Til snak om underholdningsmedier af alle typer. Hvad har du set for nylig og hvilke er dine yndlingsfilm / spil?

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#339449
Hej alle

Jeg har været den glade ejer af Sony A8 OLED i snart et års tid. Indledningsvis skulle jeg lige vænne mig til TV'et (kom fra et Sony Edge-LED fra 2011), men er nu ekstremt godt tilfreds med billedkvaliteten.

Jeg har kun set en håndfuld 4K-skiver så vidt, men en af dem - også den flotteste på billedsiden - er BBC's Seven Worlds One Planet. Jeg har dog nogle udfordringer med, at billedet/HDR dimmer op og ned kontinuerligt. Auto-dimming er slået fra i billedindstillinger, og jeg oplever det ikke ved andre skiver eller indhold på Netflix. Jeg formoder derfor det er skiven - ikke TV'et. Nogen andre, der har oplevet lignende?

For kontekst så afspilles skiven på PS5, hvorfor den kører HDR10, da PS5 jo ikke understøtter Dolby Vision endnu. Kan dårlig implementering af HDR10 eller manglende Dolby Vision mon være et issue? O-O
#339475
Hej begge

Tak for svar!

@Beckham
Helt korrekt! Der er ingen logoer, og jeg oplever det ikke så markant, hvis jeg streamer noget med logo.

@Rasmus Larsen
Ved film/serier står den på "Personlig" (Custom), mens den står på "Spil", når jeg spiller. Den skifter ikke altid automatisk over, så det kan være, at den har stået på "spil", da jeg afspillede skiven, men forestiller mig ikke, at det burde give denne slags problemer.

Det er som sagt eneste disc, hvor jeg oplever det, så større problem er det ikke; nok nærmere ren nysgerrighed :)
#339492
Jeg oplever ikke nogen særlige issues med dimming, har set serien mange gange.

Kan ikke huske om det var Seven Worlds, men har oplevet det i et, meget lyst, arktisk scenarie, hvor det var meget diskret. Mine gæster så det ikke.
:)

Må næsten være PS5?!

Du kan se mit setup i signaturen.

Jeg