Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af kerovan
#132279
Ja det er sku en fornuftig pris må man sige.

Dog ser det ikke ud til at være 'n' versionen, ved ikke lige hvor meget det egentlig betyder, udover lidt garanti halløj måske.

Men prisen er sku rigtig lækker, der er seriøst meget tv for pengene.

Og jeg står heldigvis at skal have mig et nyt tv, og har kig på Samsung PS50C7705 eller LG 50PK950(n)
Og prisen på Samsungen forhindre mig nok desværre i at vælge LG'en, selvom det også er et rigtig lækkert tv.

Men nu må vi se, kan være prisen på samsung'en lige falder en lille smule mere inden jeg beslutter mig :p
Af Colt
#132281
Syntes dog deres pixel politik med vi skal op på hele 4 døde pixels før de ser det som en fejl er skræmmende når det ikke er en nordic model..

+ ingen er på lager i hverken Norge / Swe / DK..

Men ellers så klart ja :) meget tv for pengene..
Af Jodle
#132302
Glimrende tilbud! Tak for linket.

Under specs står der, at apparatet understøtter MKV, DivX, DivX HD, H.264, MPEG-4 og MPEG-2. Er der nogen der ved om det primært er på usb-indgangen eller også over dlna? Det er ret vigtigt for mig, at jeg kan afspille disse formater over dlna udover mpeg2. :)
Af ok_karma
#132320
Colt skrev:Syntes dog deres pixel politik med vi skal op på hele 4 døde pixels før de ser det som en fejl er skræmmende når det ikke er en nordic model..

+ ingen er på lager i hverken Norge / Swe / DK..

Men ellers så klart ja :) meget tv for pengene..
Som jeg kan forstå det, så er der ikke nogen forskel på pixelgarantien mellem en "-n" og "ikke-n" model. LG nordic lever op til ISO 13406-2 klasse 2 standarden, ligesom de europæiske modeller, så forskellen er umiddelbart at LG nordic laver on-site service, mens en reklamation på den europæiske udgave skal returneres til forhandleren. For mange er det ganske besværligt med et 50" tv, men skulle uheldet være ude, så tror jeg det i dette tilfælde er prisforskellen værd at risikere omkostninger til en fragtmand (et par gange endda ;) )

Jeg er dog lidt i tvivl om hvordan ex. tuneren og div. online services (LG netcast, software opdateringer mm) fungerer på det danske net - om der er nogle begrænsninger dér. Men igen, skulle dette være tilfældet kan jeg uden problemer returnere tv'et inden for de 14 dages returret :)

Glæder mig...
:p
Af mhca
#132330
ok_karma skrev:
Colt skrev:Syntes dog deres pixel politik med vi skal op på hele 4 døde pixels før de ser det som en fejl er skræmmende når det ikke er en nordic model..

+ ingen er på lager i hverken Norge / Swe / DK..

Men ellers så klart ja :) meget tv for pengene..
Som jeg kan forstå det, så er der ikke nogen forskel på pixelgarantien mellem en "-n" og "ikke-n" model. LG nordic lever op til ISO 13406-2 klasse 2 standarden, ligesom de europæiske modeller, så forskellen er umiddelbart at LG nordic laver on-site service, mens en reklamation på den europæiske udgave skal returneres til forhandleren. For mange er det ganske besværligt med et 50" tv, men skulle uheldet være ude, så tror jeg det i dette tilfælde er prisforskellen værd at risikere omkostninger til en fragtmand (et par gange endda ;) )

Jeg er dog lidt i tvivl om hvordan ex. tuneren og div. online services (LG netcast, software opdateringer mm) fungerer på det danske net - om der er nogle begrænsninger dér. Men igen, skulle dette være tilfældet kan jeg uden problemer returnere tv'et inden for de 14 dages returret :)

