Til snak om underholdningsmedier af alle typer. Hvad har du set for nylig og hvilke er dine yndlingsfilm / spil?

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mysen
#118219
Jeg tror ikke du skal vælge X-box'en, hvis din primære gaming er på en PC. Jeg har ejet begge konsoller og ejer lige nu kun en PS3. Jeg kan sætte mig ind i de samme fordele som Gaco. Bedre kontroller til x-box. bluray til Playstation. Sony spil til PS3 (God of war serien, Metal Gear Solid, Gran Turismo) vs Microsoft spil (Mass effect, Halo)

den store forskel her, ligger i at de fleste Microsoft spil også kan erhverves til PC, hvilket betyder at jeg ikke er gået glip af Mass Effect, selv om jeg ikke havde min X-box længere, da 2'eren kom. For Gaco er de 400 om året givet rigtig godt ud, fordi onlinedelen på X-box bare fungerer så meget bedre, men de penge er måske knap så godt givet ud for én, der spiller mest foran sin PC.

Gaco har ret i, at man kan have glæde i begge konsoller. Jeg droppede min X-box pga. lydniveauet, som dog ikke er et problem mere, men har ikke købt en ny, da jeg aldrig har været fan af konsolshooters, og derfor heller ikke Halo. Derfor er PS3 den eneste konsol. WAF spiller også ind, og hvis jeg skulle have hende til at acceptere flere mandeindløb ville det nok være en ny forstærker eller en ny centerhøjtaler, for jeg kan jo ikke få alt, når vi har fælles økonomi ;)
Af Shooter DK
#118221
1. overvej hvilken af dem der tilbyder lige nøjagtig de eksklusive spil du foretrækker.

2. se på deres hver især fordele.
ps3: Blu-ray drev, gratis online
Xbox 360: bedre controller, MEGET BEDRE ONLINE GAMING,

3. køb nu ud for ovenstående, men mit eget bud er, at hvis du skal spille online, og er ligeglad med Blu-ray, så køb Xbox360, men ps3 hvis du skal spille offline, men gerne vil have et Blu-ray drev.

PS. har både wii, ps3 og xbox360 så er ikke fanboy eller noget.
Af Gaco
#118254
Mysen skrev:Jeg tror ikke du skal vælge X-box'en, hvis din primære gaming er på en PC. Jeg har ejet begge konsoller og ejer lige nu kun en PS3. Jeg kan sætte mig ind i de samme fordele som Gaco. Bedre kontroller til x-box. bluray til Playstation. Sony spil til PS3 (God of war serien, Metal Gear Solid, Gran Turismo) vs Microsoft spil (Mass effect, Halo)

den store forskel her, ligger i at de fleste Microsoft spil også kan erhverves til PC, hvilket betyder at jeg ikke er gået glip af Mass Effect, selv om jeg ikke havde min X-box længere, da 2'eren kom. For Gaco er de 400 om året givet rigtig godt ud, fordi onlinedelen på X-box bare fungerer så meget bedre, men de penge er måske knap så godt givet ud for én, der spiller mest foran sin PC.

Gaco har ret i, at man kan have glæde i begge konsoller. Jeg droppede min X-box pga. lydniveauet, som dog ikke er et problem mere, men har ikke købt en ny, da jeg aldrig har været fan af konsolshooters, og derfor heller ikke Halo. Derfor er PS3 den eneste konsol. WAF spiller også ind, og hvis jeg skulle have hende til at acceptere flere mandeindløb ville det nok være en ny forstærker eller en ny centerhøjtaler, for jeg kan jo ikke få alt, når vi har fælles økonomi ;)
Enig langt hen af vejen, bortset fra en vigtig ting: Det faktum at XBL Arcade er fyldt med fede spil til få penge! Det er dét jeg snakker om når jeg siger at XBLA er mere veludviklet end PSN, for jeg bruger samlet set mere tid på Arcade spil end fuldpris retail spil. Og disse spil er altså af en type som dårligt fås til PC, eller under alle omstændigheder passer en konsol / controller fra sofa, bedre. Af nyere spil vil jeg også nævne Limbo som et pragteksempel på hvad jeg mener. Et lille perle af et spil som indtil videre kun fås til Xbox 360.

