Til snak om underholdningsmedier af alle typer. Hvad har du set for nylig og hvilke er dine yndlingsfilm / spil?

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#119948
Jeg har allerede oprettet denne tråd på et andet forum, og en enkelt har svaret, at han synes blæseren lyder defekt. Men hvis nogen herinde kan komme med deres kommentarer til støjen, vil jeg også sætte pris på det. Har kopieret min post ind nedenfor.

Hejsa

Jeg har modtaget min PS3 Slim 250GB (fra Amazon) med et medfølgende Modnation Racers, som jeg har pakket ud og spillet.

Jeg synes dog, at PS3'eren larmer for meget, når den bare er idle.
Dvs... hvis jeg tænder den, så lige i starten er det ikke slemt, men efter 1 minut begynder den er have en irriterende blæserlyd.

Lyden ændrer sig ikke, hvis jeg lufter ud og sænker temperaturen, så den ikke behøver køle så meget. I øvrigt føles den slet ikke varm.

Jeg har lavet en video, som ligger her:
http://www.student.dtu.dk/~s052285/Blan ... e_2min.AVI
Alternativ video (også ca 12-13 mb): http://www.student.dtu.dk/~s052285/Blan ... 3noise.avi

Jeg kan gå ud i mit køkken (8 meter væk) og stadig være lidt generet af lyden fra PS3'eren inde i stuen. Kan det virkeligt være noget, jeg skal leve med?
Jeg købte netop PS3'eren fordi den også skulle være anvendelig til mediecenter, og her er det ikke til at holde ud.



Hvordan har Sony det med fan noise? Jeg mener selv, at denne maskine larmer for meget. Det er ok, hvis den kører op i fart ved brug, men ved idle bør den ikke sige meget.
Kan man få repareret/udskiftet blæseren?
Af rapsac
#119949
jeg har selv en slim (120gb) og den lyder slet ikke tilnærmelsesvis som din- heldigvis... det er en bytter i mine ører.

jeg måtte selv tre slims igennem i tidernes morgen for at kunne finde en jeg kunne stille mig tilfreds med rent støjmæssigt.
Af mhca
#119950
rapsac skrev:jeg har selv en slim (120gb) og den lyder slet ikke tilnærmelsesvis som din- heldigvis... det er en bytter i mine ører.

jeg måtte selv tre slims igennem i tidernes morgen for at kunne finde en jeg kunne stille mig tilfreds med rent støjmæssigt.
Igennem tre slims? Var det så vha. fortrydelsesret eller var det ved at reklamere over støjen?

For jeg gider ikke have den ryger til Amazon, og jeg så får en regning, fordi den ikke er defekt, i deres øjne (eller ører).


Mvh. Martin
Af Ponduus
#119952
Det er et kendt problem med Slim-modellerne. Jeg har læst flere steder på nettet, at folk har været igennem 3-4 modeller, før de fik en der var stille.

Jeg mener(ta' mig ikke på ordet), at der er en tråd på recordere.dk omkring Slim modellerne og larm.
En bruger har angiveligt åbnet sin Slim og konstateret at det skyldes for meget kølepasta omkring delene.

Jeg ville sende den retur. Det er surt, men jeg ville ikke selv kunne leve med den støj. Jeg ved ikke hvor Sony eller Amazon tackler problemet, men du har mig bekendt også dine 14 dages returret i UK.

Edit:

Fik lige hørt din video og den lyder godt nok defekt.
Af trykkertor
#119957
Enig med trådstarter.
Den larmer bestemt for meget til at være et mediacenter.
Jeg har selv den aller første PS3. Den tykke med SACD, hukommelseskortindgange, PS2 kompatibel etc.
Den larmer ikke på nær så meget som den video jeg lige kikket på.
Af mhca
#119961
Jeg håber ikke, at jeg skal gennem alt det besvær.

Desværre ved jeg ikke hvordan returretten virker, da denne PS3 var med et medfølgende Modnation spil, som jeg valgte at åbne og spille.

Desuden har jeg fået et gratis HDMI kabel (9 pund) og £15 rabat på et andet spil ved at købe et bundle, så jeg kan ikke bare returnere PS3'eren og få pengene retur.


Men jeg kan høre, at I støtter op om, at den larmer for meget, og at den lyder defekt.

Jeg har skrevet til Playstation support (Nordisk film), som har svaret, at jeg skulle tjekke nogle ting, fx med at gå i safe mode. Det er åbenbart en eller anden tosset test for om den er defekt. Fjollet, da maskinen virker fint men at blæseren bare fejler. Systemet melder ingen fejl.
Men det er Amazon, som jeg skal kontakte.


Jeg har skrevet til dem, og jeg håber, at de vil støtte op om, at min PS3 er defekt, og at det kommer til at gå smertefrit. Jeg troede netop at Slim skulle være mere stille ;-). Men hvis den bare ikke havde så karakteristisk en lyd, så ville jeg nok kunne leve med det.
Jeg orker ikke at få vrøvl med, at den ikke kan betragtes som defekt. Men hvis man starter den og venter mindst 5-10 min, så er den med garanti begyndt at støje væsentligt mere. Og jeg kan høre det tydeligt nu, mens min kæreste ser TV!