Glæder mig...
:p

Returneringen til reparation i forbindelse med en garantisag skal betales af forhandleren / producenten. Du kan risikere selv at skulle lægge ud, men hos mange forhandlere kan man bede dem om at sende en returlabel til pakken. Uanset hvad, så skal producenten dække udgifterne.
Af ok_karma
#132331
mhca skrev: Returneringen til reparation i forbindelse med en garantisag skal betales af forhandleren / producenten. Du kan risikere selv at skulle lægge ud, men hos mange forhandlere kan man bede dem om at sende en returlabel til pakken. Uanset hvad, så skal producenten dække udgifterne.
Ja, det har du vel egentlig helt ret i - så det er jo højst besværet og evt. udlæg man risikerer! 8)
Af Colt
#132332
Jodle skrev:Glimrende tilbud! Tak for linket.

Under specs står der, at apparatet understøtter MKV, DivX, DivX HD, H.264, MPEG-4 og MPEG-2. Er der nogen der ved om det primært er på usb-indgangen eller også over dlna? Det er ret vigtigt for mig, at jeg kan afspille disse formater over dlna udover mpeg2. :)

Det er præcis det samme mellem USB og DLNA!

Så det er dejligt!
Af Colt
#132333
Hvis du læser inde på dustinhome's hjemmeside under deres reperationer og service på LG.. Så står der meget tydeligt at det er 4 pixel fejl der skal til før der er tale om en "fejl"

Hvilket er langt over Nordic.. Da de lover pixel garanti..



Her er et link:

http://www.dustinhome.dk/DynamicPage.as ... ageID=1306

Vil da påstå at jeg ville blive ret tæt af et tv med 3 pixel fejl som ikke gik under garantien fra forhandleren.. :)

Men jah ringer også til dem mandag og hører præcis hvad de dækker når nu det ikke er en nordic...
Det er lige godt 1000kr man sparer.. Om det så er en fragtmand værd tror jeg du skal slå op på nettet.. De tager gerne en 1200-1500 pr 50'' hvis den skal over sundet..
Af ok_karma
#132334
Colt skrev:Hvis du læser inde på dustinhome's hjemmeside under deres reperationer og service på LG.. Så står der meget tydeligt at det er 4 pixel fejl der skal til før der er tale om en "fejl"

Hvilket er langt over Nordic.. Da de lover pixel garanti..



Her er et link:

http://www.dustinhome.dk/DynamicPage.as ... ageID=1306

Vil da påstå at jeg ville blive ret tæt af et tv med 3 pixel fejl som ikke gik under garantien fra forhandleren.. :)

Men jah ringer også til dem mandag og hører præcis hvad de dækker når nu det ikke er en nordic...
Det er lige godt 1000kr man sparer.. Om det så er en fragtmand værd tror jeg du skal slå op på nettet.. De tager gerne en 1200-1500 pr 50'' hvis den skal over sundet..
LG Nordic lover ikke pixel-garanti udover den, som er beskrevet i ISO 13406-2 klasse 2 - Det var i hvert fald det, jeg fik oplyst fra dem og endte med at blive helt afgørende for købet af en ikke nordic model. ISO standardens kl. 2 er lidt mere nuanceret end blot 4 fejl, da det ikke er ligegyldigt hvilke typer fejl der er tale om og hvilken opløsning dit tv kan vise... Jeg håber i hvert fald ikke jeg har fået fat i den forkerte medarbejder hos LG, og han har bildt mig noget forkert ind!?! O-O
Af Colt
#132335
:) jamen du kan jo tydeligt se hvad mit link siger.. Og hvad dustin selv siger...

Og ved med garanti at LG Nordic har pixel garanti.. Skulle du have så meget som 1 død pixel kommer de og besøger dig med nyt panel og skifter det hos dig..


Der vil jeg stadig sige der er en forskel på de oplyste 4 døde pixel hos Dustin.. + man selv skal sende tilbage (på deres regning) Men lad os så sige det er 2 døde.. Og du så benytter din returret.. Så er det på egen regning og du skal selv finde firma der vil sende.. = 1000kr + oven i..

