4. feb 2023, 17:13
David Munch skrev: ↑2. feb 2023, 08:03
Jeg står mellem valget omkring Avatar 2 i Format i Ballerup (Expand 3D HFR, opløsning?) eller Cinemaxx KBH (IMAX 3D HFR, opløsning?), omend det er lidt en omvej for sidstnævnte. Er det værd at bruge en times ekstra transport på at se den i Cinemaxx i stedet?
Hvis du/man tager hele vejen til Cinemaxx, vil jeg anbefale at se den i 3D HFR i sal 4 (Kbh) - Der er projektorerne bedre end de er i sal 1 IMAX (jævnfør ovenfor), det er stadig den 2 største sal og sal 4 er også udstyret udstyret med Dolby 7.1 lyd, MEYER Sound som sal 1. Jeg så den selv helt bevidst valgt i sal 4 frem for sal 1 (IMAX) - Og det er en udmærket oplevelse jeg kan stå inde for som en glimrende biografoplevelse)
Men nu Format har den i 3D+HFR i følge deres hjemmeside, så ville jeg umiddelbart være mere fristet af at se den der. Så får man den med ATMOS lyd og det er så vidt jeg kan forstå det også lysstærke 4K laserprojektorer de har i format, lige hvilke ved jeg dog ikke - (jævnfør
https://danske-biografer.dk/ny-biograf-viser-format/). Det eneste der kunne forblive et spørgsmål er hvor vidt den shutter-aktive Xpand 3D eller den inaktive lyspolariserede 3D i Cinemaxx skulle være at fortrække, når vi taler 3D - Det ved jeg faktisk ikke. Men umiddelbart ville jeg søge Format med hvad jeg ellers kan stykke sammen, hvor det kun er 3D delen der fremstår som den største ubekendte.
PC: 7800X3D,RTX 4090 Gigabyte GAMING OC, 32GB@6K/CL30, LG CX
Stue: JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovev:77" S92C,VSX-325,ATV4K