Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#118527
Jeg har lige købt et samsung le40c535 hos wupti, beklageligvis er der fejl på skærmen således at mindre eller større sektioner af billedet med tilbagevendende mellemrum lyser op, som små lyn på dele af skærmen, det er helt afhængigt af hvilket billede der vises på skærmen, hvor de små lyn optræder. Det sker næsten kun på billeder hvor dele af billedet er det samme i mere end 5 sekunder. Dette sker også når jeg går ind i selvdiagnosen og ser på prøvebilledet.
Jeg har prøvet at se lidt rundt på nettet og jeg kan ikke lige finde andre lcd tv med netop denne type fejl...nogen der kender årsagen til fejlen ?

Da jeg modtog det i sidste uge har jeg nu tre valg.

1: Benytte min reklamationsret og få Wupti til at reparere det.

2: Henvende mig direkte til Samsung, da de har en særlig service til tv på 40 tommer eller derover.

3: Bruge min fortrydelsesret og sende Tv'et tilbage
til Wupti og få mine penge igen.


Ved 1: har jeg hørt her på sitet at Wupti ikke er de hurtigste til at reparere. Jeg vil helst ikke undvære mit tv i en længere periode,da jeg kører pc over det og bruger det som en del af mit arbejde, nogen der har erfaringer med hvor lang tid der kan gå ?


Ved 2: Nogen der ved om Samsung teknikere kan reparere den beskrevne fejl på min skærm, og hvor hurtigt rykker de normalt ud ?

Ved 3: Her skal jeg selv betale forsendelsen tilbage til wupti ? Og kan de stille særlige krav til forsendelsen som at den skal mærkes forsigtig, hvilket vil gøre det næsten dobbelt så dyrt ?

Hvis der er nogen der kan svare på nogle af disse spørgsmål og komme med en anbefaling til hvad jeg skal gøre, vil jeg være taknemmelig, da det er første gang jeg køber en større vare over nettet.

på forhånd tak

mrmartin
Brugeravatar
Af MigSelv
#118537
Hej
Hvis jeg ikke husker forkert, skal afsender af tv ikke betale portoen, når det er defekt ved modtagelsen.
Dette vil gælde, selv hvis du vil ophæve købet.
#118705
mrmartin skrev:Jeg har lige købt et samsung le40c535 hos wupti, beklageligvis er der fejl på skærmen således at mindre eller større sektioner af billedet med tilbagevendende mellemrum lyser op, som små lyn på dele af skærmen, det er helt afhængigt af hvilket billede der vises på skærmen, hvor de små lyn optræder. Det sker næsten kun på billeder hvor dele af billedet er det samme i mere end 5 sekunder. Dette sker også når jeg går ind i selvdiagnosen og ser på prøvebilledet.
Jeg har prøvet at se lidt rundt på nettet og jeg kan ikke lige finde andre lcd tv med netop denne type fejl...nogen der kender årsagen til fejlen ?

Da jeg modtog det i sidste uge har jeg nu tre valg.

1: Benytte min reklamationsret og få Wupti til at reparere det.

2: Henvende mig direkte til Samsung, da de har en særlig service til tv på 40 tommer eller derover.

3: Bruge min fortrydelsesret og sende Tv'et tilbage
til Wupti og få mine penge igen.


Ved 1: har jeg hørt her på sitet at Wupti ikke er de hurtigste til at reparere. Jeg vil helst ikke undvære mit tv i en længere periode,da jeg kører pc over det og bruger det som en del af mit arbejde, nogen der har erfaringer med hvor lang tid der kan gå ?


Ved 2: Nogen der ved om Samsung teknikere kan reparere den beskrevne fejl på min skærm, og hvor hurtigt rykker de normalt ud ?

Ved 3: Her skal jeg selv betale forsendelsen tilbage til wupti ? Og kan de stille særlige krav til forsendelsen som at den skal mærkes forsigtig, hvilket vil gøre det næsten dobbelt så dyrt ?

Hvis der er nogen der kan svare på nogle af disse spørgsmål og komme med en anbefaling til hvad jeg skal gøre, vil jeg være taknemmelig, da det er første gang jeg køber en større vare over nettet.

på forhånd tak

mrmartin
Hej

1. Syntes ikke du skal få det reppet. Samsung Benytter sig af en DOA regl, som er 14 dage fra købs dato.

2. Prestige service kommer ikke ud til Kunder der har købt deres tv inden for DOA Perioden.

3. Det kunne du os benytte dig af. Eller få det ombyttet.

Håber så er det er inden for 14 dage du har fået det.

3D Benny
Af steen_c
#118799
Hej

1. Syntes ikke du skal få det reppet. Samsung Benytter sig af en DOA regl, som er 14 dage fra købs dato.
2. Prestige service kommer ikke ud til Kunder der har købt deres tv inden for DOA Perioden.
3. Det kunne du os benytte dig af. Eller få det ombyttet.
Håber så er det er inden for 14 dage du har fået det.
3D Benny
ja det er rigtigt, men husk det gælder kun de nordiske modeller, og både doa reglen og prestigeservice. ellers er det igennem forhandleren. ombytnig, doa, service foregår
Brugeravatar
Af 3Dbenny
#118822
steen_c skrev:
Hej

1. Syntes ikke du skal få det reppet. Samsung Benytter sig af en DOA regl, som er 14 dage fra købs dato.
2. Prestige service kommer ikke ud til Kunder der har købt deres tv inden for DOA Perioden.
3. Det kunne du os benytte dig af. Eller få det ombyttet.
Håber så er det er inden for 14 dage du har fået det.
3D Benny
ja det er rigtigt, men husk det gælder kun de nordiske modeller, og både doa reglen og prestigeservice. ellers er det igennem forhandleren. ombytnig, doa, service foregår
Hej Steen

Den model han skriver om er en Nordisk model.

3Dbenny
Af JonathanK
#126899
Jeg har pr. 6/1 købt et tv hos wupti. Da jeg modtog det var der flere fejl på tv, hvorfor jeg i første omgang tog kontakt til Samsung Support og dernæst wupti.

Jeg har ikke ville sende tv'et retur til wupti, da jeg ikke vil betale for porto, så i stedet har jeg fået samsung til at sende en tekniker og skifte bagmaden i tv'et.

Jeg er sidenhen blevet kontaktet af en medarbejdet fra samsung support, der spurgte mig til DOA, og forklarede, at i stedet for at sende det tilbage til wupti ville jeg gerne have det repareret. Det var der ingen problemer med, så der skulle gerne komme en tekniker snarligst.

Jeg har ikke haft nogle problemer med hverken samsung support eller wupti, der begge var hjælpsomme og forstående overfor "døde" tv. Wupti fortalte, at jeg kunne benytte mig af retur-retten eller få det repareret, uanset hvad, så kunne jeg få det ombyttet, hvis det det ikke repareres.
Af Colt
#126902
Jeg har også kun haft gode oplevelser med Samsung prestige service inden for DOA perioden..

At du så også var heldig og få god service fra wupti :) var lige godt satans.. Der var jeg så mindre heldig
Af Remmerboy
#126908
JonathanK skrev: Jeg har ikke ville sende tv'et retur til wupti, da jeg ikke vil betale for porto, så i stedet har jeg fået samsung til at sende en tekniker og skifte bagmaden i tv'et.
fragt bliver betalt af forhandler (eller også betaler du, og forhandler refunderer fragten), når det er ved reklamationsretten. kunden skal holdes skadesfrit, ifølge købeloven.