Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Flitsbuen
#3569
Købte en skærm hos Getmore, udnyttede min returret og sendte den tilbage samme dag. Har ikke set skyggen af mine penge endnu, og har ingenting hørt fra dem...over 7 dage siden...ikke særlig seriøst når man tænker på de svarer indenfor 1 time hvis du skal købe noget.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#3571
Sidst jeg handlede med dem skrev de nu heller ikke noget til mig ang. returnering, men jeg havde da pengene på 1 uge. Har du selv forsøgt at kontakte dem?
Af Flitsbuen
#3577
Sendte dem en e-mail i går...har ikke hørt noget endnu.
Af Flitsbuen
#3731
Stadig intet svar og ingen penge...noget useriøst må man sige.
Af Wildt
#3738
De er heller ikke for fikse til at opdatere lagerstatus på deres hjemmeside/edbpriser. Har flere gange bestilt noget some skulle være på lager - og efter et par dage fået mail om at det er i restordre hos deres leverandør. Træls, og uproffesionelt.
Af Mr_Mo
#3740
Har du prøvet at ringe ind til dem?
Af Flitsbuen
#3754
Puha så kom pengene endelig, efter 17 dage. Ingen svarede på e-mails, eller på telefonopkald i den periode. De har ret til at beholde pengene i 30 dage, men jeg synes det er noget useriøst at man ikke skriver tilbage når de har modtaget skærmen, og checket at den er ok...så kunne de jo bare skrive at de sender pengene retur den og den dato.
Måtte samtidigt rykke for at få leveringsomkostningerne samt gebyr refunderet.

Nu er spørgsmålet om man evt. gider samme historie hos en ny forhandler, eller man skal tage chancen og købe en skærm i butik og gå glip af de 14 dages returret.
Af benny
#3766
Har selv fundet ud af, at Getmore er fuld af løgn, når de lover en
leveringstid på 1-2 dage. Det gjorde de d.4 i denne md. og har nu
fået mail om at varen først kommer på lager den 13.

Det er bevidst svindel for at få folk til at købe varen hos deres firma,
fordi folk tror, at de her kan få varen hurtigere end hos andre.

Desværre tror jeg, at det er ret udbredt med den form for svindel.
Det burde kunne få nogle konsekvenser for de firmaer der snyder folk.
Men hvordan gør vi? Hvilke muligheder har man?
Af Wildt
#3768
benny skrev:Har selv fundet ud af, at Getmore er fuld af løgn, når de lover en
leveringstid på 1-2 dage. Det gjorde de d.4 i denne md. og har nu
fået mail om at varen først kommer på lager den 13.

Det er bevidst svindel for at få folk til at købe varen hos deres firma,
fordi folk tror, at de her kan få varen hurtigere end hos andre.

Desværre tror jeg, at det er ret udbredt med den form for svindel.
Det burde kunne få nogle konsekvenser for de firmaer der snyder folk.
Men hvordan gør vi? Hvilke muligheder har man?
Jeg er temmelig enig i dine synspunkter - og det bedste redskab udover tråde som denne er vel at bedømme dem på edbpriser. Men det er en utaknemmelig kamp da lortet nulstilles i tide og utide.
Af kenneth molin
#3779
Flitsbue - du skriver at du måtte samtidigt rykke for at få leveringsomkostningerne samt gebyr refunderet -

Jeg troede egentlig ikke man fik leveringsomkostningernen refunderet, hvis du bruger din returret. Er det mig der har misforstået noget - eller tog de røven på mig, da jeg i sin tid returnerede et bundkort indenfor 14 dage. Der fik jeg kun pengene tilbage på selve bundkortet. Det kostede mig forsendelsen begge veje.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#3782
Du har ret til at få leveringsomkostningerne for den ene forsendelse refunderet. Det du betaler butikken i første omgang skal til fulde refunderes.
Af Wildt
#3784
Det vidste jeg faktisk heller ikke - og jeg er pænt sikker på at ikke fik leveringsomkostningerne refunderet de 3-4 gange jeg har returneret noget.

Og her snakker jeg ikke bare om Getmore.
Af Flitsbuen
#3788
Det har altid været sådan at du som forbruger skal have fragtomkostninger & gebyrer tilbage når du udnytter din fortrydelsesret. Det eneste du som forbruger skal betale, er fragten tilbage til forhandleren. Det har været svært at få de fleste internetbutikker til at forstå dette. Derfor har bla. Forbrugerombudsmanden udsendt en pressemeddelelse.

http://www.forbrug.dk/markedsforing/fo/ ... tbutikker/

Heraf fremgår :

Netbutikker tjekket af Forbrugerombudsmanden
Der blev surfet på nettet hos Forbrugerombudsmanden tirsdag den 28. februar. Den dag tjekkede Forbrugerombudsmandens medarbejdere nemlig, hvor gode de danske hjemmesider er til at oplyse om fortrydelsesretten.

I alt fik 164 tilfældigt udvalgte hjemmesider besøg. Af dem var det kun knap 10% som ikke oplyste om, at forbrugerne efter forbrugeraftaleloven har 14-dages fortrydelsesret ved køb på internettet.

Til gengæld havde hele 45% af hjemmesiderne mere eller mindre urimelige vilkår i forbindelse med fortrydelsesretten.

Leveringsomkostninger skal også refunderes
For eksempel oplyser mange netbutikker, at forbrugeren kun vil få tilbagebetalt varens pris, men ikke leveringsomkostningerne, når man fortryder et køb. Forbrugeren har imidlertid ret til at få refunderet både købsprisen og leveringsomkostningerne. Det eneste forbrugeren selv skal betale, er udgifterne til at sende varen retur.

- Det er positivt, at de fleste netbutikker trods alt oplyser om fortrydelsesretten, men det er for dårligt, at så mange ikke giver korrekte oplysninger om vilkårene for at fortryde, siger Forbrugerombudsmand Hagen Jørgensen
Af superman2006
#4057
getmore har e-mærket, kan man ikke klage hos e-mærke nævnet og få dem til at miste deres mærke?

har selv lige handlet hos dem og det gik udmærket, bestilte en fredag og fik varen mandag. det var en samsung 970p monitor. har dog set en anden skærm som jeg bedre kan li så 970p ryger retur så må vi se om de lever op til deres e-mærke. har 1 uge tilbage af retur/fortrydelsesretten. hvis man vil bytte sin skærm til en anden hos samme forhandler, skal man så selv betale fragten på den nye skærm man modtager? er returret og bytte omfattet af samme regel?