Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Brugeravatar
Af Millemis
#284643
Min erfaring (med Google-versionenen) er, at hvis man beder om et album: ‘kunstner, album-navn’ OG det album har et nummer med samme titel som selve albummet, får man blot nummeret serveret.
fra 80'erne eller en specifik genre eller følelse (fx. "relaxing music" er ikke noget, jeg bruger.
Men fint, at/hvis dette virker for dem, der gør.

Jo da, WinAmp kan jeg godt huske - jeg foretrak dog Foobar2000.
Det var en lettelse, da Squeezeboxene og f.eks iPeng til styring via iPad’en kom - så blev det sjovt igen.....så slap jeg for at sidde ved pc’en for at styre musikken.

Nu efter, at jeg stort set kun bruger (men ikke kun) Spotify (og en Essence 2nd gen), har jeg det fint med at dets ui viser mig, hvad jeg har hørt, søgt på - og har et søgefelt!
Af og til bruger jeg deres forslag hhv kigger, hvad der af nyt.
Jeg tror ikke, at jeg vil bytte med en stemmestyring, der ikke er 100%....og det med at sidde og snakke ud i luften er heller ikke lige mig O_O
Men sådan er vi jo forskellige.

Kunne være interessant, at finde ud af hvordan folk med en af stemme-assistenterne egentlig bruger den, og hvor meget - når vi snakker musik-lytning.

MM
Brugeravatar
Af Peter Pan
#284648
millemis skrev:Uden indtjening ingen innovation
B&O har indtil videre samlet over 200 medarbejdere i det nye Innovation Lab i
Struer. B&Os administrerende direktør, Henrik Clausen mener tilknytningen til
Struer, har en brandværdi. Skrev Holstebro Dagblad i Maj.18.

Hvorfor gør direktøren så ikke noget for at passe på den brandværdi. B&O kan
da godt satse det hele på den yngre målgruppe i alderen 20 -30 år, med salg af
de samme BeoPlay dimser i forskellige farver. Hvor længe gider fagpressen stille
op til det. B&O har vurderet, at man for at nå ud til de yngre bliver nødt til at blive
set i butikkerne, hvilket massedistribution sørger for. B&O's image bliver dog
skadet heraf set i forhold til den ældre generation, som i forvejen har kendskab
til B&O, og blot mister fornemmelsen af eksklusivitet, og det unikke ved Bang
& Olufsen produkterne.