Så konklusion: Mht. retail spil går trenden klart imod at alle spil udgives på begge platforme. Det betyder at vi højst sandsynligt vil se færre eksklusive spil fremover, og kun 1. part spil vil være eksklusive. Mass Effect 2 kommer også til PS3. Bioshock, The Orange Box, L4D2 osv., traditionelle PC spil kommer både til PS3 og X360. Den trend, sammenholdt med min egen oplevelse af at XBLA har federe spil end PSN, gør at Xbox360'eren bestemt ikke er mere "PC-agtig" end PS3. Og idet at Xbox360'eren IMO er bedre at spille på pga. bedre interface, onlinedel, achievements og controller, og allerede nu tilbyder en virkelig god film streaming service, virker det som et mindst ligeså godt valg som PS3.

Det er som sagt ikke nemt at vælge, men jeg kan bare ikke PS3 som et oplagt valg på nogen måde når man samler alle mine oplevelser med begge. De ligger meget tæt. Helt subjektivt ville jeg selv vælge Xbox360 dels pga. controller, interface og achievements, men især også fordi Halo serien er så fantastisk. Hvis man i nogen form sætter pris på god scifi, bør man læse bøgerne og spille spillene med historien i fokus :)

Men godt det ikke er mig der skal vælge enten/eller :D
Af Mysen
#118267
Jeg havde lige glemt de spil, der kan downloades til Xbox er bedre. Det vil jeg give dig ret i. Worms, Bomberman, Speedball som det så ud på Amiga 500 :)
Jeg har dog ikke fanget at Microsoft spil som Mass effect og Bioshock udkom til PS3. Det troede jeg aldrig ville ske, men har da heller ikke hørt, at det ville gå den anden vej, og at Sony spil som God of War og MGS serien ville komme til Xbox..?
Interface på Xbox360 er bedre, hvis det var den første konsol, man ejede. Hvis en PS3 var den første konsol ville det være dette interface, man faldt for. (Tror jeg). Jeg er dog enig i at achievement systemet på Xbox fungere bedre end pokalerne på PS3.
Gaco skrev:Hvis man i nogen form sætter pris på god scifi, bør man læse bøgerne og spille spillene med historien i fokus :)
Jeg fortryder næsten at jeg ikke gav det en bedre chance, hvis du siger at historien er god. Mass Effect indeholder den fedeste historie, jeg kender i et spil, og jeg nød meget at spille det, selv om det er en shooter. På grund af historien.
Af causelessmeteor
#118353
Står i samme situation, at jeg også skal vælge imellem xbox360slim med kinect og ps3med move :-)

Har haft xbox360 før og var helt afhængig af halo, den fedeste spil serie til dato efter min mening, men xboxen larmede så meget at jeg nærmest fik hovedpine af at spille på den og solgte den derfor på dba.

Og nu er der kommet kinect og move og ved ik lige hvad jeg skal vælge.

Hælder mest til ps3 på grund af præcisionen af move og plus det ser sjovt ud, men så igen er kinect uden controller og det er da rimelig cool:-)

Gears of war var også fedt at spille på xbox og xbox controller ligger bare bedre i hånden, men den har ikke blu-ray og det er for mig et kæmpe minus. Larmedelen er dog et overstået kapitel efter hvad jeg har set på youtube.