Mvh. Martin
Af BigAl
#119976
Håber ikke det bliver alt for besværligt for dig, men sådan er det jo nu engang når man køber over nettet og til særdelshed i udlandet.
Held og lykke.
Af mhca
#120000
BigAl skrev:Håber ikke det bliver alt for besværligt for dig, men sådan er det jo nu engang når man køber over nettet og til særdelshed i udlandet.
Held og lykke.
Ja. det er typisk. Nu bliver jeg straffet for at have købt hos Amazon fremfor fx Elgiganten.
Men jeg betalte også kun 3.000 kr. for
PS3 Slim 250GB
Extra Dualshock controller
2M kraftigt HDMI kabel
3 spil (Modnation Racers, Vanquish, Uncharted 2)

Det ville have været væsentligt dyrere hjemme.
Af trykkertor
#120007
Tja...?
Du kan klare en for under 3.000,- i danmark også.
PS3 med STØRRE Harddisk (320GB Elgiganten 2.299,-)
Ekstra Dualshock 3 (Coolshop 349,-)
Uncharted 2 (Coolshop 185,-)
2m HDMI 1.4 3D-kabel (153,- AV-Cables.dk)

Totalpris = 2.986.


Så må en selv om vanquish og modnation racers var det hele værd.
Med tanke på at det kan gå galt, og eventuelt bøvl med retur.

Er du heldig tager Sony Danmark eller Norden og løser det for dig.
Ellers bliver det værre.
Af mhca
#120022
Jeg ved ikke om Vanquish er pengene værd, men Modnation Racers var et must-have for mig, og det koster 3-400 kr.

Men det er selvfølgelig klart, at når det nu giver vrøvl, så virker det selvfølgelig som en mindre god handel.



Sony Danmark kom med et underligt svar.
De ville have mig til at gå ind i safe mode og gendanne harddisken. Ved ikke hvorfor det skulle betyde noget. Lyder lidt som et standard-svar :S
Men de henviste til forhandleren.

Jeg har fået svar fra Amazon, som gerne vil hjælpe på bedst mulig måde (skriver de i hvert fald). De har foreslået at jeg først kontakter producenten for at få teknisk support og evt. høre, om det er et kendt problem.
Jeg har oprettet en tråd lignende denne under Technical Help på det engelske forum. Og når jeg har fået lidt svar, så skriver jeg til Amazon, at vi må arrangere noget returnering. Forhåbentlig så går alt glat :-) Så er det mest et spørgsmål om ventetid.

Mvh. Martin[/url]
Af mhca
#120101
Lige en opdatering om reklamations-forløbet.

Jeg har nu kontaktet Amazon igen om min PS3 og forklaret, at jeg har forsøgt at kontakte teknisk support (både i DK og via UK forum).

De svarede derefter meget hurtigt, at de nu havde sat en ny PS3 til afsendelse i morgen, som jeg formentlig modtager i næste uge.
Den defekte PS3 skal jeg sende retur inden for 30 dage fra i dag. Lækkert at undgå ventetid uden PS3, selvom det sikkert ville være sundt :-)

Jeg har fået nogle pakkelabels (blot til adresse) og stregkode, som de har registreret returneringen under.
Jeg skal blot sende med min foretrukne fragtmand, helst én der tilbyder tracking af pakken.

Jeg vil her senere bekræfte med Amazon, om de har en foretrukken fragtmand, for der er jo stor prisforskel. Og muligvis ville de kunne få det billigere, hvis de selv arrangerede en returlabel (dette har jeg prøvet med Eizo i Sverige).

Jeg håber at alt går glat. Foreløbigt er det da meget god kundeservice.
Jeg opdaterer nok herinde, hvordan hele forløbet ender. Så kan andre med mistro til Amazon o.l. overveje, om den er velbegrundet.


Mvh. Martin
Af Cutter
#120103
Super Martin,, og skide godt! Det er rart at få lidt info, omkring Amazon, mht. reklamationer. Jeg håber for dig at alt går vel :)
Af mhca
#120130
Cutter skrev:
mhca skrev:Desværre ved jeg ikke hvordan returretten virker, da denne PS3 var med et medfølgende Modnation spil, som jeg valgte at åbne og spille.
Her kan du læse, om de regler der gælder, i andre EU-lande:
http://www.forbrugereuropa.dk/Reklamati ... mationsret
Tak for linket. Det kan jo være ganske nyttigt.

Dog skrev jeg, at jeg ikke var klar over, om jeg skulle returnere det medfølgende spil eller ej.
Men jeg har fået svar fra customer service, og jeg skal sende det oprindelige spil retur og anvende det Modnation spil, som følger med den nye PS3 i stedet.