Til snak om underholdningsmedier af alle typer. Hvad har du set for nylig og hvilke er dine yndlingsfilm / spil?

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af maskus
#118807
Du kan sagtens få net-rabat i butikken, også med spil. Købte en ps3 til net pris samt to spil; meget nemt at tjekke, før de gør det selv i butikken, og wupti, så har du "sparet". Jeg "sparede" 450 kr i dag, sælgeren blev lidt ærgelig over, at jeg ikke skulle have hdmi-kabel til :)

god gaming

Martin
Af mhca
#118814
Jeg har selv lige købt Assassins Creed 2 til PC for 39 kr.
Jeg tror ellers, at det er meget sjovere at spille på PS3 omend grafikken nok er knapt så flot.

Jeg har dog ikke prøvet andet end at spille 20 minutter, da jeg skal aflevere mit 150 siders eksamensprojekt på søndag.

Men læs nogle anmeldelser af de nævnte spil og vælg ud fra, hvad der lyder som om, at det mest er din stil.
Af Hajfu
#118821
maskus skrev:Du kan sagtens få net-rabat i butikken, også med spil. Købte en ps3 til net pris samt to spil; meget nemt at tjekke, før de gør det selv i butikken, og wupti, så har du "sparet". Jeg "sparede" 450 kr i dag, sælgeren blev lidt ærgelig over, at jeg ikke skulle have hdmi-kabel til :)

god gaming

Martin
Så du foreslår at jeg ikke får det lagt til side eller hva, :)
Jeg skal have det hele også hdmi kabel samt to spil.
Andet gear du kan anbefale.?
Af mhca
#118878
Det har været utroligt lækkert med den gode debat og saglige argumenter i denne tråd, som Hajfu oprettede.

Jeg er personligt stadig meget fristet af PS3'eren, selvom Xbox 360 virker interessant både som Mediecenter og til gaming.


Playstationen frister mig muligvis af nedenstående grunde:
- Det er en nyere platform, hvilket muligvis kan være en force for dens levetid eller fremtidige muligheder.
- Den har en browser, omend den ikke er super god.
- Den kan bruges med Bravia Sync, så medieafspilning kan styres med min normale Sony fjernbetjening.
- Den har BluRay som bonus til film. Den kan afspille 3d-film og 3d-spil.
- Jeg har ingen ønsker om specifikke exclusives.
- Den er gratis at spille online på, dvs. spontan online gaming, hvis jeg skulle fristes. Er sikker på, at jeg ikke vil bruge online-delen nok til at have årligt medlemsskab.


Jeg kigger pt. på at bestille følgende fra Amazon:
Playstation 3 Slim 320GB
Ekstra Dualshock Controller
Playstation Move starter kit (gratis del af bundle)
HDMI kabel
Fifa 2011 (15 pund som del af bundle)
Uncharted 2
Assassins Creed 2 (selvom jeg lige har købt det for 39 kr. til PC).

Det koster i alt knapt 3.200 kr.
Men det er så både med PS Move, Extra controller og 3 spil, som jeg håber er interessante.
Dog vil jeg gerne bruge den til social gaming fra sofaen, hvor jeg er i tvivl om det ikke kun er Fifa, der er spændende.

Findes der nogle billige sociale spil, evt. blot simple old-school platform-spil eller race-spil, hvor man kan skyde hinanden osv?
Af Hajfu
#118891
mhca skrev:Det har været utroligt lækkert med den gode debat og saglige argumenter i denne tråd, som Hajfu oprettede.
Dejligt at høre at du påskønner min debat..kunne være lækkert med "thumbs up" funktionen som i Youtube, hvis det altså allerede ikke findes herinde :)

Der er ikke mange spil der kan klare to player, ikke så vidt jeg husker.
CALL OF DUTY MODERN WARFARE 4 kan anbefales som det yperste af det allerbedste til det. Det kan klare det. DU SKAL KØBE DET!! En af de fedeste spil at spille bare i sig selv måske lidt kort, men for ikke at snakke om multiplayer funktionen, alt for fedt skruet sammen.. også kan du nyde det med en ven,..ved ikke om det kun er på samme hold.
Jeg vil sige at du skal købe det hvis du tænker på at spille med andre.
der kan vidst være flere end 2 med, men det er ikke så sjovt så bliver skærmene for små.
Af andre spil er der:
prostreet, ridge racer, army of two, Resistance...mange bilspil kan nok godt klare det.

Men den genre er desværre ved at uddø-- :(

(Husk at køb fra det rigtig amazon. Og husk at du nede i elgiganten kan få nogenlunde det samme til lignende pris, mens du så har et hurtigt sted at tage hen og fixe den hvis den går i stykker eller vil bytte den. Men det er op til dig om du er villig til at gøre det. Jeg skal derned og købe 320gb, uncharted 2, hdmi, og gt4 eller assassins creed 2. 400 for 2 spil ca. , 2300 for ps3, 250 for hdmi...en allround pakke. det med ekstra joypad og det movestick aner jeg ikke til hvad man dog skal bruge til, hvilke spil er derude som kræver det?? det ville jeg personligt overveje at købe over nettet men kunne ALDRIG finde på at købe en konsol over nettet bare for et par hundrede kr.)
Så jeg har fået elgiganten til at sætte alt det til side fra deres netbutik til netpriser og henter det imorgen til netpriser og ikke den latterlige butikspris, 160 gb til 2399 lol. Du har også gratis levering hvis du ønsker det leveret. og du kan bestille gennem kundeservice.
Af maskus
#118908
For gud skyld køb ikke et hdmi kabel til 250,- du kan på det nettet, enddag med guldbelægning til 59 kr! Billigere og dyrere alt efter længde. Sendes dag til dag! NB. jeg arbejder der ikke eller har aktier eller whatever; men det er absolut det billigste sted, jeg har fundet.

