Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af bbplayer
#304192
Det er nok det jeg siger.

Med priserne på OLED og ja, Samsung Qxx skærme, så findes der bedre, dog bare ikke i 75", så skal man altså betale mere.

Som ejer af en 75" Sony IPS panel edition, så lider jeg primært af et meget følsomt panel, som skaber "clouding" når man får gjort skærmen lidt ren, det er bare at give panelet et lille dunk med ens kno, så er det væk men rimelig ryvirriterende , der kunne jeg nok har ventet og fået et bedre panel.
Men sådan er det, denne er dog med 100hz/120hz panel, den fungerer ellers ok, synes dog ikke HDR slår helt igennem som på min OLED men det går, 75" er fedt.

Går du ned i kvalitet, så er panelerne nok derefter og selv som 43" er de modeller du snakker om jo ikke rangeret som kvalitets skærme men en billig og god til nyheder model :)

Du skal vælge det du selv synes er godt, når du har været glad for den gamle, så hjælper det jo ikke meget at få en masse at vide om opløsninger/HDR/opløsninger/kvalitet og andet, du ikke synes at bemærke eller indstille efter.
Både power & elgiganten tilbyder 30 dages fuld returret, så fortryder du modellen, så kan du prøve den i 30 dage og måske vælge en anden, hvis din oplevelse er dårlig af den model du vælger.