Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Brugeravatar
Af Millemis
#293557
Vi må jo se i øjnene, at når der ikke er nok folk, der køber et produkt, vil det hurtigt udgå af sortimentet.
Det gælder for B&O som for alle andre.

MM
Brugeravatar
Af Peter Pan
#293558
Intet vare evigt. Jeg måtte skiftet display på min Beo4 MkIII fra 2006, da det kun viste streger.
Et udskiftning kit kostede 150 kr. Man kan udskifte det selv, det er ikke særligt vanskeligt.

Billede
Billede
Udskiftning af display på Beo4 fjernbetjening.
Batteridækslet og batterier fjernes - Skru de 4 små skruer ud. Under fanen er også en skrue.
Seks møtrikker fjernes med 5.5 nøgle. Fjern de gamle gummi puder af PCB, de nye er inkluderet i udskiftning kit. Fjern det gamle display fra fordybningen. Glem ikke at montere de små nye gummidutter mod aluminium chasseet. Hvis alt er pæn og ren, tryk det nye displayet i fordybningen og skru det hele sammen igen.
Brugeravatar
Af Peter Pan
#293622
Beo4 Mk I-II-III.
For at afgøre, hvilken version af Beo4 du evt. har. Trykke GO og MENU på samme tid.
Derefter LIST for at 'rulle' gennem information. På en ældre SAT-version kan stå - EE: 3.2 /
SW3. På en nyere DTV-version kan stå, EE: 6.1 / SW 5.00. Beo4 Mk.I lanceret i 1994,
med knappen AV. - Beo4 Mk.II lanceret i 1999, med knappen DVD. Beo4 Mk.III lanceret i
2006, med knappen DTV.
#293796
mit gæt er, at den næppe er særlig stabil i z-aksen, hvis der påtrykkes det mindste tryk på enderne.

Jeg tror en dedikeret VESA-kompatibel stand med indbygget soundbar ville være et bedre bud.
Brugeravatar
Af Peter Pan
#293814
Jeg har ikke taget stilling til hvordan B&O's innovationscenter vil tegne en sådan
centerhøjttaler til produktion. Men baseret min design idé på, at rigtigt mange
er glade for BeoLab 18 med træ-lameller, så det designmæssigt passer sammen.

Billede
Billede
Brugeravatar
Af Millemis
#293836
Det viser jo også bare, hvorfor WiSA-orginationen har så travlt med at få ‘solgt’ deres WiSA Ready-koncept.
En hel del af de, der er interesseret i at have flere/mange højtalere i deres setup, forudsætter/forventer nok understøttelse af Atmos og co.
Så længe man ikke kan blande de trådløse (WiSA)-udgange med de kablede, vil det koncept ikke være løsningen.

Der findes - mig bekendt - kun én WiSA-udbyder, der muliggør blandede opsætninger = B&O.
Og de har ingen løsninger (ikke endnu i hvert fald), der understøtter Atmos osv.

WiSA Ready/dongle-løsningen er fin for dem, der blot ønsker en nem 3.1 eller 5.1-løsning - og dem er der da sikkert også nogle af.

MM
  • 1
  • 71
  • 72
  • 73
  • 74
  • 75
  • 326