Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Brugeravatar
Af Peter Pan
#292528
@ Millemis Spørgsmål til min tegning. - Dynaudio Skanderborg kan besvare alle de spørgsmål du
måtte have. Oven i købet på Dansk. :p Du kan også Google - Dynaudio YouTube guider. Eksempel - Dolby Vision audio - Hent surround 5.1 signalerne fra dit BV. TV, div. PL out til de 3 Xeo hub.

Billede
Benytter du BV-7 har du også center signal. Alt styres med din B&O remote control.
Brugeravatar
Af Millemis
#292540
Torben Rasmussen skrev:Hvis vi lige generaliserer Core, så er den da ikke på nogen måde smart at gemme væk i et teknikskab? Den skal have input og bruger du ikke WISA, så skal der også noget ud af den. Jeg kan gå med til,at den ryger ned i et skab, men i teknikskabet i eks. bryggers?
Ikke desto mindre er der folk, der tilslutter op til flere BS Core til f.eks. en BeoAmp 16, der jo typisk vil stå i et teknikrum. Herved opnås et 8-rums setup....multiroom og seperat brug i hvert rum.

Hvis man integrerer en BS Core med et NL-BeoVision er det fuldstændigt lige meget, hvor man placerer Core’n (f.eks i teknikskabet sammen med router, switch og andet grej)....bare den er på samme netværk som tv’et.

Så, jo - det kan sagtens være smart :)

MM
Brugeravatar
Af Millemis
#292542
Peter Pan skrev:@ Millemis Spørgsmål til min tegning. - Dynaudio Skanderborg kan besvare alle de spørgsmål du
måtte have. Oven i købet på Dansk. :p Du kan også Google - Dynaudio YouTube guider. Eksempel - Dolby Vision audio - Hent surround 5.1 signalerne fra dit BV. TV, div. PL out til de 3 Xeo hub.

Benytter du BV-7 har du også center signal. Alt styres med din B&O remote control.
Det tror jeg nu ikke, jeg hverken har behov for eller får brug for.
Min kommentar relaterede til din foregående tegning:

Billede[/quote]


MM
Brugeravatar
Af Millemis
#292628
Det var bare et tilfældigt link - der findes flere af den slags konvertere.
Om der er forskel i kvalitet, skal jeg lade være usagt.....jeg har aldrig haft brug for sådan en.

MM
Brugeravatar
Af Peter Pan
#292663
Billede
Ravsted skrev - Velkommen til Home Automation vægmonteret Lenovo TAB 4-10".
Jeg kører to apps.Den ene er hjemassistenten. Du kan læse mere på 'hass.io.' nederst.
Med hass.io produkt kan du tilpasse fronten og styre mange af dine ethernet-enheder
og iOT's.Det er en webside, der kører på en lokal server. Den kører fuld skærm som du
kan se på billedet. Den anden app er min foretrukne musik streaming app. Med Android
kan du vælge en produktivitets grænseflade - hvilket gør det nemt at skifte mellem apps,
du har åbnet. Det giver dig en Windows-lignende proceslinje. Du kan se skærmbilledet -
Strømforsyningskabel er "inde i væggen" så ingen synlige kabler til Tabletten.
Hass.io. - Læst her.
Brugeravatar
Af Peter Pan
#292719
17.299 Kr. for en grim Beoplay, når man kan erhverve en elegant stereo højttaler
til næsten ingen penge, fra dengang Bang & Olufsen skabte kvalitets produkter.

Torben dit diskussionsoplæg må du tage med andre.
#292724
Design kan ikke diskuteres. Men at du vil kalde BL7.1 for stereo, men andre højttalere - som også er all-in-one - med to kanaler for mono, det synes jeg er en smule forvirrende. Der er ikke meget ekstra kanalseparation i en BL7.1 end der er i en A9.
Billede
Brugeravatar
Af Peter Pan
#292730
Peter Pan skrev:Påmindelse:Hvorfor nøjes med mono lyd, når den elegante og
populære BeoLab 7- 1/2/6, findes i massevis på brugtmarkedet.
Altså ingen specific mono højttaler.

Billede
Kun længden (volume) er forskellen på de 3 versioner BeoLab 7-1/2/6.
Af Granly
#292733
@Torben

Du mener vel, at design kan diskuteres:)

Ved bare at A9 mrk II, snart findes i mit lille hjem i køkken/alrum. Og det er ikke et kompromis, men et ønske, hvor design, brugervenlighed og WAF går op i en højere enhed. Det er ikke købt med henblik på den optimale lyd for pengene.

@ Peter Pan

Har en 7-2 i stuen og har prøvet at placere den i alrummet og elegant var det ikke:)

Så ser det ikke som enten eller men der hvor det passer bedst ind..
  • 1
  • 64
  • 65
  • 66
  • 67
  • 68
  • 326