5. nov 2010, 12:43
#119592
Vil fortælle her hvorfor jeg er sur på Samsung og aldrig skal have et af deres TV produkter igen (PC monitor er okay )
I november 2007 kunne mit gamle CRT tv ikke mere og jeg ville have mig sådan en fladskærm. Jeg havde en kollega som havde forbindelse til Samsung Concept store i Illum og kunne skaffe mig rabat.
Jeg tog derind som novice på fladskærme, hvilket jeg fortalte ekspedienten, så han måtte vejlede mig.
Jeg forklarede ham at jeg ville have et 32" som skulle være klar til det digitale signal, som jeg fik via kabeltv Yousee. Jeg UNDERSTREGEDE at jeg IKKE ville have flere bokse og fjernbetjeninger når det digitale signal kom.
Han foreslog et LE32R87BD for det var klar til det hele og det bedste de havde på daværende tidspunkt hvis jeg da ikke ville have et plasma tv.
Jeg spurgte til at andet tv, men det afslog han da det ikke havde tuner til kabeltv, så jeg slog til og købte det han forslog.
Med rabat gav jeg ca 8500 for det.
Jeg tog det i brug og var egentlig meget glad men langt fra imponeret. Billede og lyd var jeg godt tilfreds med, men når jeg kørte lyden over musikanlægget oplevede jeg ofte delay. Nu kører lyden direkte fra DVD'en og tv'et skrues ned og så er det acceptabelt.
Jeg syns brugerfladen er dårligt opbygget i menuer og opsætningsmuligheder. Dårligt oversatte danske menuer.
Det værste er dog deres teksttv betjening. En knap til tekst tv, men for at komme ud af teksttv skal man trykke på en anden knap TV/DTV, hvilket jeg nu efter 3 år stadig ikke har vænnet mig til, den er svær at finde uden at skulle kigge på fjernbetjeningen.
Når teksttv har undersider har jeg oplevet MEGET ældre tv'er hvor man bare trykker til siderne med pilene, hvilket er logisk og smart, men ikke på Samsung. Her skal man finde PRE-CH knappen og så bruge den røde og gule knap, det er besværligt!!
Så kom det digitale signal!! Wohoo så skulle der mit TV vise hvad det kunne med endnu bedre billede. Jeg blev skuffet, nedenfor er min mailudveksling med Samsung support som jeg vil lade stå for sig selv:
Jeg må sige at jeg er dybt skuffet. Da jeg købte mit tv, fik jeg at vide at det var helt klar til det digitale signal jeg fik med mit kabeltv fra Yousee.
Nu kan jeg så konstatere at mit tv tilsyneladende kun har DCB-T tuner og ikke den nødvendige DVB-C tuner. Det var hele årsagen til at sælgeren anbefalede mig denne model og at jeg købte den. Jeg købte tv'et i Samsung Concept store for at få den bedste vejledning, da jeg på daværende tidspunkt intet viste om digitalt tv eller om fladskærms tv'er for den sags skyld.
Jeg har på Samsungs egen hjemmeside søgt på mit tv og kan her læse at tv'et har DCB-C/T MPEG4.
Link til jeres egen hjemmeside: http://www.samsung.com/dk/consumer/deta ... fullspec=F
Model Koden på bagsiden af tv'et er som følger: LE32R87BDX/XEE.
Tv'et er købt d. 14/11 2007 i Samsung Concept Store i Illum i København.
Jeg vil spørge om jeg gør noget forkert eller om hvad i vil gøre ved dette problem.
Hvorfor vildleder jeres hjemmeside ved at skrive begge tunere på, når det tilsyneladende ikke er tilfældet, at tv'et indeholder dem begge?
Jeg venter spændt på svar fra jer via telefon eller E-mail
Morten
_____________________________________
Hej
Tak for din henvendelse til Samsung Electronics Nordic.
Dette er en fejl på vores hjemmeside.
Mpeg 4 blev først sat inde på vores fjernsyn 2.halvdel af 2008.
Jeg håber at dette var til hjælp for dig.
Hvis du har nogen yderligere spørgsmål, er du velkommen til atkontakte
os igen.
Med venlig hilsen
Osama Almas
____________________________________________________
Mit nye svar:
Tak for jeres svar. Det er ikke MPEG4 min henvendelse går på.
Det jeg er interesseret i og meget skuffet over er, at der ikke er DVB-C tuner i tv'et som jeg var blevet lovet af jeres sælger.
Han sælger mig denne model ved at overbevise mig om at der IKKE skal købes digitalt ekstra udstyr, da tv'et indeholder den tuner der kan give mig digitalt tv via mit kabel fra Yousee. Sådan ligger landet jo IKKE, da jeg nu kan se at, for at kunne se digitalt kabel-tv er nødt til at investere i en digitalboks indeholdende en DVB-C tuner, hvilket sælgeren som sagt forsikrede mig for IKKE var nødvendigt med dette tv.
