Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JesperAndersen
#134696
Riverking skrev:
jesper1980 skrev:Ok hvis det virkelig er rentefrit i hele løbetiden og ingen administrationsomk. m.m., beklager jeg min udtalelse.. Men om ikke andet tror jeg ikke at du kan gøre brug af lånet til webshoppen.
Det er som sagt for at få gang i handlen, efter en lidt sløj start på året, så at sælge ekstra nedsatte varer på nettet, set i forhold til deres butikker, med penge de selv låner dig, kan ikke være den store fidus
Enig, det er for at få handlen sat i omdrejninger. Og er temmelig sikker på at det ikke kun er Elgiganten som giver kredit - har en gang hørt at leverandører i visse tilfælde giver forretningen/forretningerne ekstra lang kredit, da de jo også har en interesse i af der bliver solgt flere varer. Og tænker at Elgiganten - som jo er en "major player" - har forhandlet sådanne aftaler hjem med mange af de store leverandører.

MVH
Af Jodle
#134822
Der er to aktører indeover her. El-Giganten og Ekspresbank. Hvis der et underskud i en handel i blot det ene led, så vil der - i min optik - være tegn på dårlig købmandsskab. Så uanset hvad, tror jeg nu at begge led vil tjene på det. Avancen vil blot være mindre. Jeg nægter simpelthen at tro på andet!



Bortset fra det, så har jeg faktisk bestilt et 50" Pana G30 til 13 jern hos min lokale Expert-mand. Det kommer d. 7 april. Prisen vil nok lynhurtigt falde lidt efter det er kommet på markedet, men det er en anden historie... :)

Da jeg har en Synology NAS 411j, vil jeg gennemteste modellens DLNA-funktion og jeg skriver derefter om mine erfaringer i et passende forum herinde. Jeg synes, at DLNA-teknologien har ufortjent lidt fokus, og det har været svært for mig, at finde informationer om dette vedr. de forskellige modeller, jeg ellers har haft kig på (og jeg har kigget på G20, PK950, 7705 og nu G30). En god mediastreamer i TVet, der er i stand til at knække mange codecs udover mpeg2 og 4, er alfa-omega for mig da mine 5-6 hyldemeter dvd-film skal ligge på min NAS.
Jeg regner med at der går 1-2 uger efter modtagelse før jeg giver lyd fra mig.



EDIT 4. april:

Jeg bliver nødt til at skrive det:

El-giganten - "det er dumt at betale for meget." ;)
Af klaus79
#135312
Jodle skrev:
Jeg bliver nødt til at skrive det:

El-giganten - "det er dumt at betale for meget." ;)
Ahahaha, morsomt. De siger det jo selv.
Af Waade1234
#135328
Den kampagne er da gået mig over hovedet, hvor kan man finde den, virker som om jeg er for sent ude...
Af Jodle
#135477
Waade1234 skrev:Den kampagne er da gået mig over hovedet, hvor kan man finde den, virker som om jeg er for sent ude...
Den stoppede i slutningen af marts.
Af macbane
#136249
Den var god nok! Har man overlager er det en anden måde at give folk rabat på for at tage f.eks et tv med under armen. De tabte penge på det, men har forhindret at de brændte inde med et kæmpe overlager af f.eks tv, når nu der snart kommer nye modeller.

Jeg ved ikke hvor effektivt det var for dem, men ok tænkt, når nu man har en udfordring der hedder 78000 tv på lager.
Af Riverking
#136251
macbane skrev:Jeg ved ikke hvor effektivt det var for dem, men ok tænkt, når nu man har en udfordring der hedder 78000 tv på lager.
Hvor får du dette tal fra - er det gætterier eller ??
#138970
Elgiganten kører nu igen deres tilbud med rentefrie lån gennem Expressbank. Og da jeg står og mangler et godt TV er det god timing. Men jeg er ingen ekspert ud i TV'er og ved ikke hvad jeg skal vælge.

Krav:
Det skal købes hos Elgiganten til maks 9.000 som varehus-pris.
Det skal hovedsageligt bruges til PS3, film og fodbold.
Det skal være minimum 42" og skal stå i stuen.
Lettilgængelige HDMI-indgange er vigtige, da jeg kommer til at koble min bærbare til en del...

På forhånd tak :) Og håber det er ok jeg kører videre i en gammel tråd...
Af purtsak
#139151
jeg har været i elgiganten idag deres rente fri lån er da fis deres samsungs 64 står til ca20999kr men de vil have ca 26000kr for hvis det skal være igennem deres såkaldte rentefri lån jeg tænkte nok det var for godt til at være sandt ;;)
Af noxity
#139164
Det kræver ikke særlig meget rotation i hovedet, før man kan regne ud at der må være en eller anden hage ved det.

Som purtsak rigtigt siger, så gælder tilbudet kun på deres normalpriser, og her er de altid ikke billige! Tilbudet gælder altså ikke på deres "Internetpris".

Så det betyder i langt de fleste tilfælde at du vil skulle betale mere for selve varen ved at vælge et rentefrit lån, og så er det jo ikke længere gratis.

Det er det samme B&O gør når de reklamerer med man kan købe alle deres produkter rentefrit. Siger du ja tak til dette tilbud, så accepterer du samtidigt den vejl. pris, og i B&O's tilfælde er den vejl. pris MEGET vejledende. Du kan således uden problemer få meget store rabatter, hvis du altså betaler kontant.
Af purtsak
#139174
selv på deres reklame avis står der HELT UDEN OMKOSTNINGER det er jo ikke rigtigt når det er ca 5000kr dyrere det er sgu ikke godt nok elgiganten !:(
Af Mysen
#139210
purtsak skrev:selv på deres reklame avis står der HELT UDEN OMKOSTNINGER det er jo ikke rigtigt når det er ca 5000kr dyrere det er sgu ikke godt nok elgiganten !:(
de drejer jo helt lovligt ordene for at manipulere kunden. Det KOSTER ikke 5000 kroner at købe med et rentefrit lån. Man SPARER bare 5000 ved at lade være.

Jeg så en lignende, men værre ting i Merlin engang, da den stadig eksisterede som fysisk butik. De sendte en reklame ud, hvor halvdelen af bladet var kontantpriser med rabat. Halvvejs inde i bladet vendte tingene på hovedet, og man var nået til afbetalings"tilbudene".
Her kunne man få de samme varer, dog uden rabat, og så kunne de afbetales billigt over en periode. Normalprisen på tingene var bare 25-50% højere end normalprisen i kontantkøbssektionen.
Man skulle ikke blot betale renterne; man missede også rabatterne og prisen var højere... - I samme reklame. Tsk tsk.
Af purtsak
#139222
jeg har været inde på trust pilot og give dem en stjerne for det fup nummer :o
Af Mbendtsen
#139237
Det er vel kun de produkter der er mærket med internetpris, hvor der er en forskel, jeg kunne ihvertfald ikke finde prisforskel på deres apple produkter, dvs inet og butiks pris er den samme.