Bang & Olufsens vil IKKE klart melde ud at de ikke mere satser på os over 30 +,
der forventer en kombination af smukt design og kvalitet, samt et højt service
niveau. Muligvis derfor manglende indtjening. BS Edge var da et forsøg, som kun
et få tal køber. En succes som det Danske folke fjernsyn BV. MX tv versionerne
kommer B&O aldrig til at opleve igen.
Af Granly
#284746
Hej
Har læst de godmodige drillerier mellem @millemis og @Peter Pan om produkterne fra B&O. Ingen tvivl om de herres viden om produkterne er ganske imponerende. Vil dog gerne knytte kommentarer til deres elskede firmas nuværende situation og fremtidige scenarier.
Først er der hele diskussionen om Beoplay (dimser) eller spilledåser. Ud fra regnskabstal er det jo helt evident at Beoplay holder koncernen oven vande - uanfægtet personlige præferencer om produkter. Ud fra et investors synspunkt tror jeg ikke, at der er ret meget i Bang og Olufsens regnskab, der imponerer dem. Og det er jo en brændende platform, som gør det nødvendigt at transformere koncernen. Transformationen er bydende nødvendig for elles bliver det udelukkende et klenodie, og noget vi havde og ikke har længere.
Jeg tror desværre at @Peter Pan overvurderer deres brand værdi – ellers ville de jo ikke have udfordringer ved at få ”det originale” til at være enhed, som generer profit. Om det skyldes en fuldstændig fejlslagen prispolitik igennem de sidste mange år, hvor en stor del af mellemklassen har opgivet B&O og de nu har mistet en halv eller hel generation, eller andre faktorer, må de jo have deres klare holdning til. Udefra set kan det blot konstateres at de har tabt en stor del af deres hjemmemarked, som burde være en sikker og nødvendig bastion for dem.
Undertegnede burde være en af deres kernekunder – er ikke super fanatisk med lydkvalitet, men går op i design, brugervenlighed, lyd, billede og vil også prioritere at betale lidt ekstra, eller noget ekstra for der er noget der hedder ejerfølelse, som igen linker til brandværdi. Meen og der er et stort men, jeg vil simpelthen ikke betale eksempelvis 72.000 til et par BeoLab 20. Pengene i en moderne familie er jo en prioritering mellem mange ting, og den værdi disse højtalere kan tilbyde mig, står simpelthen ikke mål med prisen. Eller står ikke mål med de ting, familien så må undvære.
Ligesom en deres nye skud på stammen EDGE – ville være spændende at høre hvem de egentlig regner med vil købe den.
Det jeg ser som problemet er, at de har fjernet sig fra forbrugerens behov og deres ”willingnees to pay”, og har gjort det over en årrække. Innovation er selvfølge også at lave produkter, som markedet endnu ikke ved de efterspørger, men igen 23.000 for sådan en tingest, udgør for mange en for stor udgift.
Om de skal sidde 200 i deres innovationslab, eller de kan nøjes med 100 har jeg ingen forudsætninger for at vide, men jeg synes basalt set jeg savner en strategi for deres produktportefølje og distributionskanaler. Om fagpressen stiller op til en produktlancering eller ej, er jo ikke en KPI, som man kan betale lønninger med. Om TV skal være i deres fremtidige produktsetup kan vel ingen af os vurdere, men sund husmands fornuft siger vel at det er problematisk, når deres pris på den mest købte størrelse er 62.000 + det løse. Ja, der er en masse indbygget – men hvor mange udnytter de muligheder? Og dem som ikke gør, køber jo reelt en vare, hvor de betaler for add ons, som ikke bliver brugt. En vanskelig forsvarlig situation.
Vil en soundbar, som tidligere beskrevet i tråden, redde dem. Nej, selvfølgeligt ikke, men en revurdering af deres positionering i markedet er i hvert fald nødvendig.
Om de gamle B&O produkter var/er bedre end det nye er vel en diskussion, som aldrig bliver færdig, da det heldigvis ingen facitliste er der, men ingen kan vel anfægte at deres nuværende produktportefølje i bedste fald er noget fragmenteret.
At de har ændret distributionskanal for deres streamings produkter er vel yderst fornuftigt, da købsprocessen er helt anderledes for en streamings højtaler til 2300 kr, end for Beolab 20, og konkurrence situationen er en ganske anden. Tror ikke at Apple har mistet meget brandværdi, som følge af deres distributions politik.
De traditionelle segmentering modeller, som f.eks. alder er en forældet måde at se verden på. Jeg er sidst i 40’erne og har da en M5 i køkkenet, M3 i soveværelset, Beolab 8002, Beolab 6002 og en Core i stuen. Og er i diskussion med mig selv om jeg skal skifte til Beolab 9 i stuen. Og kan se at det brugsmønster ikke er enestående – hvor der er forskellige krav til de forskellige rum, når det gælder gengivelse af lyd.
Hvis deres produkter brandes som livsstils produkter, burde de vel være tilstede, hvor øvrige produkter livsstils produkter forhandles? For hvem er egentlig B&O konkurrenter. Jeg tror, det er alt for snævert at sige øvrige firmaer, der leverer lyd og billede. Konkurrencen er vel mere alle firmaer, der leverer forbrugsoplevelser til forbrugeren. Hvilket gør at distributionskanalen bliver stadig mere vigtig.
Hvis man gør som man altid har gjort, får man de resultater man altid har fået. Så derfor skal der ske radikale ændringer, hvis der skal opnås bedre resultater.
Så tænker, at B&O bliver nødt til redefinere deres forretningsmodel - herunder målgruppe, pris, produkt portefølje, distributionskanal mv.
Basalt set laver B&O nogle fantastisk produkter, som giver mig en merværdi i forhold til mainstream produktionerne, men desværre ikke nok… Og offeromkostningerne til øvrige oplevelser er ganske enkelt for stor.
Håber i mit stille sind at det lykkedes for dem, da jeg nødigt ser dem forsvinde, da produkterne har et særligt skær. En del af håbet er også af sentimentale årsager, tja. Tingene kan nok ikke skelnes så tydeligt, hvilket jo lige er i B&Os ånd. Det er mere end et produkt..
Brugeravatar
Af Millemis
#284749
Jeg ser fremad....om der er håb forude vil tiden vise.
Man ser i hvert fald ikke ‘håb forude’ ved at kigge tilbage.

