Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af leff
#156020
Troede jeg skulle ud og købe mit nye Ue46D8005 hos elgiganten idag, men da vi kommer ind i butikken, ser jeg de har fjernet prisskiltet. Kan godt regne ud, at det er et dårlig tegn.

Havde nemlig set den i deres tilbuds avis, som galte fra idag og til på lørdag. I avisen var den sat til 9999kr, hvilket er 2000kr lavere end alle andre steder.

Der stod dog MAKS 1 stk pr kunde.
Og der stod også, at de "kun" havde 800 i hele landet.
Med deres 29butikker, vil det give lidt over 20 per butik, hvis vi nu også skal sige, at internet lageret, har en del flere.

Tilbage til historien. Butikken har haft åben i lidt over en time, og regner egentlig ikke med, at jeg behøves være nervøs, for de har solgt alle deres tv.

Spørger så ekspedienten og får svaret "Vi har ikke flere til den pris"
Jeg svare bare "Ja det er flot hva?" og går min vej, pisse irriteret, fordi min mistanke går på, at han lyver.

Et par timer senere, hjemme i sofa´en, går jeg ind på deres hjemmeside, fordi jeg vil lige vil prøve deres kundeservice, og høre om de har flere til den pris andre steder.

Ser så tilfældig, at den også er på nettet til samme pris.
Lager status er 100+. Så jeg tænker pyh, og sender en tanke til den stakkels medarbejder, som jeg blev sur på, måske talte han sandt alligevel?

Jeg tænker så, jeg lige vil vente med at bestille til i aften, da jeg har bedre tid der.

Jeg har så lige været inde på deres hjemmeside, for at bestille den, og kan se den er helt fjernet fra siden.

Jeg har dog et direkte link, men går jeg ind på den, står den til den gamle pris, altså knap 2000kr mere.


Konklution, jeg mistænker dem stærk for at snyde. Tror simpelthen ik på, at de har solgt så mange, på så kort tid. Så mange køber heller ik nyt tv i 10.000kr klassen her i Danmark.

Jeg må prøve at kigge igen imorgen, og hvis det ikke er tilbage, ringer jeg til deres kundeservice, og høre hvad der går galt.

Er der andre af jer, som fik samme skuffelse idag? Eller var jeg den eneste?

Syntes det er pænt skod af Elgiganten, hvis det er måden de føre butik på, de var klar til at sælge mig tv´et til dem gamle pris i butikken, og hvis jeg ikke ville det, havde de da en masse andre i 10.000kr klassen jeg kunne få.

Hvad mener i om det her? Er det bare mig der er helt galt på den?



Ekstra:

Her er det Direkte link til fjernsynet på deres hjemmeside.
http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... -ue46d8005
Jeg kan i hvert fald ikke finde det inde på elgigantens hjemmeside mere, og slet ikke til de 9999kr, som de reklamerede med.
Af Darthpox
#156022
Jeg ringede idag kl. 15.00 til deres kundeservice for at blive oplyst om de havde flere af deres 46" 8005 til 9999 fra deres avis. Dette kunne han ikke oplyse mig om og henviste mig til at jeg kunne tage ud i en butik og høre.

Han sagde så at han havde et tilbud på samme fjernsyn med samme tilbehør samt et vægopslag til 10.700. Jeg sagde så at det godt kunne være interessant hvorefter han sagde, hæng lige på i 2 sekunder.

Han vendte så tilbage og sagde at han desværre ikke kunne lave dette tilbud alligevel da det var udsolgt. Herefter finder jeg ligeledes ud af at de har masser af TV'et men ikke er villige til at sælge dem til den pris.

Så ja, det må internt have besluttet at det kun skulle være de 800 stk de ville sælge til den pris og herefter vælge at sige det er udsolgt, med mindre man er villig til at betale 2000 ekstra.
Af leff
#156023
Måske. Men alligevel 800 fjernsyn til 10.000kr stykket, er det ikke lige at overdrive lidt, hvis man påstår man kan sælge det på under en dag?
Er klar over de har mange butikker og en internet butik, men stadigvæk.

