Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MuGGies
#154830
Hey Allesammen

Syntes her på sidste der er kommet meget kritisk af bl.a E-mærket for at være blevet for kommecial bl.a det koster jo mellem ca 3000-10000kr om året.
Trustpilot er jo heller ikke til at stole på eftersom de sletter anmeldelser, ikke rigtige anmeldelser, osv.
Tror ikke rigtig nogen kender til websjop....
PBS er jo mere eller mindre de samme krav som Emærket, men giver det den samme tidlig ?

Tænkte på hvor meget tidlid/betydning ligger i i at forhandleren er Emærket ?


Tænkte på hvor meget tidlid/betydning ligger i i at forhandleren er på trustpilot ?


Tænkte på hvor meget tidlid/betydning ligger i i at forhandleren er på websjop ?


Tænkte på hvor meget tidlid/betydning ligger i i at forhandleren er på PBS ?
Af caxx
#154861
Kan lige fortælle en lille anekdote fra det virkelig liv om trustpilot.

Købte en vare fra en virksomhed, som viste sig at være brugt. Hvis jeg skulle returnere, var det på egen regning, og de havde iøvrigt ikke varen på lager før om 2 uger.
Læste lidt på trustpilot og det viste sig, der var flere negative anmeldelser, om at varer ikke var på lager mv.
Alligevel har de en score på 8.5, hvilket jeg ikke synes på nogen måde er rimeligt med den kundeservice.
Af e-mærket
#155642
Hej MuGGies,

Jeg er glad for, du rejser spørgsmålet.

Da jeg kommer fra e-mærket, vil jeg selvfølgelig undlade at udtale mig om Trustpilot og Websjop.

Med hensyn til PBS, så har de skiftet navn til Nets. Det er en udbredt misforståelse, at ens netbutik lever op til alle lovkrav, hvis Nets har godkendt den. Nets kigger en række forhold igennem, herunder hvad der har med betalingen at gøre, selvfølgelig, men man kan sagtens have en række ulovligheder på sin netbutik, selvom man er godkendt af Nets. Det er altså ikke det samme i praksis som at være e-mærket. Både Nets og e-mærket er vigtige og nyttige for ens netbutik, men dækker to forskellige områder.

Nu kan dét, du skriver om en del kritisk, sagtens hidrøre de andre, Trustpilot og Websjop, i stedet for e-mærket, sådan som du formulerer det. Andet ville undre mig, for vi har kun mærket meget lidt kritisk og selvom det selvfølgelig altid er utilfredsstillende, bliver det svært helt at undgå. Vi er også kun glade for kritik, når der kommer noget, hvis det er konstruktivt, for på den måde kan vi forbedre os og skabe et endnu bedre e-mærke. :) Vi har til gengæld fået meget ros for mange af de tiltag, vi har lavet, herunder radiokampagne og kampagne for de helt små netbutikker (vi kalder den iværksætterkampagne).

Faktisk har vi i dette efterår fået flere ansøgninger til e-mærket end nogensinde før i vores historie og tallene fra Dansk e-handelsanalyse viser, at e-mærket er vigtigere for forbrugerne end nogensinde før (og det vigtigste af alt, når de besøger en ny netbutik!), så vi synes, rigtig meget går godt. Da en række A/B splittests samtidig viser, at konverteringsraten stiger, hvis man har e-mærket og bruger det rigtigt, har vi et e-mærke med meget stor værdi for både netbutikker og forbrugere, hvilket i bund og grund er det, det drejer sig om. Det er en win-win. :) Nogle af undersøgelserne kan ses her:
http://www.emaerket.dk/bliv-e-maerket-h ... elser.aspx

Vi kan dog sagtens forbedre os og det arbejder vi hårdt på, så i det kommende år vil man se et endnu stærkere e-mærke. :)

e-mærket er god kundeservice, for det fortæller med et enkelt mærke, hvad kunden ellers skulle bruge masser af tid på at undersøge på den enkelte netbutik. Det bliver altså nemt og bekvemt for kunden at handle i netbutikken og det er om noget grunden til, at forbrugerne handler online. Derfor giver det også god mening, at e-mærket øger konverteringsraten. :)

Med venlig hilsen,

Jesper Arp-Hansen,
Salgschef
e-mærket
#155662
caxx skrev:Købte en vare fra en virksomhed, som viste sig at være brugt. Hvis jeg skulle returnere, var det på egen regning, og de havde iøvrigt ikke varen på lager før om 2 uger.
Læste lidt på trustpilot og det viste sig, der var flere negative anmeldelser, om at varer ikke var på lager mv.
Alligevel har de en score på 8.5, hvilket jeg ikke synes på nogen måde er rimeligt med den kundeservice.
trust pilot har, selvom de har mange bruger indlæg, taget 90% af deres vurderinger fra andre websites. deriblandt bruges alle de vurderinger som edbpriser.dk har brugt, og som havde ry for at kunne udfyldes af en robot, så forretninger fik gode anmeldelser.

så når trustpilot giver netshops en god karakter skal man altså så også huske deres egne vurderinger vejer mindst i procenten og resten kan eller er robot udfyldt eller måske så langt som tyvstjålen fra andre websites som bruger vurdering af sites.

så dem vil jeg ikke give meget for. de skal 100% tages med lav optimisme om reelle indslag. trustpilot er til , for butikskæderne og vil butikkerne have negativ omtale fjernet er det kun et spørgsmål om pris og aftaler.