Og tænker jeg på nuet, har jeg personligt et setup - et miks af gammelt og nyt - der er bedre end nogensinde før.

MM
Brugeravatar
Af Peter Pan
#284750
Hej Granly. Tak for dit indlæg.
Granly skrev:Om de gamle B&O produkter var/er bedre end det nye er vel en diskussion.
Mit personlige forhold til de gamle B&O produkter er, da jeg købte mine B&O produkter,
købte jeg en drøm jeg sparede sammen til, kvalliteten kendte jeg jo ikke. Altså var det
produktes design jeg faldt for, og efter installationen nød jeg at se produkete i min stue
hver dag. Nok derfor jeg har et bedre forhold til de ældre B&O produkter. De står jo her
endnu, og opfylder med div. tilkøb, stadig mit behov og forventninger.
Brugeravatar
Af Peter Pan
#284751
Dette vil da minde lidt om Bang & Olufsens tidliger kerne produkter. Et nye stand alone
'Beo Sound Center´ med eARC-teknologi og surround processor, vil have kundernes
interesse, fordi dette vil dække det hul der opstår i takt med BeoVision tv'et forsvinder.
Brugeravatar
Af Millemis
#284774
Er du nu så sikker på, at der er mange (af de potentielle) kunder, der er interesseret i en indbygget surround-processor?
Er der nok?
Jeg spørger bare!
Og hvad med, når de hører hvad herligheden koster?

MM
Brugeravatar
Af Peter Pan
#284792
Millemis skrev:Og hvad med, når de hører hvad herligheden koster ?
Ja når jeg hører prisen, så er det jeg køber en 5.1.4 - wi-fi, Dolby Atmos, DTS:X,
surround pre-out receiver. 4 stk. Reflex højttaler - Se her - De kan fint stå på mine
4 BeoVox Penta. Motor Stand til nuværende BV. TV inklusiv BL-7-4 genbruges til
et nyt LG panel. Man må jo spare hvor man kan. :p

Billede
Brugeravatar
Af Peter Pan
#284873
Bang & Olufsens historie i nyere tid.13. Marts 2017- B&O dropper selvstændig produktion.
Efter at have lukket for den sidste produktionslinie på fabrik 4 i Struer i 2014, blev alle B&O
tv med mere, produceret på B&O's fabrikker i Koprivinice i Tjekkiet. Alle aktier i B&O's
produktions selskab i Tjekkiet blev solgt til den tjekkiske indkøbspartner Tymphany Acoustic
Techology, for 123 millioner kroner. Når alle regninger var betalt, vil der ifølge B&O's egne
beregninger være 33 millioner kroner tilbage som et plus på regnskabet. Salget faldt godt i
tråd med B&O's strategi om at koncentrere sig om BeoPlay som idag er kerneforretningen.