Hvis microsoft bare havde smidt blu-ray ind i deres nye konsol, så havde jeg været solgt:-) Men som tingene er nu, så bliver det nok en ps3 320gb som er til salg i el-gigaten med move, ekstra controller, champion sports og så lige et ekstra spil, hvilket spil er et must have til ps3? Killzone, L4d, dead rising eller andet? Er mest til shootere.
Af causelessmeteor
#118356
Den nye ps3 slim skulle efter sigende også levere bedre fps i forhold til ps3 fat, så jeg på youtube. Det er da rimelig nice :-) Bliver godt til min lg 50 tommer :-)
Af Mysen
#118362
Tillykke med den... :)

Her lige et eksklusive spilanmeldelser:

God of War 3... (Måske endda triologien, for det er dælme en fed historie)

Metal Gear Solid 4. Igen en serie man bør spille fra start, men 1eren er bare fra forrige årti og man har nok vænnet sig til minimum PS2 grafik for længst.
Af trykkertor
#118371
causelessmeteor skrev:Har haft xbox360 før og var helt afhængig af halo, den fedeste spil serie til dato efter min mening, men xboxen larmede så meget at jeg nærmest fik hovedpine af at spille på den og solgte den derfor på dba.
Jeg har PS3.
Har haft den første Xbox360 der larmede.
Solgte den pga jeg ikke havde HDMI på den jeg behøver HDMI til vores nye skærm.
Købte den nye sorte Xbox360 slim.
Og jeg kan sige dig følgende. Den nye Xbox360 er stille som natten. Fordelen er jo at den leveres med 250GB Harddisk og alle spil kan kopieres ind på den. Så hver gang jeg køber et nyt spil, kopierer jeg det ind på boxen. Dermed skal skiven ikke spinne når jeg spiller.
Og Xbox360 er lige så stille i starten, som efter 3 timer med gaming.

Og nyeste Halo Reach siges jo at være det bedste i Halo-serien til nu.

Min PS3 bruger jeg kun til mediastreaming, og en SJELDEN gang et ekslusivt spil.
Alle spil der findes til såvel PS3 som Xbox360 køber jeg SELVSAGT til Xbox360, for den kan jeg bedst lide.

Så hvis du er bange for larm og støj kan jeg kun anbefale nye Xbox360. Jeg er dybt imponeret over hvor lidt den larmer selv efter 3 timer intens gaming.
Af Gaco
#118403
causelessmeteor skrev:Den nye ps3 slim skulle efter sigende også levere bedre fps i forhold til ps3 fat, så jeg på youtube. Det er da rimelig nice :-) Bliver godt til min lg 50 tommer :-)
Den nye PS3 er ikke hurtigere i spil end den gamle.
causelessmeteor skrev:Står i samme situation, at jeg også skal vælge imellem xbox360slim med kinect og ps3med move :-)

Har haft xbox360 før og var helt afhængig af halo, den fedeste spil serie til dato efter min mening, men xboxen larmede så meget at jeg nærmest fik hovedpine af at spille på den og solgte den derfor på dba.

Og nu er der kommet kinect og move og ved ik lige hvad jeg skal vælge.

Hælder mest til ps3 på grund af præcisionen af move og plus det ser sjovt ud, men så igen er kinect uden controller og det er da rimelig cool:-)

Gears of war var også fedt at spille på xbox og xbox controller ligger bare bedre i hånden, men den har ikke blu-ray og det er for mig et kæmpe minus. Larmedelen er dog et overstået kapitel efter hvad jeg har set på youtube.

Hvis microsoft bare havde smidt blu-ray ind i deres nye konsol, så havde jeg været solgt:-) Men som tingene er nu, så bliver det nok en ps3 320gb som er til salg i el-gigaten med move, ekstra controller, champion sports og så lige et ekstra spil, hvilket spil er et must have til ps3? Killzone, L4d, dead rising eller andet? Er mest til shootere.
Det lyder altså som om at alt taler for Xbox360'eren undtagen den manglende BD. Og igen medmindre du sidder med et 50"+ størrelse fjernsyn og 10k+ surround system så vil film streaming kvalitetsmæssigt være det samme som BD for dig i praksis - og HD streaming stormer frem, så jeg synes altså at Xbox360 lyder mest rigtig for dig. Og hvis du nogensinde har elsket Halo så køb uden tøven: http://www.amazon.co.uk/Halo-Reach-Eric ... 841494208/, http://www.amazon.co.uk/Halo-Flood-Will ... 41494216/r og http://www.amazon.co.uk/Halo-Strike-Eri ... 1841494224 - de første tre bøger i roman serien. De er helt fantastiske, du vil ikke fortryde det.
Af barney
#118722
Lige en ting som vist ikke er nævnt, xbox'en fungerer rigtigt godt med Windows mediacenter delen, hvis du tænker på at se film fra din computer uden at skulle forbinde til tv'et og stadig vil kunne bruge computeren under streaming. Jeg bruger ikke andet til film.

