Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kamikazedk
#272479
Grandahl skrev:8000kr er selvfølgelig næsten dobbelt op, men det må din pengepung vel afgøre.. Men hvis du har 10000 er det da de helt helt få der ville vælge en Sony XE90 fremfor et OLED, jeg ville da ihvertfald aldrig.
Mon ikke han mente, at det var et 65" XE90 han havde bestemt sig for, og nu var 65" A1 på tilbud til 18.000, hvorfor han havde svært ved at vælge? :)
Af JørnNilsson
#272527
Er det ikke rigtig hurtigt at 2018 falder meget i pris.
- LG C8 55" Vejledende udsalgspris (7. marts - iflg flatpanels) 24.799 kr. - Nu på tilbud til 14.999 kr.
- LG Demo weekend I Fields (er overstået). 20 % på alle modeller.
- Sony AF8 65" 28.500 kr. (aktuel pris) - 22.000 kr. er jeg blevet tilbudt den til.

Det overrasker mig. Især set i lyset af, at priserne startede på en noget lavere niveau end sidste år????
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#272529
Et tilbud du selv har forhandlet hjem er nok farligt at bruge som generelt prisniveau, men det vidner i hvert fald om hvor meget rabat det kan gives allerede nu uden at de taber penge på den. Vejl. pris reguleres typisk hen over året, så butikkerne nok også kan købe dem billigere hen mod slutningen af TVets levetid.

Jeg tror du skal se sidste års pris, som et resultat af den startende OLED bølge. I år kan man ikke tage samme premium-pris, så det er en mere retvisende billede priserne har.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#272613
JørnNilsson skrev:Er det ikke rigtig hurtigt at 2018 falder meget i pris.
- LG C8 55" Vejledende udsalgspris (7. marts - iflg flatpanels) 24.799 kr. - Nu på tilbud til 14.999 kr.
Jo det er gået stærkere i år. Det er nok også blevet sværere at sælge nye OLED-tv til kunstigt høje startpriser i markedet pt. Man kan håbe på, at 2018 bliver sidste år, hvor producenterne sætter startpriserne så urealistisk højt.
Af thorleift
#272614
Når der er så lidt forskel på de nye og sidste års modeller må det også være meget svært at sælge dem til den høje intro pris.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#272618
Apropos så husker jeg ikke at have set så mange OLED-tv på tilbud på samme tid, som lige nu. Det hænger naturligvis sammen med fodbold-VM: https://www.flatpanels.dk/fokusartikel. ... 1320152757

LG, Philips og Panasonics 55" sælges alle til 9.999 kr.

Jeg synes også godt det kunne lugte lidt af, at Sony A1 udgår indenfor nogle måneder. Rygtet går jo, at der kommer en ny OLED-model kaldet AF9 i sensommeren / efteråret. Det kunne sagtens tænkes, at det er en direkte afløser.
Af Beatwolf
#272630
Var i Power i går for at hente et LG 55" C7 men så så at 55" C8 er røget ned i 15.000 allerede. Sælgeren talte meget varmt for et Samsung Q7 til 13.000. Går ud fra at der ikke er så meget at diskutere og at jeg skal snuppe et LG 55" C8??
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#272633
Baseret på billedkvalitet, så er Q7 ikke et alternativ, efter min mening. Så spørgsmålet er nok om du er villig til at give 5000 kroner ekstra for en 2018 LG-model. Der er ikke de store forskelle på 2017 og 2018. Personligt ville jeg nok have snuppet 55" C7, hvis jeg stod i samme situation.
Af PeterD
#272636
Beatwolf skrev:. Sælgeren talte meget varmt for et Samsung Q7 til 13.000. Går ud fra at der ikke er så meget at diskutere og at jeg skal snuppe et LG 55" C8??
Pisse træt af de lorte sælgere som gør ALT for at fremme Samsung's LCD skærme.

Det er til grin at de bliver ved og ved.

OLED er bare så meget bedre end LCDteknik.

Skal du endelig købe noget LCD så hold dog til Sony, og så tilbage til tråden. 8-)
Af JørnNilsson
#272648
Vi kan jo kun glæde os over, at priserne begynder at komme ned i et lidt mere menneskelig leje. Og måske ønsker LG også at OLED skal have så stor en markedsandel, inden specielt Samsung kommer med en ny teknologi der kan konkurer med OLED???
Af PeterD
#272652
JørnNilsson skrev:Vi kan jo kun glæde os over, at priserne begynder at komme ned i et lidt mere menneskelig leje. Og måske ønsker LG også at OLED skal have så stor en markedsandel, inden specielt Samsung kommer med en ny teknologi der kan konkurer med OLED???
De har forsøgt sig med meget, men ærlig talt: Flotte ord og store reklamer gør det ikke alene.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#272903
Det er jo deres egen skyld, hvis de ikke kan finde ud af at styre lageret ift lancering af nye produkter. Nogle år har det passet ret godt med, at den gamle model af en skærm blev helt udsolgt lige op til lanceringen af den nye. Jeg synes Panasonic har været gode til at få de gamle ud samtidigt med, at de nye kom. LG har ikke rigtig formået at slippe af med de gamle OLED før den nye model ramte markedet.
  • 1
  • 110
  • 111
  • 112
  • 113
  • 114
  • 192