Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af nikolajb
#146208
Er der nogen, som har erfaring med køb af TV i HiFi-klubben? Jeg overvejer 46D6505 derindefra, og det kan fås til 7.999 (som medlem) hos dem, mod 8.900 hos Wupti. Normalt foretrækker jeg at købe elektronik på nettet for at få 14-dages returret, men her er der jo en besparelse, der er til at tage og føle på?

At man skal oprettes som medlem virker lidt som noget pjat for mig, men hvis det bare betyder at man må leve med noget spam fra dem, kan jeg godt leve med det.
Af Mysen
#146210
Du kan jo købe på deres hjemmeside. Så gælder returretten også.
Af caxx
#146213
Jeg har selv købt UE40D6505 på hifi-klubbens hjemmeside. Ang. medlemskab synes jeg egentlig bare, det er en fin service, samtidig får du også 6 måneders ekstra garanti, dvs. 2 år og 6 måneder i alt.
Af Rene
#146217
dem som arbejder i hifi klubben, ved også hvad de snakker om. (bare ikke altid man er enig med dem ) :-) købte mit samsung 8005 i hifiklubben i køge. fik det dagen efter jeg bestilte det i butikken :-)
Af Remmerboy
#146246
caxx skrev:Jeg har selv købt UE40D6505 på hifi-klubbens hjemmeside. Ang. medlemskab synes jeg egentlig bare, det er en fin service, samtidig får du også 6 måneders ekstra garanti, dvs. 2 år og 6 måneder i alt.
husk at det er garanti og ikke bare reklamationsret
Rene skrev:dem som arbejder i hifi klubben, ved også hvad de snakker om. (bare ikke altid man er enig med dem ) :-) købte mit samsung 8005 i hifiklubben i køge. fik det dagen efter jeg bestilte det i butikken :-)
alle sælgere, inkl hifiklubben, skal man tage med en gran salt. der var jo den der hdmi episode.
hifiklubbens sælgere var villige til at sælge deres egen mor, for at overbevise kunden om at det giver bedre billed, at have en 2m hdmi kabel til 800kr end en på 50kr.
men efter det kom på tv, har de nu skiftet holdning
Af Rene
#146277
Remmerboy skrev:
caxx skrev:Jeg har selv købt UE40D6505 på hifi-klubbens hjemmeside. Ang. medlemskab synes jeg egentlig bare, det er en fin service, samtidig får du også 6 måneders ekstra garanti, dvs. 2 år og 6 måneder i alt.
husk at det er garanti og ikke bare reklamationsret
Rene skrev:dem som arbejder i hifi klubben, ved også hvad de snakker om. (bare ikke altid man er enig med dem ) :-) købte mit samsung 8005 i hifiklubben i køge. fik det dagen efter jeg bestilte det i butikken :-)
alle sælgere, inkl hifiklubben, skal man tage med en gran salt. der var jo den der hdmi episode.
hifiklubbens sælgere var villige til at sælge deres egen mor, for at overbevise kunden om at det giver bedre billed, at have en 2m hdmi kabel til 800kr end en på 50kr.
men efter det kom på tv, har de nu skiftet holdning
du har ret i at man skal tage sig i agt overfor sælgere også i hifiklubben.
Af Supergris
#146289
Ja, avancen er meget stor på kabler, så man forstår godt, de gerne vil sælge deres produkter frem for, at man kører et smut i Harald Nyborg.
Var også ved at gå bagover, da jeg havde købt et eksemplar af What Hifi, hvor der var et lyn review af et hdmi-kabel, og de konkluderede, at dette kabel gav et bedre billede...
Af nikolajb
#146296
Remmerboy skrev:alle sælgere, inkl hifiklubben, skal man tage med en gran salt. der var jo den der hdmi episode.
hifiklubbens sælgere var villige til at sælge deres egen mor, for at overbevise kunden om at det giver bedre billed, at have en 2m hdmi kabel til 800kr end en på 50kr.
men efter det kom på tv, har de nu skiftet holdning
Jeg kom en del i HFK tilbage i 90'erne, og oplevede rigtigt god service dengang fra "rigtige" Hi-Fi nørder. Sidenhen er mit indtryk af dem dalet væsentligt, ligesom deres udvalg på lydsiden ikke ligefrem er, hvad det har været. Men så længe de ikke er værre end de øvrige spillere på markedet overvejer jeg da seriøst at kigge forbi - og så overveje, om ikke de 75,- til fragt er givet godt ud...
Af Snurrerundtlyd
#146338
nikolajb skrev:Men så længe de ikke er værre end de øvrige spillere på markedet overvejer jeg da seriøst at kigge forbi - og så overveje, om ikke de 75,- til fragt er givet godt ud...
Hvilke 75,- kroner til fragt?
Hvis jeg forsøger at bestille 46D6505 på Hi-Fi Klubbens hjemmeside så er fragten gratis, medmindre man vælger Lørdags-omdeling som koster 100 kr. ekstra.
Af Kajs Bodega
#146799
Som caxx også skriver, så får du som medlem, også ekstra 6 måneders reklamationsret på alle dine produkter, hvilket jeg vil mene er det månedlige nyhedsbrev værd ;)
Af Bjarne Lauridsen
#146865
Kan kun anbefale Hi-Fi Klubben. Super service og rigtig gode medlemspriser.

