10. jul 2019, 19:14
#299485
Jeg har også læst Sony’s forbehold af tv brug, de var også skrevet til lcd tv ZD9. Men hvis de forbehold skal efterleves, vil jeg da ydmygt anbefale, at man ikke tænder sit tv.
Sælger95 skrev:Præcis derfor jeg ikke kan/vil købe OLED før de får løst burn in problemet, idet jeg ønsker at se News og bruge tekst tv som det passer mig.hans123 skrev:Det er ikke panel fejl. Men det man kan være uheldig med på oled.Er det ikke en fejl fra producenten at man ikke kan se nyheder dagligt uden at opleve noget som dette efter blot et år? Det skal naturligvis fremhæves at vi ikke ser nyheder 4 timer dagligt, og at fjernsynet bruges til mange forskellige formål inklusive gaming, hvilket mystisk nok ikke har ført til problemer overhovedet
Lidt øv.
Hvad har du kørt med af indstillinger på tv.
Jeg kører "biograf prof" profilen på alle mine inputs samt live TV
MigSelv skrev:Jeg har også læst Sony’s forbehold af tv brug, de var også skrevet til lcd tv ZD9. Men hvis de forbehold skal efterleves, vil jeg da ydmygt anbefale, at man ikke tænder sit tv.Hvor?
Globulus skrev:Afsnit? Du mener een linje:Hvor forsvandt "may disappear" hen?
Dansk: "Der kan forekomme skyggebilleder (ghosting), når der konstant vises stillbilleder. Det forsvinder efter et øjeblik."
Engelsk: "Ghosting may occur when still pictures are displayed continuously. It may disappear after a few moments."
Sælger95 skrev: ↑25. jul 2019, 13:26 Update: har snakket med en ny SONY medarbejder, som naturligvis begyndte med SONYs ansvarsfraskrivelse vedrørende burn in, men så på billederne og alligevel mente dette skulle være unaturligt på en skærm der kun er et år gammel.Hvordan endte det så?
Han har oprettet en sag hos service center gruppen så de kunne komme ud og vurdere hvor vidt det er en producent fejl, eller min “egen skyld”. Et kvarter siden blev jeg ringet op af service centeret og fik fortalt, at det faktisk slet ikke er dem der står med den endelige afgørelse, og at det i teorien bare vil svare til at teknikeren rapportere til SONY, at mit TV har fået burn in (ligesom jeg allerede har gjort). Manden var heldigvis meget forstående og nævnte trods alt, at dette var hans første oplevelse med burn in på SONYs OLEDs. Han vil nu kontakte deres SONY specialist, som så tager kontakt til selve SONY, og høre om de vil lave en “goodwill exchange”. Så nu venter jeg på det næste kald...