Til snak om underholdningsmedier af alle typer. Hvad har du set for nylig og hvilke er dine yndlingsfilm / spil?

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej.

Kan nogen fortælle mig hvorfor der på mange film er stor forskel på lyden når de snakker og når der spilles musik?

Det er virkelig irriterende. Tilpasser jeg lyden til talen, buldre det løs hver gang der kommer musik, så jeg er nødt til at skrue ned (og op igen når det er ovre...). Tilpasser jeg omvendt lyden til musikken, kan jeg næsten ikke høre hvad de siger ...

Hvorfor er det sådan?

På forhånd tak.
Jeg har også et tv hvor der er stor forskel på lyden fra film til film og når man så ser reklmer efter filmen så er det meget højere. Så nogle gange er det bare federe at være ude i naturen men stadig have det varmt.
"Hvis en sygdom ikke kan kureres med sprut, tjære eller sauna, så er det alvorligt"

Min familie købte for en del år siden siden en svensk ødegård af en finne. Og når en finne har en ødegård, så er der naturligvis en sauna på grunden. Så ude midt i skoven har vi en dejlig ødegård med tilhørende sauna. Dette gjorde, at jeg begyndte at benytte sauna noget mere end jeg hidtil havde gjort. Og sjældent har vi gæster med, uden at der bliver tændt op i ovnen. Her kan vi så sidde og kigge ud på haven og drøfte verdenssituationen, og nyde varmen og roen der breder sig i hele kroppen.

Og nu behøver man ikke længere at komme til saunaen. Nu kan saunaen komme med dig. Saunatelte har været benyttet i mange år i bl.a. i Finland. Alt efter hvor mange man er om at benytte den, kan man få størrelser fra 3-5 personer og helt op til telte med plads til 14 personer. Det tager 1-2 timer at opsætte hhv. det lille og det store saunatelt. Opvarmningen kan klares på ca. 30 min. Det lille saunatelt fylder ikke mere end at du nemt kan have det med i bilen, båden eller sågar i kanoen. Når man så har fundet det rette spot, så er det blot at få det op, så man kan nyde varmen. http://urbanoutdoor.dk/collections/telt ... t-3-5-pers