb om objekt-baseret lyd, hvilket er en forudsætning for at arbejde meget mere fleksibelt med lydspor. Det er mig stadig en gåde, at B&O ikke gør sig mere i objekt-baseret lyd hvad angår både TV-lyd og musik.

Det er den type fleksibilitet som bl.a. trådløs lyd giver. Dem der ikke vil bruge Shape sådan kan jo bare opbygge det anderledes - eller udbygge det senere, hvis de ændrer mening. Med trådløs lyd sættes placeringerne i højere grad fri og jeg har før sagt, at jeg tror trådløs lyd er hvad der skal til for at få bedre lyd ind i hjemmene. Receiver + højttalere har ikke løst opgaven - det er åbenlyst.

Det var netop noget, som B&O kunne før. Lave nogle vanvittigt fede link-systemer, som gav kunderne fleksibilitet. Løsningerne var dyre, men nu er teknologien næsten moden nok til at det kan lanceres til det brede segment.
Helt enig.

Mht. design, så er smag og behag er naturligvis individuelt, men for mit vedkommende, må jeg bare sige, at Shape ser vanvittig godt ud i virkeligheden.
Af Rune B
#309613
Millemis skrev: 26. jan 2020, 22:27 Hvordan vil du ‘styre’ en ATV-boks med en BeoRemote One/bt?

Update - mandag 27/1:
At der er andre, der pusler med samme problematik, viser denne tråd:
https://forum.beoworld.org/forums/p/367 ... spx#293276
Måske kan du få lidt inspiration dér?

MM
Jeg er så naiv at jeg tænker at kunne parre fjernbetjeningen inden i selve Apple TV. Da tvOS 13 blev lanceret åbnede Apple for parring med alle bluetooth devices :)

Måske det ikke lykkes - men nu prøver jeg. Nogen gange er det nemmere at få ting til at virke, hvis man ikke ved at det ikke bør virke.

Har bestilt Core, BeoRemote og alle digitale kabler og konverter.
  • 1
  • 124
  • 125
  • 126
  • 127
  • 128
  • 326