Eks. AV-cables.dk

Har selv købt der, og de kabler er suveræne til almindelige menneskers forbrug...

:)
/martin
Af Mysen
#118913
Hajfu skrev:Dejligt at høre at du påskønner min debat..kunne være lækkert med "thumbs up" funktionen som i Youtube, hvis det altså allerede ikke findes herinde :)
Ikke fordi jeg vil pille din arme ned, men æren som trådstarter er helt og aldeles din. Debatten tror jeg skal tilskrives dem, der er delt erfaringer om den ene eller anden konsol ;)
Af mhca
#118921
Mysen skrev:Ikke fordi jeg vil pille din arme ned, men æren som trådstarter er helt og aldeles din. Debatten tror jeg skal tilskrives dem, der er delt erfaringer om den ene eller anden konsol ;)
Ja, det var nu primært debattørernes indlæg, som jeg har haft gavn af. Men selvfølgelig, uden tråden oprindeligt var blevet oprettet, så havde jeg ikke kunne følge/deltage i debatten, medmindre jeg selv havde spurgt.



Jeg er lidt ærgelig ved tanken om, at casual 2-4 player gaming er lidt ved at ophøre. Eller det er måske primært Nintento, som satsede på denne genre?
Jeg morede mig i sin tid (ja, mange år siden) med at spille Mario karts race, hvor man skød hinanden ud af banen osv.
Ligeledes fandtes der da masser af PS2 spil i Tekken-genren.

Og hvad er der sket med Maria-lignende spil? Der findes vel stadig simple spil, hvor man render gennem baner og hopper på fjender eller skyder dem, samler power-ups og point osv? Eller er folk blevet for gamle til den slags?

Når jeg taler om casual gaming, så skal det helst være spil, som man kan finde ud af straks... ikke nogen som kræver, at man prøver dem i lang tid, før man er klog på dem...
Det er lige før, at denne mangel skræmmer mig.... Det ville i hvert fald være fedt, hvis PS3'eren kunne emulere de gode gamle platform-spil.... :-( Men det kræver nok at den bliver jailbreaked.
Af mhca
#118925
Jeg faldt lige over Modnation Racers, som er relativt nyt.
Det ligner lidt den genre, som jeg blandt andet synes ser sjov ud. Men jeg er måske blot nostalgisk :-)
Af Mysen
#118929
Den slags spil, du nævner, eksisterer skam stadig i høj grad. Det er bare Wii, der har den slags. Mario cart til wii er ikke meget anderledes end det du fandt til SNES. Man kan også hente en del af de nostalgiske spil på xbox' live store. Jeg har købt Street Fighter 4 til PS3. Et meget velanmeldt, men det kræver sq lige en kammerat med ligeså mange tømmermænd som jeg selv, for at gøre det rigtig sjovt.

Jeg var til en fødselsdag for en måneds tid siden, hvor jeg, og nogle andre gæster overnattede. Dagen derpå var med Bomberman, hentet fra Live, og 4 bagstive drengerøve. Kæft det var skægt :D

Jeg har en PS1 bagudkompatibel version af PS3 og jeg har et købt originalt Bomberman fra 93 og den allerførste version af Worms. Den, hvor hver orm fyldte 4 pixels :)
Skide skægt, når der er overnattende folk, der skal ha' tømmermændene væk.
Af Hajfu
#118930
maskus skrev:For gud skyld køb ikke et hdmi kabel til 250,- du kan på det nettet, enddag med guldbelægning til 59 kr! Billigere og dyrere alt efter længde. Sendes dag til dag! NB. jeg arbejder der ikke eller har aktier eller whatever; men det er absolut det billigste sted.
/martin
Er det sikkert at det kommer fra dag til dag.?
Af Hajfu
#118932
nogen der ved om jeg kan bruge de kabler der følger med i pakken til at spille spil indtil mit hdmi kabel kommer?
Et av kabel hedder det vist...??
Kan godt regne ud at kvalen ikke bliver ligeså god, men kan det lade sig gøre?
Af Mysen
#118933
Jeg tror det er et Scart kabel, og det virker glimrende. Du få bare ikke digital billede og heller ikke HD overført.
Af Mysen
#118934
Hajfu skrev:
maskus skrev:For gud skyld køb ikke et hdmi kabel til 250,- du kan på det nettet, enddag med guldbelægning til 59 kr! Billigere og dyrere alt efter længde. Sendes dag til dag! NB. jeg arbejder der ikke eller har aktier eller whatever; men det er absolut det billigste sted.
/martin
Er det sikkert at det kommer fra dag til dag.?
Ja... Men fordi det er torsdag idag og deres butik er lukket, får du det først mandag. Eller lørdag, hvis du gider betale for det... (Post dk gebyr)