Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#134971
Hej i forumet.
Jeg er overbevist om der nogle saglige mennesker med noget viden, jeg kan benytte i en ellers "kedelig" sag.

Jeg står i den trælse situation, at jeg i ugens løb, fik smadret mit ellers kære stilrene tv.
Tv'et er et Amoi 32" som er købt i elgiganten.
http://avforum.no/avnytt/showproduct.ph ... /11/page/1
Jeg har tegnet en tryghedsaftale med elgigantens skade center - og får også ret i min "sag".
De siger så, at de vil give mig et funktionsmæssig TV.
Tvet er købt efter design og ikke teknisk kunden. Så jeg er blevet spidset af med et lowend japansk møg tv.
Jeg gav 14.999 (ved det mange penge) for mit 32" og nu vil de spidse mig af med et tv til 2400.- blot fordi teknikken er ens.
Designet har vundet flere priser og var anerkendt som en feinchmaker brand.
Jeg ville mene, at dens primær funktion dette tv havde, VAR design.

Hvordan skal jeg forholde mig til dette.. ?
Jeg går jo heller ikke ud og køber en BMW, bliver total smadret og ender med at få en Suzuki swift af forsikringen.

Gode råd modtages med kyshånd.
Af THM
#134974
vil mene at når man køber et design tv, har man også krav på at få et design tv i erstatning. kort og godt, ellers er sådan en forsikring jo ikke noget værd.
det svarer jo til at købe et beovision 10 og få en samsung i erstatning ::l
Af steffenj
#134985
Tror det svære ikke forbrugerklagenævn nævnet tager sig af forsikringssager, skal vel gennem forsikrings anke nævnet?
Af kanonkongendk
#134987
Jeg kunne selveføglig slå på jeg har ret til tilsvarende tv.

Men synes generelt sagen ligger på vippen, da det åbenbart er en vurderings sag hvad "smag" er.

Kunne være fedt med noget konkredt, til at knalde i hoved på de inkompetente services medarbejder, Elgiganten render rundt og har ansat.

De har tilbudt mig sådan et her:
http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/ ... 2C355.html

"Problemet" som de nævner er, at det SKAL være et LCD tv og der bliver ikke solgt særlig mange LCD tv i elgiganten mere i 32" klassen. Det er 37" eller LED
Prisen var ikke faktoren sagde han.

Jeg havde forventet at få et tv i designer klassen - eller et tv af samme model. Jeg har betalt for en forsikring på nettop dette tv.
Af kanonkongendk
#134988
Nå - Jeg har snakket med happycare / tryghedsaftale.dk
Jeg har fået muligheden for at lave en indsigelse hos dem. Jeg skal skrive mit syn på sagen, samt finde et alternativ til en model jeg selv finder rette.

De har kørt so far, på det de tekniske detaljer der afgørende.
Derfor jeg lidt søgte efter noget, hvor man kunne dokumentere at design er en del af det..

Vil dog nævne, det ikke er forsikringgiveren som er modvillig. Det Elgiganten der sammeligner modellerne.

Forsikringen kunne godt forstå, at jeg selvfølgelig ikke ville tage til takke med billig bras - når forsikringen er tegnet på mit tv eller tilsvarende.
Jeg pointerede kraftigt, at så kunne de i realiteten erstatte mit tv af væsentlig dårligere kvalitet, dagen efter købet, hvis skaden var sket dengang.

Må indrømme at jeg aldrig nogensinde kan anbefale Elgigatens forsikringer igen 1799.- er en mærkbar pris for en forsikring.!. Fremover bliver det over indboet 7-9-13
Af steffenj
#134990
Nej det er jo typisk ikke forsikringen der udvælger produkter til erstatning, de har vel ikke rigtig nogen ansat med kompetencerne til at gøre dette. (siger ikke Elgiganten har) men jeg tror bare du skal prøve at sende en skriftlig klage eller noget i den stil da en tyrkisk produceret bambus skærm fra Samsung næppe er på højde med amoi selv om det er en gammel model. Dit tv har jo ogaå usb så vidt jeg husker har c355 vist ikke? (kun til sw update) det vel også en funktion?
Af kanonkongendk
#134992
steffenj skrev:Nej det er jo typisk ikke forsikringen der udvælger produkter til erstatning, de har vel ikke rigtig nogen ansat med kompetencerne til at gøre dette. (siger ikke Elgiganten har) men jeg tror bare du skal prøve at sende en skriftlig klage eller noget i den stil da en tyrkisk produceret bambus skærm fra Samsung næppe er på højde med amoi selv om det er en gammel model. Dit tv har jo ogaå usb så vidt jeg husker har c355 vist ikke? (kun til sw update) det vel også en funktion?
He jo, det der noget om mht. usb. yderligt mangler der PiP funktion, som jeg ofte benyttede.
Men det den samme svale om hver gang man skal have noget forsikret vil alle selskaberne glædeligt tage imod ens penge, men lige så snart man så har brug for dem så holder de så godt fast i pengene at man skulle tro det var løgn.

havde dog aldrig troet at reklamation i en fysisk butik skulle være så ringe.!
Af steffenj
#134993
Jeg kan godt følge dig. Men det er også svært at sidde og behandle sådan en sag vis man ikke kender amoi's tv, ved ikke om den pågældende medarbejder der har taget sig af din sag kender det, men det er jo meget specielle modeller med dansk design der blev sendt på gaden den gang i 2006/2007 (tror jeg nok det var) og det var jo en rigtig god kvalitet og funktions mæssigt meget fede tv den gang. Det er nok lidt svært at forklare dem, men jeg håber da at du kan finde en kompetent medarbejder der har mulighed for at hjælpe dig. :o)
Af kanonkongendk
#134994
^^ tak tak, må være en i deres koncern som bar har lidt teknisk indsigt.
Af Cutter
#135014
Jeg syntes du skal tage ned i Elgiganten, finde et Tv med en pris tæt på det oprindelige beløb, og så finde en medarbejder/bossen fra radio/tv og fortælle ham alt om sagen og at du har fundet et andet Tv, som du vil-(og har krav på) tage med dig hjem den selv samme dag!
Af steffenj
#135020
Cutter du tager helt fejl der. Det jo i forhold til de forsikrings vilkår han har fået da han købte skærmen og i forhold til det mener jeg der står du har ret til et tilsvarende produkt teknik mæssigt. Dvs de funktioner tv'et har størrelse osv. Så den er nok lidt mere kringlet end som så. Nu har jeg selv prøvet at kæmpe med zepto computer i 3 måneder i en ligende sag for et års tid siden.