Jeg er rigtig glad for mit Samsung tv, men må indrømme at jeg efter at have konstateret denne manglende DVB-C tuner ikke er så imponeret længere. Hvis der som beskrevet i jeres svar er kommet en DVB-C tuner i dette tv på et senere tidspunkt, så må det jo være muligt at få sat en sådan i, især når jeg som tidligere omtalt er blevet lovet af jeres sælger at denne var i tv'et.
Jeg kan se at jeres salgsannoncer stadig reklamerer med at jeres tv er udstyret med DVB-C/T tunere. Som forbruger er dette temmeligt vildledende og direkte usandt hvis der ikke er DVB-C tuner i. Det er temmeligt pinligt for Samsung at I har fejl på jeres hjemmeside og i jeres annoncer tidligere. Men hvis I fortsat bliver ved med at have denne fejl, så må I stramme gevaldigt op!!
______________________________________________
Hey
Tak for din henvendelse til Samsung Electronics Nordic.
Dinfjernsyn har desværre ingen DVB-C (Mpeg 2 og 4) Tuner.
Du kan hverken opgrader, opdatere eller udskifte tuneren.
Du kan købe en boks med indbygget DVB-C Tuner som kan modtage kanalerne
og overfører dem til din fjernsyn.
Jeg har fået tjekket hjemmesiden og det ser ud til at være en fejl. Det
er noteret og sendt videre til en specialist.
Du er velkommen til at ringe til os på: 70 70 19 70 hvis du har flere
spørgsmål.
Jeg håber at dette var til hjælp for dig.
Hvis du har nogenyderligere spørgsmål, er du velkommen til at kontakte
os igen.
Med venlig hilsen
Osama Samsung support
______________________________________________
Jeg gav op, jeg gad ikke mere. Jeg må indrømme jeg var ved at springe i luften og kunne ikke bevare min rolighed længere og var bange for jeg kom til at sige grimme gloser hvis jeg ringede til dem.
Jeg besluttede mig til at jeg ALDRIG skulle købe nogle af deres tv produkter igen og ville fraråde ALLE at gøre det.
Det skal siges at stavefejl og dårlig grammatik ikke er noget jeg har lagt ind i mailen, det står for Samsungs egen regning og var ikke med til at gøre mig mere rolig. Jeg havde opfattelsen af at de ikke engang havde forstået mit problem.
SKOD SAMSUNG!!!
I november 2007 kunne mit gamle CRT tv ikke mere og jeg ville have mig sådan en fladskærm. Jeg havde en kollega som havde forbindelse til Samsung Concept store i Illum og kunne skaffe mig rabat.
Jeg tog derind som novice på fladskærme, hvilket jeg fortalte ekspedienten, så han måtte vejlede mig.
Jeg forklarede ham at jeg ville have et 32" som skulle være klar til det digitale signal, som jeg fik via kabeltv Yousee. Jeg UNDERSTREGEDE at jeg IKKE ville have flere bokse og fjernbetjeninger når det digitale signal kom.
Han foreslog et LE32R87BD for det var klar til det hele og det bedste de havde på daværende tidspunkt hvis jeg da ikke ville have et plasma tv.
Jeg spurgte til at andet tv, men det afslog han da det ikke havde tuner til kabeltv, så jeg slog til og købte det han forslog.
Med rabat gav jeg ca 8500 for det.
Jeg tog det i brug og var egentlig meget glad men langt fra imponeret. Billede og lyd var jeg godt tilfreds med, men når jeg kørte lyden over musikanlægget oplevede jeg ofte delay. Nu kører lyden direkte fra DVD'en og tv'et skrues ned og så er det acceptabelt.
Jeg syns brugerfladen er dårligt opbygget i menuer og opsætningsmuligheder. Dårligt oversatte danske menuer.
Det værste er dog deres teksttv betjening. En knap til tekst tv, men for at komme ud af teksttv skal man trykke på en anden knap TV/DTV, hvilket jeg nu efter 3 år stadig ikke har vænnet mig til, den er svær at finde uden at skulle kigge på fjernbetjeningen.
Når teksttv har undersider har jeg oplevet MEGET ældre tv'er hvor man bare trykker til siderne med pilene, hvilket er logisk og smart, men ikke på Samsung. Her skal man finde PRE-CH knappen og så bruge den røde og gule knap, det er besværligt!!
Så kom det digitale signal!! Wohoo så skulle der mit TV vise hvad det kunne med endnu bedre billede. Jeg blev skuffet, nedenfor er min mailudveksling med Samsung support som jeg vil lade stå for sig selv:
Jeg må sige at jeg er dybt skuffet. Da jeg købte mit tv, fik jeg at vide at det var helt klar til det digitale signal jeg fik med mit kabeltv fra Yousee.