Bang & Olufsen og Tymphany har som en del af transaktionen indgået en længere varende
indkøbs aftale som skal sikre stabilitet i den fremtidige leverance af produkter. Salget af det
tjekkiske produktions selskab kom som en følge af Bang & Olufsens aftale med den koreanske
elektronikgigant LG, om al udvikling og fremstilling af Eclipse. B&O beskriver det som en logisk
konsekvens af aftalen med LG, at hele det tjekkiske produktions selskab bliver solgt.

I marts 2015 solgte Bang & Olufsen også B&O-Automotive til amerikanske Harman. En handel
til 1,17 mia. kroner. Senere i 2015 var det aktierne i forstærker-virksomheden ICEpower, der blev
solgt for 32 millioner kroner. Hvordan fortiden vil influerer på B&O's fremtid, kan vi kun gætte på.
Brugeravatar
Af Millemis
#284966
Som eksempel på, hvad der sker i Innovation Lab.....
ikke at det har Peter Pan’s interesse, men Christian’s nye video om den nye BeoLink Gateway/BeoLiving Intelligence viser noget af, hvad der arbejdes med:
https://m.youtube.com/watch?v=qqnNAh7CG ... fullscreen

Et sådan setup finder man dér/i BeoHome.
De har stadigvæk en NL/ML Converter, for setup’et inkluderer en pladespiller/System 7000 (hvis jeg husker ret).
Læg også mærke til, at Christian nævner fremtidig styring af ‘3. parts A/V-systemer’...
....det kunne måske være en god Atmos-processor O_O

N.B. Der findes danske undertekster til videoen.

MM
Brugeravatar
Af Peter Pan
#285096
BeoWiser - BeoLiving Intelligence.

Billede

Betyder at B&O siger farvel til Master Link- forbindelserne.
Er det IKKE længe siden B&O gjore det, med BeoSystem 4 - ?

Personligt vil jeg fortsat give den hjælp jeg kan til MasterLink interesserede.
MasterLink-teknologien: Tillad integration af produkter. Det krævede et MasterLink kabel,
der skal forbindes i huset, og bruges som en fælles "bus" til fysisk at forbinde produkterne.

Imidlertid sikre Bang & Olufsen ikke mere at alle dine produkter virker problemfrit. Kunder
der ejer udstyr med MasterLink teknologi ér stadig i stand til at forbinde dem i et fælles
system. Dette giver dig mulighed for at dele analog audio på tværs af værelser og produkter,
så du kan beholde deres elskede BeoSound 9000, CD-afspiller fra 1994 og stadig stolt vise
den frem på din stue væg, når du afspille dine yndlings-cd'er. Eller distribuere lyd til BeoLab
3500 i badeværelset. Produkter der i høj grad matcher selv med de nyeste lyd systemer
Bang & Olufsen sælger idag, på lyd kvaliteten.

Billede
Billede
______________________________________________________________

Supplement til millemis indlæg.

BeoWiser - BeoLiving Intelligence. Opgradering til Pro-version. Læs her.
Brugeravatar
Af Millemis
#285186
Det betyder at B&O i forbindelse med gateway-hardwaren siger farvel til ML.

ML som sådan blev skrottet for efterhånden mange år siden.

Du kan dog roligt fortsætte med ‘give råd til ML-interesserede’.

Det er stadigvæk muligt, at bruge ML-produkter i forbindelse med den nye gateway-løsning - det kræver blot at en NL/ML Konverter er involveret.

Dette sker således også i B&O’s eget demorum (BeoHome) i Innovation Center i Struer.



Endnu bedre ville det være, hvis du gav råd til blandede NL/ML setups eller til NL setups,

da mange kunder vitterligt har skrottet deres ML-produkter helt eller delvist......

....det ville nok være lidt mere tidssvarende.



MM
Brugeravatar
Af Peter Pan
#285214
@ millemis

Jeg vil endnu en gang gøre opmærksom på, at produkter der kræver B&O software support,
for efter lang--- tid at fungere, hvis de overhoved kommer til at fungere, har ikke min interesse.
  • 1
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 326