Så jeg siger jeg også syntes det er et rigtig godt tilbud.. Men ville ringe og høre Dustin home præcis hvad de dækker inden for forhandleres 2 års produkt garanti..
Af ok_karma
#132337
Colt skrev::) jamen du kan jo tydeligt se hvad mit link siger.. Og hvad dustin selv siger...

Og ved med garanti at LG Nordic har pixel garanti.. Skulle du have så meget som 1 død pixel kommer de og besøger dig med nyt panel og skifter det hos dig..


Der vil jeg stadig sige der er en forskel på de oplyste 4 døde pixel hos Dustin.. + man selv skal sende tilbage (på deres regning) Men lad os så sige det er 2 døde.. Og du så benytter din returret.. Så er det på egen regning og du skal selv finde firma der vil sende.. = 1000kr + oven i..

Så jeg siger jeg også syntes det er et rigtig godt tilbud.. Men ville ringe og høre Dustin home præcis hvad de dækker inden for forhandleres 2 års produkt garanti..
Jeg har godt set linket, men jeg læser det egentlig ikke som en definitiv politik fra Dustin's side. Der står således også: "I det følgende finder du et udvalg af vore producenters retningslinjer for pixelfejl, samt hvem du skal kontakte i tilfælde af reklamation"

Det er vel også netop producenterne, der sætter retningslinierne i sådanne sager, eller? I dette tilfælde er det så LG - EUR, der følger førnævnte ISO standard.

Men jeg syntes det er vildt interessant hvis LG Nordic rent faktisk har 0-pixel-fejl garanti, men kommunikerer noget andet gennem deres kundeservice - kan du ikke fortælle mig hvor (eller hos hvem) jeg kan finde den garanti henne? Jeg kan ikke finde noget på LG's hjemmeside og er som sagt blevet oplyst noget andet pr. mail?

Returretten koster selvfølgelig, men 1000 kr. vil det for mit vedkommende ikke ende med, da TV'et i givet fald skal til Kastrup - det kan jeg selv klare i bil for under 300 ;) (og det er ikke et tilbud til andre, der skal sende pakker retur ;) )
Af Jodle
#132370
Colt skrev:
Jodle skrev:Glimrende tilbud! Tak for linket.

Under specs står der, at apparatet understøtter MKV, DivX, DivX HD, H.264, MPEG-4 og MPEG-2. Er der nogen der ved om det primært er på usb-indgangen eller også over dlna? Det er ret vigtigt for mig, at jeg kan afspille disse formater over dlna udover mpeg2. :)

Det er præcis det samme mellem USB og DLNA!

Så det er dejligt!
Yay! Så bestiller jeg fandenfiseme det TV! \o/

Et lille sidespørgsmål til dig, Colt;

Kan det også afspille vob-filer uden afbrydelser? Altså hvor det finder alle vob-filer i en mappe og afspiller dem, som en hel DVD?

Ellers er alternativet for mig blot at rippe samlingen derhjemme i et lossless format... :)
Af ok_karma
#132691
Colt skrev::) jamen du kan jo tydeligt se hvad mit link siger.. Og hvad dustin selv siger...

Og ved med garanti at LG Nordic har pixel garanti.. Skulle du have så meget som 1 død pixel kommer de og besøger dig med nyt panel og skifter det hos dig..


Der vil jeg stadig sige der er en forskel på de oplyste 4 døde pixel hos Dustin.. + man selv skal sende tilbage (på deres regning) Men lad os så sige det er 2 døde.. Og du så benytter din returret.. Så er det på egen regning og du skal selv finde firma der vil sende.. = 1000kr + oven i..

Så jeg siger jeg også syntes det er et rigtig godt tilbud.. Men ville ringe og høre Dustin home præcis hvad de dækker inden for forhandleres 2 års produkt garanti..
Lige en kort update - jeg har kontaktet Dustin.dk vedr. pixel-politik og de har oplyst mig at der tolereres 0 defekte pixels på LG's Full HD modeller. :)