Nu kan jeg så konstatere at mit tv tilsyneladende kun har DCB-T tuner og ikke den nødvendige DVB-C tuner. Det var hele årsagen til at sælgeren anbefalede mig denne model og at jeg købte den. Jeg købte tv'et i Samsung Concept store for at få den bedste vejledning, da jeg på daværende tidspunkt intet viste om digitalt tv eller om fladskærms tv'er for den sags skyld.
Jeg har på Samsungs egen hjemmeside søgt på mit tv og kan her læse at tv'et har DCB-C/T MPEG4.
Link til jeres egen hjemmeside: http://www.samsung.com/dk/consumer/deta ... fullspec=F
Model Koden på bagsiden af tv'et er som følger: LE32R87BDX/XEE.
Tv'et er købt d. 14/11 2007 i Samsung Concept Store i Illum i København.
Jeg vil spørge om jeg gør noget forkert eller om hvad i vil gøre ved dette problem.
Hvorfor vildleder jeres hjemmeside ved at skrive begge tunere på, når det tilsyneladende ikke er tilfældet, at tv'et indeholder dem begge?
Jeg venter spændt på svar fra jer via telefon eller E-mail
Morten
_____________________________________
Hej
Tak for din henvendelse til Samsung Electronics Nordic.
Dette er en fejl på vores hjemmeside.
Mpeg 4 blev først sat inde på vores fjernsyn 2.halvdel af 2008.
Jeg håber at dette var til hjælp for dig.
Hvis du har nogen yderligere spørgsmål, er du velkommen til atkontakte
os igen.
Med venlig hilsen
Osama Almas
____________________________________________________
Mit nye svar:
Tak for jeres svar. Det er ikke MPEG4 min henvendelse går på.
Det jeg er interesseret i og meget skuffet over er, at der ikke er DVB-C tuner i tv'et som jeg var blevet lovet af jeres sælger.
Han sælger mig denne model ved at overbevise mig om at der IKKE skal købes digitalt ekstra udstyr, da tv'et indeholder den tuner der kan give mig digitalt tv via mit kabel fra Yousee. Sådan ligger landet jo IKKE, da jeg nu kan se at, for at kunne se digitalt kabel-tv er nødt til at investere i en digitalboks indeholdende en DVB-C tuner, hvilket sælgeren som sagt forsikrede mig for IKKE var nødvendigt med dette tv.
Jeg er rigtig glad for mit Samsung tv, men må indrømme at jeg efter at have konstateret denne manglende DVB-C tuner ikke er så imponeret længere. Hvis der som beskrevet i jeres svar er kommet en DVB-C tuner i dette tv på et senere tidspunkt, så må det jo være muligt at få sat en sådan i, især når jeg som tidligere omtalt er blevet lovet af jeres sælger at denne var i tv'et.
Jeg kan se at jeres salgsannoncer stadig reklamerer med at jeres tv er udstyret med DVB-C/T tunere. Som forbruger er dette temmeligt vildledende og direkte usandt hvis der ikke er DVB-C tuner i. Det er temmeligt pinligt for Samsung at I har fejl på jeres hjemmeside og i jeres annoncer tidligere. Men hvis I fortsat bliver ved med at have denne fejl, så må I stramme gevaldigt op!!
______________________________________________
Hey
Tak for din henvendelse til Samsung Electronics Nordic.
Dinfjernsyn har desværre ingen DVB-C (Mpeg 2 og 4) Tuner.
Du kan hverken opgrader, opdatere eller udskifte tuneren.
Du kan købe en boks med indbygget DVB-C Tuner som kan modtage kanalerne
og overfører dem til din fjernsyn.
Jeg har fået tjekket hjemmesiden og det ser ud til at være en fejl. Det
er noteret og sendt videre til en specialist.
Du er velkommen til at ringe til os på: 70 70 19 70 hvis du har flere
spørgsmål.
Jeg håber at dette var til hjælp for dig.
Hvis du har nogenyderligere spørgsmål, er du velkommen til at kontakte
os igen.
Med venlig hilsen
Osama Samsung support
______________________________________________
Jeg gav op, jeg gad ikke mere. Jeg må indrømme jeg var ved at springe i luften og kunne ikke bevare min rolighed længere og var bange for jeg kom til at sige grimme gloser hvis jeg ringede til dem.
Jeg besluttede mig til at jeg ALDRIG skulle købe nogle af deres tv produkter igen og ville fraråde ALLE at gøre det.
Det skal siges at stavefejl og dårlig grammatik ikke er noget jeg har lagt ind i mailen, det står for Samsungs egen regning og var ikke med til at gøre mig mere rolig. Jeg havde opfattelsen af at de ikke engang havde forstået mit problem.
SKOD SAMSUNG!!!