Sjov de sagde til dig, at de ik kan kunne sælge dem.
Jeg var et klik fra at købe dem på internettet klokken 15:30. Havde trukket til kassen, og manglede kun at gi kreditkort info, hvorefter der lige kom noget i vejen.
Satme en skam jeg ik nåede det.
Af leff
#156026
Lille update, har lige snakket med deres kundeservie.
Som ik kunne hjælpe med at oplyse, om der var flere tilbage i nogen af butikkerne.
Spurgte så indtil hvorfor den var taget af deres hjemmeside, hvortil han svarede, at man kun ku få den som en pakke pris derinde, altså incl vægopslag gætter jeg på, men det var stadig den gamle pris.
Sagde så jeg havde set den tidligere, til 9999kr, på hjemmesiden, hvortil han svarede, at den er udsolgt så, sagde så at de skrev, at der var over 100 på lager. Her tøvede han så lidt, og svarede efter en lille pause, at den var udsolgt så.
Helt ærlig. Det stinker langt væk af snyd det her. Jeg går nu igang med at ringe rundt for at finde tv´et i en af butikkerne, selvom jeg tvivler.
Af Darthpox
#156030
Ja det virker lidt mærkeligt og elgiganten er ikke ligefrem verdenskendt for at have rent mel i posen. Hvis jeg var dig, ville jeg skrive en mail til deres kundeservice med reference til deres ledelse omkring dette.

Men det er kun starten på Januar udsalget, så der skal nok komme rigeligt med muligheder for at erhverve sig et godt TV til rimlige penge.

Jeg selv er nok gået helt væk fra dette TV og er bevæget mig over imod Sony's 920/923 model eller Phillips 9706 model.

Held og lykke med købet
Af alexander
#156033
Jeg kan oplyse om at jeg var i elgiganten i viby og at de stadig havde prisskiltet fremme på det tidspunkt (kl 1630. var selv lige inde at lure, og fik øje på det gode tilbud.
Af leff
#156034
Man kan åbenbart ikke ringe rundt og spørge, om der er nogen som har den.
Så kørte ned i butikken i håbet om, at de vidste det.
Den er åbenbart udsolgt i hele landet. Og altså helt udsolgt, ikke noget med, at jeg ku få den til den gamle pris.

Tror også jeg skriver en lille mail til dem.

Det hele virker sgu for mærkelig.
Især når kundeservice fortæller, at de kan lave et helt nyt tilbud med et vægbeslag, til den gamle pris, selvom han lige har sagt de har udsolgt.
Af LIMO
#156039
800 stk. på ikke en gang en dag. Det lyder godt nok utroligt. Har i øvrigt lige netop set tv-reklamen for tilbuddet på TV2 ....
Af leff
#156041
Har sendt dem en lang klage mail, hvor jeg forklare situationen, som jeg håber de kan forklare, gerne med detaljer. :)
Af Mb88
#156048
Da jeg var i elgiganten kl 12:30 i Holbæk idag fik jeg samme svar "totalt udsolgt" synes godt nok også det lyder mystisk :o
Af steffenj
#156059
31 butikker ca. 25 skræm hvis de var lige fordelt på alle butikker, hvilket de nok ikke er. Men det vel ikke så urealistisk at de har solgt så mange når i selv nævner prisen er 2000,- kr billigere end alle andre steder.
Af leff
#156063
Jeg var der ned, da de havde haft åben i lidt over en time. Der var der allerede udsolgt i butikken her, men de ku godt sælge den til den gamle pris.
Virker sgu vildt, hvis der er 25, som allerede har været nede og købe fjernsynet der. Koster trods alt stadig 10.000kr, vi er i slutningen af december, og så på en alm arbejds dag..

Men ja, ved det virkelig ikke, syntes bare det virker helt vildt, hvis de har solgt 800, inden 12.30.
Af steffenj
#156066
Tror nu også kun det er deres større butikker der har haft 25, det jo bare en gennemsnits lager beholdning. Man må jo gå ud fra de er fordelt rundt i forhold til hvad butikkerne sælger for. Skærmen er bare hypet så meget og de fleste folk snakker jo om smart tv. Det jo lige før hver 2/3 tråd her inde er om 8005. Har været til deres udsalg d. 27 før, og de trækker jo rigtig mange kunder ind sådan en dag, så syntes ikke det lyder urealistisk. Men det jo svært at spå om.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#156080
Jeg kan se at deres køtilbud også kan købes online, så måske er de 800 totalt inkl netbutikken også?