Ellers kan jeg kun tilslutte mig de andres indlæg.

Find ud af hvilke spil du spiller og prøv eventuelt de to controllere mod hinanden. Jeg synes f.eks. at xbox controlleren er bedre pga. af den kortere vandring på "joystickene", så man ikke får trætte tommelfingre under en lang fifa turnering ;-)

Lige til sidst - hvis din primære gaming foregår på PC og den kan trække de nyeste spil, så tror jeg ikke, at du får spillet meget på en konsol. Hvis det er for at spille fifa eller lign. med vennerne engang imellem kan du evt. overveje at købe brugt. Der får du meget for 1000-1500 kr.
Af Holger jespersen
#118725
Hvis man er indehaver af et 3D TV er PS3 et must, da man snart via en software update kan spille i 3D på PS3 :)
Af sumus
#118733
Ps3 er allerede opdateret til 3d spil og film, der kommer mubi film service nu her i okt. samt meget mere senere... blu-ray er her for at blive og filmene bliver hele tiden biligere. "Til xbot folket, hvad laver i på flatpanels, her går vi op i fuld HD og lyd, ikke børne konsoller :p " hehe
Af Hajfu
#118797
mhca skrev:
Hajfu:
Hvis du køber en PS3 i den kommende tid, vil du så ikke skrive, hvilken firmware, der ligger på den ved modtagelse. Evt. også hvor du har købt den....?

Mvh. Martin
Jeg skal ud på fredag og købe den i elgiganten.
Jeg går ind på deres hjemmeside og får dem til at lægge den til side til internet pris og ikke butikpris. Der er en funktion i indkøbskurven der hedder "collectstore" som ikke koster noget.

En 160 gb koster 2399 i butikken, mens en 320 gb koster 2299 over nettet og en 160 gb koster 2269, så de sætter den til sidde og jeg henter den i butikken til net pris, eller de kan levere den gratis.

Jeg giver dig besked angående firmware.

Hvilke spil kan du foreslå.
Tænker på at købe to af følgende:
Assassins Creed 2
Uncharted Amongst Thieves
Gta 4

Helst et godt multiplayer og en god singelplayer
Lidt action og adventure
Af Gaco
#118803
Hajfu skrev:
mhca skrev:
Hajfu:
Hvis du køber en PS3 i den kommende tid, vil du så ikke skrive, hvilken firmware, der ligger på den ved modtagelse. Evt. også hvor du har købt den....?

Mvh. Martin
Jeg skal ud på fredag og købe den i elgiganten.
Jeg går ind på deres hjemmeside og får dem til at lægge den til side til internet pris og ikke butikpris. Der er en funktion i indkøbskurven der hedder "collectstore" som ikke koster noget.

En 160 gb koster 2399 i butikken, mens en 320 gb koster 2299 over nettet og en 160 gb koster 2269, så de sætter den til sidde og jeg henter den i butikken til net pris, eller de kan levere den gratis.

Jeg giver dig besked angående firmware.

Hvilke spil kan du foreslå.
Tænker på at købe to af følgende:
Assassins Creed 2
Uncharted Amongst Thieves
Gta 4

Helst et godt multiplayer og en god singelplayer
Lidt action og adventure
Så ville jeg nok snuppe Uncharted 2 hvis det skulle være én af dem.