Men blev noget overrasket over at de ikke har returret/ombytningsret overhovedet, hvis man køber i en af deres fysiske butikker.

Da prisen er ens på deres webshop og i butikkerne, vil jeg til enhver tid handle på deres webshop og få de 14 dages returret.
Af Mysen
#146866
Returretten er nævnt i købeloven, men gælder kun ved internethandel. At elgiganten så yder det ved alm. handel er bare ekstra service, men derfor er det jo ok, at hifiklubben ikke er med på den vogn, når de ikke behøver det.
Af Kajs Bodega
#147187
Mysen skrev:Returretten er nævnt i købeloven, men gælder kun ved internethandel. At elgiganten så yder det ved alm. handel er bare ekstra service, men derfor er det jo ok, at hifiklubben ikke er med på den vogn, når de ikke behøver det.
.. Man kan dog bare undre sig over, hvorfor de ikke har valgt at være med på den vogn. Specielt på et marked i dag hvor kundeservice, og herunder også ombytningsret, er essensielt for succesrige virksomheder.

Ydermere er det også forundrende, at de på den måde "tvinger" deres kunder til at handle via deres hjemmeside i stedet for de fysiske butikker. :s
Af Maestroelite
#147190
Kajs Bodega skrev:
Mysen skrev:Returretten er nævnt i købeloven, men gælder kun ved internethandel. At elgiganten så yder det ved alm. handel er bare ekstra service, men derfor er det jo ok, at hifiklubben ikke er med på den vogn, når de ikke behøver det.
.. Man kan dog bare undre sig over, hvorfor de ikke har valgt at være med på den vogn. Specielt på et marked i dag hvor kundeservice, og herunder også ombytningsret, er essensielt for succesrige virksomheder.

Ydermere er det også forundrende, at de på den måde "tvinger" deres kunder til at handle via deres hjemmeside i stedet for de fysiske butikker. :s
Det passer nok ikke helt.

Jeg har da selv snakket med min lokale hifiklub om ombytning i forbindelse med problemer som man ikke kan leve med, f.eks clouding eller buzzing som ikke i sig selv er en fejl (Ifølge producenterne).

Måske ikke ligefrem bytte den samme model hele tiden indtil man er tilfreds, men vi snakkede om at hvis man f.eks synes en model havde for meget buzzing så bytte til et andet mærke eller en LED.

Alt i alt kommer det nok meget an på selve butikken.